„Lietuviai naujas mašinas renkasi panašiai kaip latviai – jeigu nusprendžia įsigyti nenaudotą automobilį, kas antras toks automobilis būna visureigis. Estai rinkdamiesi naują mašiną labiau skaičiuoja ekonominę naudą, todėl dažniau perka mažesnės klasės ir ekonomiškesnius automobilius. Kompaktinės klasės modeliai čia sudaro 48 proc. visų pardavimų. Tuo tarpu Lietuvoje tokių automobilių dalis dvigubai mažesnė“, – komentuoja „Swedbank“ automobilių finansavimo srities vadovas Justinas Dedela.
Į senesnius nei 5 metai žvalgosi rečiau
Remiantis „Swedbank“ lizingo duomenimis, 33 proc. Lietuvoje įsigyjamų automobilių yra nauji, o 40 proc. naudoti iki 5 metų. Ilgiau nei 5 metus naudotus automobilius lietuviai, kaip ir estai, renkasi retai. Latvijoje 47 proc. įsigyjamų automobilių yra senesni nei 5 metai, o 7 proc. – senesni nei 10 metų.
J. Dedelos teigimu, tai nebūtinai rodo, jog Lietuvoje senesnių automobilių paklausos apskritai nėra: „Tikėtina, kad įsigyjant senesnį automobilį žmogui gali neprireikti papildomo finansavimo arba jis vietoje lizingo renkasi kitą finansavimo priemonę. Pavyzdžiui, pastaruoju metu fiksuojame išaugusias specializuotų paskolų automobiliams apimtis“.
Labiausiai mėgstami ‒ nauji „Škoda“ ir naudoti „Toyota“ automobiliai
Pagal „Swedbank“ lizingo statistinius duomenis, Lietuvoje naujų automobilių kategorijoje jau kurį laiką pirmauja „Škoda“, toliau rikiuojasi „Nissan“ ir „Toyota“. Banko atstovo teigimu, „Nissan“ Lietuvoje išpopuliarėjo palyginus neseniai ir iškart šovė į populiariausių naujų mašinų trejetuką. Labiausiai prie to prisidėjo lietuvių meilė konkrečiam modeliui – miesto visureigiui „Nissan Qashqai“.
Populiariausia naudoto automobilio markė Lietuvoje – „Toyota“
Lietuvos naudotų automobilių trejetuke per metus įvyko šiokie tokie persistumdymai. „Toyota“ iš pirmos vietos išstūmė ankstesnį lyderį „Volkswagen“, o trečiojoje vietoje toliau išlieka „Audi“.
Latvijoje tarp naujų automobilių pirmauja „Toyota“, tarp naudotų lyderis yra „Volvo“. Estijoje atitinkamai naujų automobilių kategorijoje pirmauja „Volkswagen“, o naudotų „Toyota“.
Aktyviausiai perka vyresni vyrai iš didmiesčių
Automobilius lizingo būdu aktyviausiai ir Lietuvoje, ir Latvijoje, ir Estijoje įsigyja vyrai – jie pasirašo apie 70 proc. visų lizingo sutarčių. Visose šalyse aktyviausi yra vyresni nei 45 metų pirkėjai. Estijoje jie įsigyja virš 50 proc. naujų automobilinių, Lietuvoje ir Latvijoje ši dali sudaro kiek daugiau nei 40 proc.
Latvijoje daugiausiai automobilių lizingu įsigyjama Rygoje – čia sudaroma net 85 proc. visų sutarčių. Estijoje taip pat aktyviausi sostinės gyventojai, jie sudaro 82 proc. visų pirkėjų. Tuo tarpu Lietuvoje sostinė išsiskiria kukliau, nes čia įsigyjama apie 55 proc. visų lizinguotų automobilių, o likusi dalis sutarčių sudaroma kituose šalies miestuose.