„Svarbus daugelio savivaldybių sprendimas gerinant kasdienį susisiekimą – naujais pėsčiųjų ir dviračių takais sujungti jau esamus takus į bendrą sistemą. Taip įrengtas kiekvienas, net ir neilgas, dviračių takas duoda didelį efektą, smarkiai išplečia keliavimo galimybes. Būtent tokiems projektams finansuoti teikėme pirmenybę“, – sako laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas Rokas Masiulis.
Kauno miestas, šiuo metu baigiantis rengti darnaus judumo mieste planą, pastaraisiais metais ypač praplėtė pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą. Daugiau kaip 10 km naujų takų įsijungė į vientisą miesto dviračių takų tinklą. Šiuolaikiškai įrengtas 4,3 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas, palei Veiverių gatvę vedantis nuo Vytauto Didžiojo tilto iki miesto ribos, sujungė Kauno senamiestį su Aleksoto seniūnija. Šiemet baigtas naujas 6,1 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas Savanorių pr. – nuo Laisvės alėjos iki Kauno miesto ribos. Miesto savivaldybė taip siekia kauniečiams užtikrinti galimybę gyventi ir dirbti vietovėje, turinčioje tinkamas sąlygas rinktis bevarikles transporto priemones.
Panevėžyje, Kėdainiuose ir Kuršėnuose tiesiami apie 2 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takai pagerins susisiekimą miestuose. Takų trasos parinktos taip, kad gyventojams būtų patogu dviračiu pasiekti svarbius objektus. Švenčionių rajone 1,85 km ilgio dviračių takas su dviem poilsio aikštelėm sujungs Švenčionių miestą su Kochanovkos kaimu, rajono savivaldybė šį taką vertina kaip svarbų ekonominiu ir aplinkosauginiu aspektu. Tauragės rajone naujas pėsčiųjų ir dviračių takas, jau nutiestas tarp Tauragės ir Norkaičių gyvenvietės, savivaldybės teigimu, ypač svarbus vaikams ir jaunimui, gerina socialinę kaimo aplinką.
Sodų bendrijas pasiekti naujais dviračių takais jau gali Lazdijų gyventojai, netrukus tokią galimybę turės ir Skuodas. Lazdijuose naujasis pėsčiųjų ir dviračių takas nuo važiuojamosios kelio dalies atskirtas apsauginiu atitvaru, įrengtas apšvietimas. Tikimasi, kad galimybė saugiai ir patogiai važiuoti į sodus dviračiais sumažins automobilių srautus.
Lietuvos kurortai ir kurortinės vietovės, taip pat miestai, įsikūrę prie ežerų, plečia dviračių takų tinklą kasdieniam susisiekimui ir rekreacijai. Čia daugelis naujų dviračių takų tiesiami vaizdingose vietovėse. Druskininkuose bus rekonstruotas senas druskininkiečių ir kurorto svečių pamėgtas pėsčiųjų ir dviračių takas prie Ratnyčios upelio. Zarasuose tiesiamas naujas dviračių takas Griežto ežero pakrantėje taps bendros miesto dviračių takų infrastruktūros dalimi ir suteiks galimybę miesto centrą pasiekti saugiau, vaizdingomis vietomis, ne pagrindiniais keliais.
Trakuose ties Gedimino g. planuojama rekonstruoti daugiau kaip kilometro ilgio pėsčiųjų ir dviračių tako ruožą, taip užbaigiant centro jungtis su pietine miesto dalimi ir aplinkiniais kaimais. Šis 3 m pločio takas bus apšviestas, su nuovažomis ir įspėjamaisiais paviršiais, poilsio aikštelėmis ir mažąja architektūra. Nauji pėsčiųjų ir dviračių takai kvies keliauti ežerų pakrantėmis Biržuose ir Telšiuose – Biržuose jau nutiestas takas prie Širvėnos ežero, Telšiuose – tiesiamas palei Masčio ežerą.
Pėsčiųjų ir dviračių takams pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos investicijų priemonę „Pėsčiųjų ir dviračių takų rekonstrukcija ir plėtra“ skiriama 10,2 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo lėšų. Dalis Lietuvos savivaldybių dar rengia dviračių takų plėtros projektus.