Kokia didžiausia intriga šiame čempionate? Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentė Giedrė Janušauskė sako, kad laukia įdomios kovos visose motociklų ir keturračių klasėse. O kas taps greičiausios Enduro klasės nugalėtoju? G.Janušauskės nuomone, itin arši kova turėtų užvirti tarp praėjusių metų čempiono Nerimanto Juciaus ir jaunųjų talentų Džiugo Kazakevičiaus bei Ryčio Garbačiausko.
Moterų klasė – naujas impulsas
„Cross Country“ dalyvių laukia ir svarbi naujiena – po ilgokos pertraukos vėl sugrąžinama Moterų klasė. LMSF prezidentės teigimu, taip padidės konkurencija tarp komandų, jos norės turėti bent po vieną Moterų klasės atstovę. Be to, panašiai kaip nutiko penai Motokroso čempionate, tai bus impulsas prisijungti naujoms dalyvėms. Šiuo metu LMSF licencijas dalyvauti enduro varžybose jau turi šešios moterys.
G.Janušauskės teigimu, tai puikus įrodymas, kad moterys lygiomis teisėmis su vyrais gali varžytis įvairiose motosporto disciplinose. Didelis postūmis moterims motociklininkėms susidomėti didelės ištvermės reikalaujančia „Cross Country“ disciplina buvo 2021 m. Anykščiuose, Rokiškyje ir Šiauliuose surengtos stovyklos „Ką moterys gali“. Paskutinėje stovykloje dalyvavo net 37 moterys, važiuojančios bekele.
Susidomėjimas didėja
Pasak Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentės Giedrės Janušauskės, susidomėjimas „Cross Country“ disciplina – didėja. Vien naujokų (C kategorija) šiame etape – apie 50.
„Smagu, kad, užuot važinėję miškais, kartais ir nelegaliomis trasomis, sportininkai jungiasi į LMSF bendruomenę, kuri pasisako už gamtos tausojimą, tvarumą ir sportinio meistriškumo kėlimą specialiai paruoštose trasose“, – sako G.Janušauskė.
Ką žada nauja „Sand Box“ trasa
LMSF vadovė ir pati neslepia smalsumo – visiškai nauja 6 km ilgio trasa, pasižyminti itin klampiu smėliu, žada didelę intrigą pirmajame čempionato etape. Giedrės Janušauskės teigimu valanda (pradedantiems), pusantros ar dvi valandos (profesionaliausiems) varžybų dalyviams pareikalaus ypatingos ištvermės ir meistriškumo. Tai bus tarsi „mini Dakaras“.
„Pirmas etapas po žiemos pertraukos visuomet būna didelis iššūkis, nes parodo, ką šaltuoju metų laiku nuveikė sportininkai. Pasitaiko, kad net ir patyrę sportininkai po intensyvių ratų skundžiasi, kad nebejaučia rankų ir rodo nutrintas plaštakas“, – G.Janušauskė žada įdomią kovą.
Trasos „Sand Box“ įkūrėjas ir pirmojo „Cross Country“ čempionato organizatorius Lukas Perminas pastebi, kad viena yra važiuoti kieta trasa, o visai kas kita, kai smėlis toks piktas, žadantis iššūkių. Būtent tokia nenuspėjama „smėlio dėžė“ laukia dalyvių.
„Mūsų tikslas Cross Country varžybas padaryti sudėtingas ir įdomias. Kad trasa būtų techniška, o dalyviai nesakytų, kad tai viso labo tebuvo dviejų valandų motokrosas. Todėl ši trasa nebus greita, bet reikalaus sportininkų pademonstruoti ištvermę ir techniką. Jų laukia žvyro, klampaus smėlio ir miško ruožai, kuriuose reikės manevruoti tarp kelmų ir medžių, kai kurie posūkiai bus labai sudėtingi. Atidumo reikalaus ir itin stačios įkalnės bei nuokalnės. Į jas pakilti nebus taip paprasta, nes, kai kurie pakilimai ilgi, klampūs, viršūnėje tarsi Dakaro kopos lūžtančios į priešingą pusę. Todėl reikės labai gerai apskaičiuoti greitį“, – sakė Lukas Perminas.
Jis pabrėžė, kad neveltui šioje unikalioje trasoje prieš Tuniso „Fenix“ ralį treniravosi Lietuvos motociklininkai, nes „Sand Box“ yra tarsi pirmas laiptelis į Dakarą.
Luko Permino teigimu, trasos sąlygos varžybų eigoje sulig kiekvienu ratu labai keisis – išsidaužys duobės, susiplaks smėlio bangos. Tad neliks tiesiųjų, kuriose galima lengvai gazuoti. Taigi paskutiniai ratai bus patys sunkiausi. Laimės ištvermingiausi ir techniškiausi sportininkai.
„Spėjau išbandyti pusę trasos. Atrodo, bus smagi ir darbinė! Turėtų netrūkti duobių, bus labai geras sezono startas“, – sakė 2021 m. Lietuvos Cross Country čempionas Nerimantas Jucius.