15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvoje parduodamas itin retas BMW M4 GTS: tokių pasaulyje tik 700

Prieš šešerius metus Vokietijos automobilių pramonės gigantui pristačius BMW 4 seriją nustebusių buvo sąlyginai nedaug. Galbūt dėl to, kad tai buvo ne tiek naujas modelis, kiek biurokratinis pokytis šios markės vardų hierarchijoje?
BMW M4 GTS
BMW M4 GTS / Autoplius.lt nuotr.
Temos: 2 BMW BMW M4

Tik 2014 metais BMW rinkodaros strategai nuo 3 serijos sedanų, universalų bei „Gran Turismo“ versijų nutarė atskirti kupė modelius bei juos pakišo po 4 serijos pavadinimu. Matyt, tokių modelių kaip „Audi A5“ debiutas paskatino imtis štai tokios taktikos.

Šių modelių gamos viršūnėje yra M4 versijos. Tai – brangūs ir velniškai greiti modeliai su galinių varančiųjų ratų važiuokle. Klasikinė variklio bei transmisijos komponuotė yra receptas, su kuriuo BMW dar nė karto nenuvylė ištikimų savo fanų. Tad M4 – ne išimtis.

Tačiau jeigu šis apie 430 AG ir 550 Nm turintis automobilis tiek dinaminėmis savybėmis, tiek išvaizda nedaro įspūdžio, galima rinktis dar retesnę GTS versiją.

Būtent toks BMW M4 GTS parduodamas portale Autoplius.lt už didesnę nei 100 tūkst. eurų sumą. Įprasti naudoti BMW M4 kainuoja maždaug nuo 36 tūkst. eurų. Išskirtinio M4 GTS skelbimą bei kitus parduodamus modelius galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

Kuo išskirtinis kelis kartus brangesnis BMW su magiškomis „GTS“ raidėmis? Atsakymas slypi giliose bavarų tradicijose. Kai BMW gamino E36 kėbulo 3 serija 1994 metais buvo pristatyta riboto leidimo „GT“ versija. Ji buvo šiek tiek greitesnė nei įprasti M3, tačiau atsirado ne šiaip sau. „GT“ modeliai buvo reikalingi gamintojui, kad su patobulintais modeliais BMW galėtų dalyvauti kai kurių serijų (FIA-GT, IMSA GT bei ilgų nuotolių) žiedinėse lenktynėse.

Modernesni E46 M3 modeliai buvo paskutiniai su atmosferiniais 6 cilindrų eilėje varikliais. Šio ikoniško sportinio M3 gamybą vainikavo dar greitesnės bei lengvesnės „CSL“ versijos. „M3 CSL“ modeliai daugybės žurnalistų bei automobilių kritikų buvo išgirti dėl bene gražiausiai skambančio 6 cilindrų variklio tono. Tiesa, kritikos strėlės negailėjo šio modelio dėl neegzistuojančios pavarų dėžių gamos, mat „CSL“ modeliai gavo tik „SMG“ automatinės transmisijos.

Vėliau, 2010 metais debiutavo ryškiai oranžiniai „M3 GTS“. Šie nuo įprastų E92 kėbulo M3 modelių išsiskyrė ne tik unikalia spalva bei riebesne kainos etikete, bet ir padidinto darbinio tūrio V8 motoru. Nuo 4,0 iki 4,4 litro padidinta kubatūra leido pasiekti 444 AG, o 100 km/h pasiekti per 4,4 sekundės.

Ir štai 2016 metais „BMW M“ divizija prisiminė šią tradiciją bei pristatė karščiausią „M4 GTS“ versiją. Kukliai sumažintas kėbulo svoris bei iki 500 AG ir 600 Nm padidinta variklio galia leido pasiekti vienai arklio galiai atitenkantį 3 kilogramų svorį.

Visi 700 tokių pagamintų modelių buvo aprūpinti saugumo įranga: standartiniais saugos lankais, statesnes atramas turinčiomis sėdynėmis. Tiesa, JAV bei Kanados rinkose nebuvo montuojamos „lopšio“ formos sėdynės su 6 taškų saugos diržais.

Autoplius.lt nuotr./BMW M4 GTS
Autoplius.lt nuotr./BMW M4 GTS

Visi „M4 GTS“ modeliai turi sportinę itin standžią važiuoklę su „coilover“ tipo reguliuojamo aukščio spyruoklėmis bei reguliuojamo kietumo amortizatoriais. Kartu su automobiliu pridedami ir specialūs amortizatorių reguliavimo bei spyruoklių suspaudimo įrankiai.

Standartiniai „BMW M4“ su automatine M-DTC transmisija 100 km/h išvysto per 4,1 sekundės, o „GTS“ versijos su šia užduotimi susidoroja 0,3 s greičiau – per 3,8 sekundės.

„BMW M4 GTS“ yra pirmasis tokio segmento automobilis su inovatyvia oro aušinimo vandeniu technologija. Įdomu tai, jog turbokompresorių pripučiamas iki 160 laipsnių pagal Celsijų sušilęs oras atvėsinamas ne tik tarpiniame oro aušintuve – gamintojas rado dar efektyvesnį būdą.

Po šio etapo nepakankamai atvėsintas oras keliauja link degimo kamerų ir prieš patekdamas į variklį dar kartą aušinamas vandens garais. Įdomiausia tai, kad hidrosmūgiu čia tikrai nekvepia. Inžinieriai tvirtina, kad taip apdorotas oras akimirksniu gali atvėsti iki 70 laipsnių pagal Celsijų.

Šio itin reto automobilio kėbulai buvo dažomi tik 4 galimomis gamyklinėmis spalvomis, o Lietuvoje parduodamam BMW M4 GTS buvo parinkta turbūt originaliausiai atrodanti „Alpine White“ spalva su ryškiais oranžiniais akcentais aplink automobilį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais