Hibridinių automobilių (varomų elektra ir benzinu) bei elektromobilių akumuliatorių atliekų kol kas susidaro labai mažai. Pagrindinė to priežastis – nedidelis Lietuvoje registruotų elektromobilių ir hibridinių automobilių kiekis. „Regitros“ duomenimis, Lietuvoje šių metų sausį buvo registruota beveik 2900 hibridinių automobilių ir 65 lengvieji elektromobiliai. Šiuo požiūriu Lietuva gerokai atsilieka nuo Estijos, kur elektromobilių įsigijimas ir naudojimas yra skatinamas įvairiausiomis priemonėmis.
„Esame pasiruošę pagal įstatymų reikalavimus sutvarkyti elektra varomų automobilių akumuliatorius. Tam yra visi reikalingi teisės aktai bei dokumentai, todėl galėtume operatyviai reaguoti į rinkos poreikius“, - sako GIA vadovas Alfredas Skinulis.
Hibridinių automobilių bei elektromobilių akumuliatoriai gali būti surenkami kaip įprastiniai akumuliatoriai, tik jų perdirbimo procesas yra sudėtingesnis. GIA parinktas atliekų tvarkytojas „Atliekų tvarkymo centras“ bendradarbiauja su licencijuotais elektromobilių akumuliatorių atliekas tvarkančiais partneriais Prancūzijoje, Vokietijoje ir kitose Vakarų Europos valstybėse.
„Bendradarbiaudami su GIA, eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojai gauna finansavimą visų rūšių probleminių atliekų sutvarkymui, taip pat ir elektromobilių ar hibridinių automobilių akumuliatoriams. Todėl turi būti išvengta taršos, kuri gali susidaryti neteisingai tvarkant senų automobilių atliekas“, - sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos vadovas Vladimiras Jankoitas.
Seni akumuliatoriai turi būti sutvarkomi pagal giežtus aplinkosaugos reikalavimus. Švino rūgštiniai akumuliatoriai - tai atlieka, turinti daug pavojingų cheminių medžiagų - sunkiųjų metalų ir elektrolito. Netinkamai tvarkomų senų akumuliatorių irimo proceso metu ar pažeidus akumuliatoriaus korpusą, į aplinką išskiria daug pavojingų medžiagų.