„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuvoje debiutavo pirmasis BMW M serijos automobilis su elektrifikuota pavara – „BMW XM“

Praėjusių metų pabaigoje anonsuotas naujas, ekstravagantiškos išvaizdos, prabangus sportinis visureigis „BMW XM“ pasirodė Lietuvos rinkoje.
Sportinis visureigis BMW XM
Sportinis visureigis BMW XM / BMW nuotr.

„Tai – vienas karščiausių šių metų debiutų. 50-metį minintis BMW sportinių automobilių padalinys „BMW M GmbH“ pristatė pirmąjį savo sportinį visureigį, turintį elektrifikuotą pavarą. Tai reiškia, kad vairuotojai galės mėgautis ir sportiškumu, ir galimybe važiuoti vien elektros režimu. Visus, norinčius susipažinti su išskirtinio dizaino „BMW XM“, kviečiame jau nuo šiandien užsukti į BMW saloną Vilniuje“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Tik elektra įveiks 82-88 km atstumą

Vilniuje demonstrauojama „BMW XM“ versija, kurios bendra variklių generuojama galia siekia 480 kW/653 AG. 360 kW/489 AG galią išvysto 4,4 l darbinio tūrio V8 benzininis variklis su pažangiausia „M TwinPower Turbo" technologija, o papildomus 145 kW/197 AG – elektros pavara. Su tokia jėgaine „BMW XM“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,3 sekundės.

Ieškantys dar didesnio sportiškumo gali užsisakyti ir dar galingesnę XM modelio versiją – „BMW XM LABEL RED“, kurios bendra galia yra 550 kW/750 AG, o sukimo momentas – 1000 Nm. Šis modelis taip pat turi hibridinę jėgainę, kurioje elektros variklis yra identiškas, bet integruojamas galingesnis, 430 kW/585 AG galios benzininis agregatas.

Abi XM versijos varomos keturiais ratais – čia įdiegta „M xDrive“ sistema taip pat turės „4WD Sport“ bei „4WD Sand“ režimus. Pastarasis subalansuoja valdymą važiuojant smėliu ar panašiu sudėtingu paviršiumi.

Abiejuose automobiliuose montuojama 25,7 kW talpos aukštos įtampos ličio jonų baterija. Vien elektra „BMW XM“ gali įveikti 82-88 km (pagal WLTP) ir be jokių emisijų važiuoti maksimaliu 147 km/val. greičiu.

Galia išorėje, komfortas viduje

Gatvėje šis naujasis BMW modelis iškart atkreips dėmesį į save dėl išskirtinai atrodančios dizaino. Jis atrodo itin atletiškai, sportiškai, bet tuo pačiu – ir prabangiai, dėl apdailoje naudojamų įvairių M modeliams būdingų dizaino elementų.

„XM“ turi masyvią priekinę dalį su didelėmis variklio grotelėmis, kurių kontūrai – aukso spalvos, o grotelių apvadas tamsoje šviečia. Naujo dizaino ir priekiniai žibintai – jie atskirti į dvi dalis: siauri dienos žibintai viršuje, prie variklio dangčio, o artimųjų bei tolimųjų šviesų žibintai – buferyje.

Viduje, salone, kaip ir dera M modeliams, daugiausia dėmesio inžinieriai skyrė aktyvaus vairavimo galimybėms. Čia yra daugiafunkcinės M sėdynės su papildomomis atramomis keliams, M modeliams pritaikytas odinis vairas, didelis išlenktas BMW monitorius, projekcinis ekranas. Spustelėjus specialų „M mode“ mygtuką, įjungiami sportiniai automobilio nustatymai, apribojamos vairuotojo asistento funkcijos. Per specialų mygtuką galima tiesiogiai pasiekti įvairius važiuoklės, vairo mechanizmo, stabdžių sistemos, „M xDrive", stabdymo energijos rekuperacijos lygio ir kitus nustatymus.

Nors ir pritaikytas sportiškam vairavimui, „BMW XM“ taip pat pasižymi prabanga ir komfortu: modelis yra itin erdvus, ir dėl bei dėl naudojamų prabangių medžiagų atrodo, it sėdėtum lounge zonoje. Standartiškai automobilyje montuojama keturių zonų klimato kontrolės sistema, „Harman Kardon“ erdvinio garso sistema, „Travel & Comfort“ sistema. Už papildomą mokestį bus galima užsisakyti „Bowers & Wilkins Diamond“ erdvinio garso sistemą su 1 500 vatų stiprintuvu ir keturiais papildomais garsiakalbiais stogo zonoje.

Patobulinta važiuoklė

Kaip ir įprasta M modeliams, „XM“ yra itin tiksliai ir maloniai valdomas automobilis, o prie to prisideda inžinierių pritaikyti sprendimai. Naujasis automobilis turi specialią M važiuoklę, kurios parametrus vairuotojas gali pritaikyti prie važiavimo sąlygų ar savo poreikių. Jau standartinėje komplektacijoje diegiama adaptyvi M pakaba „Professional" su elektroniniu būdu valdomais amortizatoriais ir aktyvia automobilio pasvirimo stabilizavimo sistema. Tai taip pat pirmasis „BMW M“ serijos modelis, kuriame įdiegta „BMW Integral Active Steering“ sistema, skirta padidinti stabilumą (posūkiuose ji pasuka galinius ratus bei pritaiko vairo jautrumą). Lygiai taip pat, vairuotojas gali reguliuoti ir M sportinių stabdžių jautrumą, atsaką į stabdžių pedalo paspaudimą.

Standartiškai visi „XM“ modeliai turi „BMW Live Cockpit Professional“ sistemą, perspėjimo apie priekinį susidūrimą, juostos palaikymo, kliūties apvažiavimo, „Parking Assistant Plus“ ir kitas sistemas.

Automobilyje, kurio kaina prasideda nuo 174 250 eur, diegiama naujausia, 8 kartos, operacinė sistema, o įvairūs nustatymai gali būti valdomi per lietimui jautrų ekraną, gestais arba balsu. „BMW XM“ taip pat veikia skaitmeninio rakto funkcija „BMW Digital Key Plus“, kuri leidžia automobilį atrakinti ar užrakinti „Apple iPhone“ telefonu. Taip pat veikia integracija su „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“, galima įdiegti eSIM kortelę, palaikoma 5G ryšio technologija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų