„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuvių inžinierių perdarytas „Mercedes-Benz“ mikroautobusas jau važinėja gatvėse

Lietuvos automobilių pramonėje dvelktelėjo šviežio oro gūsis. Inžinieriai perkonstravo bazinio krovininio furgono „Mercedes Benz Sprinter“ konstrukcijas ir pradėjo gaminti serijinį miesto autobusą „Mercedes Benz Sprinter CityLine“.
Lietuvos inžinierių perdarytas „Mercedes-Benz“ mikroautobusas
Lietuvos inžinierių perdarytas „Mercedes-Benz“ mikroautobusas

„Šis mažasis miesto autobusas ypatingas tuo, kad jį gaminant reikalingos pakankamai sudėtingos bazinio krovininio furgono „Mercedes Benz Sprinter“ kėbulo modifikacijos. Be to, siekiant neprarasti „Mercedes Benz“ garantijos visi darbai ir techniniai sprendimai buvo derinami su „Daimler AG“ gamykla, jų inžinieriai turėjo patvirtinti, kad transporto priemonė atitinka visus kokybės ir saugumo reikalavimus. Vos keletas įmonių visoje Europoje sugeba gaminti panašias transporto priemones“, - teigia serijniu būdu transporto priemonę gaminančios bendrovės „Altas komercinis transportas“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.

Lietuvos inžinierių perdarytas „Mercedes-Benz“ mikroautobusas
Lietuvos inžinierių perdarytas „Mercedes-Benz“ mikroautobusas

Gaminant žemagrindį M2 klasės miesto autobusą siekta jį pritaikyti žmonių su neįgaliojo vežimėliu gabenimui, todėl inžinieriai turėjo spręsti keletą nemenkų problemų. Pirmiausia, montuojant įlipimo duris išpjaunama ne tik didelė šoninė kėbulo dalis, bet ir nešančioji kėbulo atrama, išpjautos angos langams. Po tokių drastiškų pokyčių galutinis gaminys laikosi tik ant lietuvių inžinierių sukurtų konstrukcijų.

Be to, siekiant pažeminti grindis ties įlipimu, išpjaunamas visas dugnas tarp vairuotojo sėdynės ir galinio tilto, sumontuojamas nužemintas konstruktyvas. Šiuos automobilius varo užpakaliniai ratai, todėl po tokių konstrukcijos pakeitimų reikia perdaryti ir kardaninę pavarą.

„Negana to, perdarant automobilį reikėjo keisti bako tvirtinimo vietą, degalų padavimo sistemą. Tai sudėtingi pakeitimai, tad reikia daug dėmesio skirti sandarumui ir saugumui. Jautri perdarymams ir tokio modelio autobusuose montuojama „Euro VI“ variklių dujų išmetimo sistema. Visus šiuos darbus gali atlikti tik aukštos kvalifikacijos specialistai“, - pastebi E. Radzevičius.

„Mercedes Benz Sprinter CityLine“ pritaikytas keleivių vežimui didmiesčiuose, sauromis gatvėmis ir gali vežti 16 sėdinčių ir 6 stovinčius keleivius arba 13 sėdinčių, 5 stovinčius ir 1 keleivį neįgaliojo vežimėlyje. Kadangi tai viešosios paskirties transporto priemonė, salono įranga pagaminta iš lengvai valomų bei nuo vandalizmo apsaugotų medžiagų.

Šiuo metu jau pagaminta daugiau nei šimtas tokių autobusų. Per dieną bendrovė pagamina po du „Mercedes Benz Sprinter CityLine“ autobusus.

Nemažai pirmųjų Lietuvoje gaminamų serijinių autobusų jau važinėja Kauno gatvėmis, o kelios dešimtys ir užsienio šalyse: Švedijoje, Suomijoje ir Vokietijoje.

Už „Mercedes Benz Sprinter CityLine“ autobusą bendrovė „Altas komercinis transportas“ apdovanoti „Lietuvos metų gaminys – 2014“ aukso medaliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų