Tai – motociklininko kelio knygos laikiklis, tripmasterį (ralio kompiuterį) galinti pakeisti programėlė išmaniajam telefonui ir virtualių varžybų treniruočių serija, kurių ateinančiais metais bus suorganizuota penki etapai. Juos taip pat reikės įveikti su kelio knyga.
Kam to reikia? Pasak Aido Bubino, „nuo Vytauto Didžiojo laikų, kai motociklininkai turėjo galimybę varžytis važiuodami pagal kelio knygą, tokios galimybės nebuvo“. Ji atsirado tik dabar, 2018 m. bekelės maratone „4x4 Perimetras“ (iš viso vyksta keturi etapai per metus).
„Rugsėjį grįžę su Andrium iš Balkanų bekelės ralio pradėjome mąstyti, kaip galėtume paskatinti lietuvius motociklininkus važiuoti aukšto lygio varžybose. Išsinagrinėjome kitų gamintojų analogiškų produktų silpnąsias ir stipriąsias puses. Pradėjome braižyti, o vėliau ir konstruoti kelio knygų laikiklių prototipus. Vėliau juos dar patobulinome, palengvinome maždaug 300 g. Nes labai svarbus ir svoris, juk kelio knyga montuojama viršuje, ant vairo“, – pasakojo Aidas Bubinas.
Pasak bekelės profesionalų Aido ir Andriaus, labai svarbu ir tai, kad šis kelio knygos laikiklis yra visiškai išardomas. Kitaip tariant, jei įskilo stiklas ar sugedo viena detalė, ją nesunkiai galima pakeisti kita. Juo labiau, kad šie lietuvių sukurti įrenginiai turi amžiną garantiją, o reikiamas detales į bet kurį žemyną jie žada pristatyti per 4 darbo dienas – netgi į Dakaro ralį Peru. Ir teikia amžiną garantiją.
Palyginimui, pigiausių konkurentų (portugalų F2R) laikikliai yra neardomi. Jei kas sulūžo, reikia pirkti naują komplektą. Todėl, lietuvių teigimu, jie turėtų konkuruoti ir pasaulinėje rinkoje, nes už panašią kaip konkurentų kainą siūlo kelis kartus daugiau. Iki vasario 1 d. laikiklį jie pardavinėja po 285 Eur, o vėliau siūlys už 365 Eur.
Augins bekelės entuziastų armiją
Poreikis kelio knygos laikikliams Lietuvoje, pasak Aido ir Andriaus, turėtų didėti. Nes jau šiemet „4x4 Perimetro“ bekelės varžybose motociklininkai varžėsi naudodamiesi kelio knygomis – vidutiniškai po 10 dalyvių kiekviename iš keturių etapų. Būtent „Perimetre“ enduro dalyviai pastebėjo, kad kelio knygų ir ralio kompiuterių laikikliai neatitinka poreikių.
„Laba7“ kompanijos nuomone, tokio lengvai prieinamo įrenginio atsiradimas turėtų padidinti bekelės varžybų dalyvių skaičių trečdaliu.
Ką reiškia lengvai prieinamas? Juk vien kelio knygos laikiklis kainuoja apie 300, o visas laikiklių komplektas su visais įmanomais varžtais ir mygtukais – apie 500 Eur? O aukščiausio lygio varžyboms reikia net dviejų kompiuterių, tad komplekto kaina šokteli iki 1000 Eur.
Nenorintiems investuoti didelių sumų pradedantiems sportininkams Aidas ir Andrius įrangą nuomos. Dienai – 70 Eur. Jei jos reikia kelių dienų varžyboms, kaina mažės.
Ir dar. Į šį bekelės motociklininkų naudojamą komplektą įeina ir programėlė išmaniajam telefonui, kuri gali pakeisti tripmasterį (ralio kompiuterį). Tai leidžia sutaupyti dar kelis šimtus eurų.
Renginyje dalyvavęs „Perimetro“ dalyvis ir Dakaro ralio žiniasklaidos automobilio pilotas Mindaugas Plukys pritariamai linkčiojo galva. Jo teigimu, „4x4 Perimetras“ yra vienintelė galimybė lietuviams besiruošiantiems Breslau, Balkanų ar kuriam kitam rimtam tarptautiniam bekelės raliui, pasitreniruoti realiomis sąlygomis. O važiavimas „Perimetre“ su kelio knyga, be abejo, kelia meistriškumą ir priartina prie Dakaro lygio.
Kurs produktus Dakaro raliui?
Nors gaminys oficialiai pristatytas tik ketvirtadienį, Aidas su Andrium socialiniuose tinkluose keletą laikiklių nuotraukų platino jau anksčiau. Jas pamačiusi viena įmonė (tai - konfidenciali informacija), gaminanti detales Dakaro gamyklinėms komandoms, pasikvietė lietuvius deryboms. Vyrai sukirto rankomis. Tad panašu, kad Dakare Lietuvos motociklininkai dalyvaus ir ne tik kaip lenktynininkai.