Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos autoverslininkų asociacijos administracijos vadovas Mindaugas Beišys apie automobilio mokestį pagal tūrį: „Tai atgyvena“

Valdžios siūlymas įvesti automobilio mokestį, kuris būtų skaičiuojamas pagal variklio tūrį, yra visiškai nelogiškas ir beprasmis, portalui LRT.lt sako kalbinti automobilių ekspertai. Anot jų, kur kas prasmingiau įvesti mokestį, kurį jau taiko 19 Europos šalių.
Transporto spūstys Vilniuje
Transporto spūstys Vilniuje / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Finansų ministras Rimantas Šadžius teigia, kad automobilio mokestis – jau ant stalo. Jo teigimu, mokestis turėtų būti skaičiuojamas pagal automobilio variklio tūrį.

„Mano galva, pats geriausias, objektyviausias ir paprasčiausias būdas – tai automobilio variklio tūris, kuriam galėtų būti proporcingas mokestis. Kai kas kalba apie automobilio amžių, automobilio vertę. Manau, kad tos diskusijos dar tęsis ir tuos klausimus išspręsime“, – kalbėjo R. Šadžius.

Siūloma, kad iki 1,5 l tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5–2 l – 170 Lt.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, 2–2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l – 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos administracijos vadovas Mindaugas Beišys stebisi tokiomis kalbomis. Pasak jo, matomas tam tikras pasimetimas.

„Praėjusią savaitę kalbėta, kad galbūt reikėtų apmokestinti automobilius pagal jų galingumą, variklio tūrį ir amžių. Dabar kalbama apie variklio tūrį, nors ministras sako, kad yra atviras metodikos klausimais“, – portalui LRT.lt komentavo M. Beišys.

Mokestis pagal variklio tūrį yra atgyvena

Asociacijos vadovo įsitikinimu, kur kas prasmingiau būtų apmokestinti automobilius pagal anglies dvideginio emisiją – toks mokestis yra 19-oje Europos šalių, o apskritai tokio mokesčio, be lietuvių, neturi dar trys šalys, tarp jų čekai bei estai.

„Mokestis pagal variklio tūrį yra atgyvena. Būtų beprasmiška įsivesti tokį mokestį, nes jis nepasiteisins ir ateityje vis tiek turėsime jį koreguoti, pratinti žmones prie naujos metodikos. Tai reikia iš karto padaryti tinkamai“, – kalbėjo M. Beišys.

Automobilių ekspertas, žurnalistas Valdas Valiukevičius pastebi, kad Lietuvoje įprasta priimti mokesčius per vieną naktį. „Padaroma kvailystė ir po to niekas nenori prisipažinti, kad ją reikia ištaisyti. Būtų labai gerai, kad šį kartą valdžia nepaskubėtų, o pažiūrėtų, kaip yra Vakarų Europos valstybėse“, – tvirtina V. Valiukevičius.

Jis taip pat palaiko idėją apmokestinti automobilius pagal anglies dvideginio išmetimą: „Naujas automobilis su 3 litrų varikliu išmeta mažiau teršalų nei 20 metų automobilis su 1 litro varikliu.“

Todėl, pasak V.Valiukevičiaus, Vyriausybė turėtų skatinti, kad tautiečiai gatvėmis riedėtų naujesniais, saugesniais bei ekologiškesniais automobiliais.

„Broliukai latviai turi įsivedę daugybę mokesčių, nuo kurių kaukia. Kas tik gali, registruoja automobilius pas mus Lietuvoje. Ten moki automobilio registracijos mokestį, mokestį pagal automobilio kubatūrą. Per metus susidaro apvali suma“, – skaičiuoja V. Valiukevičius.

Broliukai latviai turi įsivedę daugybę mokesčių, nuo kurių kaukia. Kas tik gali, registruoja automobilius pas mus Lietuvoje.

Jo žiniomis, Vokietijoje automobilio mokesčiai yra įvesti labai seniai, o automobilių gamintojai esą iš anksto atsižvelgia, į kokią mokesčių grafą pateks automobilis, kiek reikės mokėti mokesčių. „Tuomet žmonės galvoja, ar pirkti automobilį su 1 ar 3 litrų varikliu, dyzeliniu, kurie labai populiarūs, bet reikia mokėti didesnį mokestį, ar su benzininiu varikliu. Ten sistema gana teisinga“, – LRT.lt sako V. Valiukevičius.

Praėjusios kadencijos Seimas taip pat siekė įvesti automobilių mokestį pagal transporto priemonių galingumą ir vertę, tačiau nesėkmingai.

Savo nuomonę apie automobilių apmokestinimą ir pensijų kompensavimą galite rašyti ikrauk@15min.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs