Lietuvoje apsilankęs EK narys paragino sutvarkyti tarptautinės dviračių trasos ruožą

Lietuvoje apsilankęs Europos Parlamento narys Michaelis Crameris domėjosi mūsų šalyje vystomu tarptautiniu dviračių „Euro Velo 13“ projektu. Jis pastebėjo, kad dviračių takai pajūryje – puikūs, tačiau atkreipė dėmesį į nesutvarkytą kelių kilometrų ruožą tarp Šventosios ir Liepojos.
Dviračių tako atidarymas
Dviračių takas. Asociatyvi nuotr. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Euro Velo“ projektas – tarptautinė dviračių trasa, pradėta įgyvendinti prieš vienuolika metų. Tokį projektą vykdo 20 valstybių, iš kurių 15 priklauso Europos Sąjungai. Apie dešimties tūkstančių kilometrų trasa prasideda prie Barenco jūros Norvegijoje, eina palei Suomijos ir Rusijos valstybių sienas, Baltijos pajūriu iki Vokietijos ir baigiasi prie Juodosios jūros ties Turkija ir Bulgarija.

Šveicarijoje atliktas tyrimams rodo, kad dviračiu keliaujantis turistas išleidžia 35 eurus per dieną, automobiliu – 10 eurų.

Šveicarijoje atliktas tyrimams rodo, kad dviračiu keliaujantis turistas išleidžia 35 eurus per dieną, automobiliu – 10 eurų.

„Euro Velo“ trasoje yra 14 vaizdingų maršrutų. Per Lietuvą einanti, pasak M. Cramerio, – ilgiausia ir svarbiausia. Jis pastebėjo, kad dviračių takai pajūryje – puikūs, tačiau atkreipė dėmesį į nesutvarkytą kelių kilometrų ruožą tarp Šventosios ir Liepojos. Kelias nepažymėtas ir labai smėlingas.

„Lietuva ir Latvija turėtų kooperuotis ir sutvarkyti tą 3–4 km ruožą, nes tai – puikus ruožas palei jūrą. Juolab žinant, kad iš dviračių turizmo šalys gali uždirbti 3 kartus daugiau nei iš automobilių turizmo“, – ragino Europos Komisijos Transporto ir turizmo komiteto pirmininkas.

Palangos mero pavaduotojas Rimantas Mikalkėnas patvirtino, kad sutvarkyti dviračių trasą nėra didelis darbas, svarbiausia – paruošti projektą.

Apie 85 proc. tokio projekto galėtų finansuoti Europos Sąjunga, tačiau savivaldybės turi parengti projektus, sakė Europos Komisijos Transporto ir turizmo komiteto pirmininkas M. Crameris.

Geriausiai dviračių takai išvystyti Kauno apskrityje, Žemaitijoje ir pajūryje. Dar Lietuvoje reikia nutiesti apie 200 kilometrų, kad visi takai būtų sujungti į vieną bendrą dviračių trasą. Tai, pasak Susisiekimo ministerijos departamento direktoriaus Gražvydo Jakubausko, galima būtų įgyvendinti per penkerius metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs