Lietuviško autobuso kūrėjai: norėjome sukurti ne dėžę ant ratų, o važiuojančią emociją

„Altas Viator“ (lot. keliautojas) – tai naujas Lietuvoje sukurtas ir gamykloje Vilniaus rajone surinktas 29 arba 27 vietų „midi“ klasės turistinis autobusas. Jo kaina – apie 105 tūkst. eurų. Nors jis šiek tiek brangesnis už Rytų Europoje ar Turkijoje gaminamus analogus, lietuvių teigimu, Vakarų Europos šalys bei Izraelis turėtų juos pirkti dėl puikaus kainos ir kokybės santykio. Iš viso „Altas komercinis transportas“ savo produkciją – modifikuotus mažuosius spec. autobusiukus – parduoda 18-oje pasaulio šalių. Po 700 per metus. Nuo jau minėto Izraelio iki Norvegijos. Iš Lietuvos iškeliauja apie 80 proc. įmonės produkcijos, nes tokių gaminių rinka – labai specifinė.
Lietuvių sukurtas autobusas „Altas Viator“
Lietuvių sukurtas autobusas „Altas Viator“ / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

„Midi“ klasės autobusas „Altas Viator“ pagamintas ant krovininio „Iveco“ platformos, jame naudojamas šio gamintojo 3 l dyzelinis variklis.

Techniniai duomenys

  • IVECO DAILY 70c18 važiuoklė
  • 3l dyzelinis variklis, 132 kW
  • 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė
  • Pneumatinė galinė pakaba
  • Papildomas elektromagnetinis stabdis
  • Aukštis 2980 mm, ilgis 8480 mm, plotis 2440, važiuoklės bazė 4750 mm.

Lietuviai gerokai praplatino bazinį modelį ir sukūrė iš esmės naują autobuso dizainą, naudodami daugybę kompozitinių medžiagų, kurios leido jį palengvinti. Modelio saugumo bandymai atlikti Šiaulių įmonėje „Neigiamas pagreitis“.

„Daugelis mūsų konkurentų pasaulyje kuria dėžes ant ratų. Mums nepakanka sukurti tiesiog važiuojantį tvartą su sėdynėmis. Norėjome dovanoti keleiviams emociją – kad autobusas ir akį džiugintų, ir būtų patogus funkcionalus“ , – sakė įmonės vadovas Edvardas Radzevičius.

Jis atvirauja, kad ilgai tyrinėjo konkurentų kuriamą produkciją, aiškinosi sėkmių ir nesėkmių istorijas. Įmonė netgi įsigijo konkurentų gaminių, panašių į „dėžes“, kad galėtų geriau suprasti rinkos poreikius.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Lietuvių sukurto autobuso konkurentas primena dėžę
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Lietuvių sukurto autobuso konkurentas primena dėžę

„Iveco“ bazė pasirinkta dėl komfortą didinančios pneumatinės pakabos, papildomo stabdžio. Kita vertus, autobusui, kurio bendroji masė apie 7,2 t, šiuo metu Europoje nelabai yra iš ko daugiau rinktis, sakė E.Radzevičius.

Iš tiesų, „Iveco“ krovininis automobilis, tarsi bjaurusis ančiukas lietuvių gamykloje virtęs gulbe, atrodo dinamiškai. Visas autobuso interjeras šiek tiek primena net lėktuvą: ir perforuotos odinės sėdynės, ir LED juostelėmis apšviestos avarinio išėjimo linijos, keli apšvietimo režimai. Tik lubos gerokai aukštesnės, nei lėktuve.

E.Radzevičius atkreipė dėmesį, kad inžinieriai ir projektuotojai autobusą kūrė atsižvelgdami į pardavėjų skirtingose Europos šalyse pageidavimus. Todėl buvo labai svarbus ne tik dizainas (emocija), aptarnavimo galimybės (detales įmonė išsiunčia per 2 dienas), bet ir subalansuota salono bei bagažo skyriaus erdvė. Iš esmės kiekvienas keleivis gali vežtis po didelį lagaminą.

Kurdama šį modelį, įmonė „Altas komercinis transportas“ investavo apie 400 tūkst. eurų. Kol kas prototipai bandomi įvairiomis gamtinėmis sąlygomis. Juk labai svarbu, kad „Viator“ puikiai tarnautų ir Suomijoje ar Norvegijoje, ir Izraelio karštyje.

2019 m. planuojama pagaminti 30 vnt., o 2020 m. – 200 vnt. „Viator“. Iš viso per metus Europoje parduodama apie 3000 šios klasės autobusų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis