Dokumentus patikrinę „Regitros“ atstovai teigė, kad automobilis tokiu pačiu kėbulo numeriu yra ieškomas didžiausios pasaulyje kriminalinės policijos organizacijos Interpolo. Netrukus prisistatė policijos pareigūnai, kurie užkėlė BMW X5 ant autovežio ir jį išgabeno. Iki šiandien mašina – jų rankose.
Naujas ir klonuotas
Kaip tokia situacija gali nutikti? Automobilio paieška buvo paskelbta Slovėnijoje 2009 metais ir iki šiol straipsnio herojaus BMW X5 niekam neužkliuvo. Policija ne kartą gatvėje tikrino automobilio dokumentus, jis tris kartus atliko privalomąją techninę apžiūrą (2008, 2011 ir 2013 m.).
Policijos departamento Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis teigė, kad plačiau komentuoti, kol vyksta tyrimas ir situacija nėra iki galo aiški, sunku. Tačiau vienas faktas žinomas – Slovėnija paskelbė klonuoto automobilio paiešką. Kodėl tai įvyko – galima tik spėlioti.
„Gali buti, kad Slovėnijos pareigūnai turi informacijos, kad automobilis su identišku numeriu yra eksploatuojamas toje šalyje“, – svarstė R.Matonis.
Tačiau galimų variantų čia – ne vienas.
„Kitas variantas gali būti toks, kad Slovėnijoje buvo registruotas automobilis su suklastotu identifikaciniu numeriu, o vėliau – pagrobtas ar melagingai pranešta apie jo grobimą“, – samprotavo Policijos departamento atstovas.
BMW atstovai Lietuvoje nesiėmė spekuliacijų šio tyrimo baigtimi. „Šis atvejis mums žinomas. Laukiame policijos išvadų, kad galėtume judėti toliau“, – teigė „Krasta auto“ rinkodaros projektų vadovė Augustė Miliūtė.
Laikas be automobilio – nežinomas
O ką daryti žmogui, priverstinai likusiam be automobilio? „Pradžioje pasijutau kaip nusikaltėlis“, – pasakojo automobilio savininkas Mažvydas.
Gamintojas tokioje situacijoje negali atstovauti kliento
Suprasti jo savijautą nesunku – atvažiuoji perregistruoti automobilio, o „Regitroje“ jis pasirodo vogtas ir yra išvežamas policijos. Tačiau vyras yra nusivylęs ne tik šiuo nutikimu, bet ir BMW atstovų Lietuvoje veiksmais. Pranešus apie konfiskuotą automobilį, pakaitinis automobilis jam buvo pasiūlytas tik po žurnalistų paklausimo. „Norint ilgalaikės partnerystės su klientu, tokie dalykai neturėtų būti ignoruojami“, – įsitikinęs jis.
Tačiau BMW atstovai teigia priešingai. „Gamintojas negali atstovauti kliento. Šiuo atveju, klientas turėtų palaukti policijos tyrimo rezultato ir tik tada su gamintojo atstovais aptarti tolimesnius veiksmus“, – teigė „BMW Group“ tarptautinės komunikacijos koordinatorius Stefanas Mulleris.
Kuriam laikui Mažvydas liko be automobilio, nėra žinoma. Kol kas tyrimas trunka dvi savaites, o tikslią datą prognozuoti sunku. Policijos departamento atstovas R.Matonis šiuo klausimu buvo nusiteikęs optimistiškai: „Kadangi Lietuvoje yra eksploatuojamas tikrasis automobilis, tyrimas neturėtų užtrukti, tereikia sulaukti išsamesnio kolegų iš Slovėnijos paaiškinimo.“ Čia pat jis pridūrė, kad tyrimas galėtų užsitęsti vienu atveju – jeigu kiltų įtarimų dėl automobilio tapatybės ir tektų atlikti išsamų Lietuvoje esančio BMW tyrimą.
Įvykis – ne pirmas
„Situacija, kad du automobiliai pro gamyklos vartus išrieda su vienodais automobilio kėbulo identifikaciniais (VIN) numeriais, yra neįmanoma“, – sakė S.Mulleris. Anot „BMW Group“ atstovo, nusikaltėliai kartais panaudoja jau egzistuojantį VIN kodą ir taip bando užglaistyti automobilio vagystę.
R.Matonis pritarė, kad VIN kodų dubliavimas gamykloje yra neįmanomas, tačiau nusikaltėliai naudoja jau egzistuojančius kėbulo numerius – juos tiesiog „perkala“ ant pavogto automobilio. Tada telieka padirbti dokumentus ir įregistruoti transporto priemonę.
Policijos atstovas minėjo, kad panašus, tik didesnio masto tyrimas, šiuo metu yra atliekamas Lietuvoje. Čia nustatyti ir suimti šeši įtariamieji bei paimti penki Vokietijoje pagrobti automobiliai su suklastotais identifikaciniais numeriais. Asmenys įtariami tuo, kad klastojo užsienio valstybėse pagrobtų automobilių VIN numerius ir dokumentus, o pačius automobilius realizuodavo Baltarusijoje.
Bendras šio nusikaltimo mastas – didžiulis. „Baltarusijos pareigūnams buvo nusiųsta informacija apie 133 automobilius, kurie, kaip įtariama, iš Lietuvos Respublikos kontrabandos būdu buvo įvežti į Baltarusijos Respubliką,“ – pasakojo R.Matonis. Patikrinus 71 iš minėtų automobilių, nustatyti 54 atvejai, kuomet buvo suklastoti VIN numeriai.