„R.Aaltoneno įtaką automobilių sporto pasaulyje atspindi jo pravardė – lenktynininkas vadinamas „Ralio profesoriumi“. Dėl savo demonstruoto greičio lenktynių trasose jis taip pat yra gavęs „Skrajojančio suomio“ etiketę. R.Aaltonenas didžią dalį savo pergalių iškovojo sėdėdamas prie klasikinių „Mini“ automobilių vairo ir iki šių dienų išliko neabejingas šiems „mažyliams“.
Dėl savo demonstruoto greičio lenktynių trasose jis taip pat yra gavęs „Skrajojančio suomio“ etiketę.
Džiaugiamės, kad Lietuvoje vyksiančiame „Mini“ suvažiavime mūsų šalies vairavimo entuziastai galės taip pat pasimatyti ir pabendrauti su šiuo legendiniu „Ralio profesoriumi“, – sakė vienas iš „IMM 2015“ organizatorių, „Mini People“ klubo narys Mindaugas Lataitis.
Zarasų ežero saloje gegužės 22-24 dienomis vyksiantį „IMM 2015“ renginį aplankysiančiam R.Aaltonenui – dabar jau 77 metai. Pasaulio čempionu „Ralio profesorius“ pirmą kartą tapo dar 1965-aisiais, tiesa, tuomet jis buvo šturmanas. Na o kaip pilotas Pasaulio automobilių ralio čempionate R.Aaltonenas važiavo nuo praėjusio amžiaus 8-ojo dešimtmečio.
„Ralio profesorius“ nemažai pergalių iškovojo sėdėdamas prie „Mini“ automobilių vairo. Legendiniame „Monte Carlo“ ralyje R.Aaltonenas „Mini“ ekipai pergalę į finišą „atvežė” 1967 metų lenktynėse. Ir tai nebuvo vienintelis klasikinių „Mini“ pasiekimas sporte – praėjusio amžiaus septintame dešimtmetyje „Mini“ įrodė, kad ir stebėtinai kompaktiškas automobilis gali būti sunkiai įkandamu konkurentu lenktynių trasose.
Žymusis lenktynininkas tarptautiniame „Mini“ automobilių suvažiavime pasirodys vieną iš renginio dienų – penktadienį, gegužės 22-ąją. Pamatyti šią iškilią automobilių sporto pasaulio asmenybę galės visi įsigiję keturių dienų bilietą į renginį. Bilietais prekiauja „Tiketa“.
Pirmieji „Mini“ automobilių startai raliuose prasidėjo septinto praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje. Tuomet „Mini“ startavo Ženevos ralyje, 1962 metais „Monte-Carlo“ ralyje Stirlingo Mosso sesuo Pat Mossas drauge su Ann Whizz Wisdom laimėjo „Coupe Des Dames“. Tačiau tikras proveržis įvyko tuomet, kai „BMC“ nusprendė į lenktynių trasas išleisti dar galingesnį „Mini“ – „Mini Cooper S“.
1965 metais prie „Monte-Carlo“ ralio starto linijos stojo šeši „Mini Cooper S“. Nepaisant milžiniškos įtampos, Timo Makinenas drauge su Paulo Easteru išplėšė legenda tapusią pergalę. Šiame ralyje „Mini“ triumfavo ir 1967 metais.
Nedaug trūko, kad „Mini“ ekipa būtų laimėjusi šį ralį ir 1966 metais – tuomet šios ekipos automobiliai buvo diskvalifikuoti dėl priekinių žibintų neatitikimo varžybų reglamentui. Taip prieš 50 metų prasidėjo šlovinga šios markės automobilių istorija automobilių sporte.