Lietuviai sieks kuo greičiau įveikti atstumą tarp šiauriausio ir piečiausio Europos taškų

Nordkapas-Tarifa – šiuos Europos taškus skiria 5 830 kilometrų, o jie yra išskirtiniai dėl savo geografinės būsenos. Norvegijoje esantis Nordkapas yra šiauriausia Senojo žemyno vieta, o Ispanijos Tarifa – piečiausia Europos vieta. Lietuviai Aidas Bubinas ir Vitoldas Milius sugalvojo iššūkį – įveikti šį atstumą kiek įmanoma greičiau.
Vitoldas Milius („Honda Civic“) ir Aidas Bubinas („Honda Crosstourer“)
Vitoldas Milius („Honda Civic“) ir Aidas Bubinas („Honda Crosstourer“)

A. Bubinas važiuos „Honda Crosstourer VFR1200“ motociklu, o V. Milius – „Honda Civic Crosstourer“ automobiliu. Kelionę abu pradės liepos 1 d., 7.00 valandą Lietuvos laiku. 

Šios kelionės ypatumas – kiekvieną transporto priemonę vairuos vienas žmogus. Įveikti beveik 6000 km be miego yra nelabai realu, tad abu keliautojai turės itin atidžiai rinktis maršrutą ir sustojimo vietas.

Aidas Bubinas
Aidas Bubinas

Prieš keletą metų abu keliautojai kartu su Audriumi Sutkumi yra įveikę analogišką kelią „Hyundai i40“ automobiliu – tuomet jie užtruko 52 val. 32 min.

„Šįkart bus kitaip. Anąkart važiavome be sustojimų, pasikeisdami, tad ir greitis kitoks. Dabar poilsio išvengti nepavyks, tad prognozuoti, kiek užtruksime – sunku“, - kalbėjo A. Bubinas.

Jis teigė, kad kelionės plano kol kas nėra – turimas tik preliminarus maršrutas, kuris gali keistis priklausomai nuo kelio remonto bei nuovargio.

„Vietų, kur reikės pailsėti, nenumatome. Kai reikės poilsio, tada ir stosiu – iš anksto tą suplanuoti būtų neprotinga. Juk jeigu galėsi važiuoti dar penkias valandas, tai koks tikslas stoti dabar? Tai priklauso nuo savijautos bei nuo eismo ir oro sąlygų – tai ypač įtakoja greitį važiuojant motociklu. Lyjant lietui saugus greitis tarp motociklo ir automobilio tampa labai didelis“, - pasakojo motociklininkas.

Vietų, kur reikės pailsėti, nenumatome. Kai reikės poilsio, tada ir stosiu – iš anksto tą suplanuoti būtų neprotinga

Jis pridūrė, kad lyjant lietui, motociklininkas ir pavargsta daug greičiau nei automobilio vairuotojas, tad jeigu oras subjurs, didesni šansai atvykti greičiau teks „Civic“ vairuotojui.

Būtent oro sąlygos yra didžiausias iššūkis motociklo vairuotojui. Tuo tarpu automobiliui kelią sutrikdyti gali eismo sąlygos – pavyzdžiui, netikėtos spūstys. 

Paklausus, koks yra tokios kelionės tikslas, A. Bubinas juokavo, neva lengviau yra pravažiuoti patį maršrutą nei atsakyti, koks tokios kelionės tikslas. 

„Turbūt, kaip ir visų kelionių, taip ir šios kelionės tikslas yra tiesiog tikslo siekimas. Gyvenime gali turėti tikslų arba gali jų neturėti. Jeigu esi užsibrėžęs kažkokį tikslą ir jo sieki, kažkiek tai skatina ir tavo paties jo gyvenimą – turi ko siekti. Pats važiavimas yra tik finalas, daugybė laiko praeina kelionę planuojant – tiek techniškai, tiek finansiškai“, - atviravo motociklininkas.

Poilsis nesuplanuotas

Kitas kelionės dalyvis V. Milius pritarė, kad tokiai kelionei maršrutą planuoti sunku – galima atsižvelgti į kelio remonto darbus, tačiau žemėlapiuose būna žymimi tik didesni, o informaciją apie smulkesnius rasti gali būti sudėtinga. Poilsio akimirkų taip pat nesuplanuosi iš anksto – tokius dalykus reikia planuoti jau važiuojant.

Kelionės organizatorių nuotr./Vitoldas Milius
Kelionės organizatorių nuotr./Vitoldas Milius

„Esu dalyvavęs pirmame Lietuvoje vykusiame „4x4 Perimetro“ maratone. Startavęs penktadienio rytą, finišavau sekmadienio popietę praktiškai nemiegojęs – turėjau gal 40 minučių poilsio. Iš esmės tokį tempą gyvenime esu turėjęs, vienintelis skirtumas – tąkart važiavau bekele ir iš vienos pusės tai yra lengviau. Važiavimas bekele nemigdo. Tiesus, lygus kelias budrumą sumažina, o čia mėšlavozu važiuot, vairą sukioti, posūkiai pastoviai, neįmanoma užmigti – nei sekundės nėra atsipalaidavimui. Vairuoti čia, žinoma, sunkiau, tačiau užmigti – taip pat sunkiau“, - lygino V. Milius.

Jis džiaugėsi, kad dyzeliniu varikliu varomas „Honda Civic Crosstourer“ yra ekonomiškas, tad dažnai stoti pilti degalų nereikės – tai laiko taip pat sutaupys.

Tokios kelionės gali atrodyti keistai – visoje Europoje, išskyrus Vokietiją, V. Milius gali važiuoti tokiu pačiu maksimaliu greičiu kaip ir kiti eismo dalyviai, tačiau siekia įveikti atstumą greičiau. Kur slypi tos smulkios paslaptys, dėl kurių pavyksta sutaupyti ne vieną minutę kelyje?

„Visų pirma, reikia nedaryti navigacijos klaidų. Jeigu važiuoji labai greitai, bet ne į tą pusę, tai vis tiek nesigauna greitai. Faktas, kad navigacija yra svarbiausia visur: ar tu važiuoji kažkokiose varžybose pagal kelio knygą, ar paprastame kelyje. Šiuolaikinės navigacijos veikia išties gerai, tačiau žmonės kartais daro klaidas netgi žiūrėdami į navigaciją ir netiksliai interpretuodami tai, ką ji rodo“, - aiškino vairuotojas.

V. Milius išskyrė ir kitą būtinybę vairuotojui, norinčiam įveikti atstumą kuo greičiau – susivokimą aplinkoje.

„Reikia suvokti, į kurią eismo juostą atsistoti, kokiu greičiu važiuoti, kas tavęs laukia priekyje, ką daryti su netikėtai atsiradusiomis grūstimis, galbūt verta pastovėti, o gal reikia ieškoti aplinkkelio. Tą daryti gerai padeda patirtis – vieną kartą per metus kažkur važiuodamas vargu ar gerai suvoksi visą aplinkinę eismo situaciją“, - sakė keliautojas.

Jis teigė, kad kelionės trukmę negailestingai prailgina kiekvienas sustojimas – ar atlikti gamtinių reikalų, ar pavalgyti, ar pildyti degalus. Geriausia kuo daugiau tokių veiksmų sutraukti į vieną vietą, kad juos būtų galima atlikti vieno sustojimo metu – taip galima sutaupyti nemažai laiko.

Žemiau esančios "Facebook" nuotraukos komentaruose galite spėti, per kiek laiko V. Milius ir A. Bubinas (kiekvienas atskirai) įveiks kelionę Nordkapas-Tarifa.

Rašykite, per kiek valandų ir minučių kiekvienas vairuotojas atsidurs Tarifoje.

 
 

banerisrevit

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis