Lietuvos kariuomenė 70 mln. vertės sutartį su „Daimler AG“ dėl naujų sunkvežimių įsigijimo pasirašė 2015 m. „Unimog“ tiekiami per kelis kartus, visi 340 automobilių Lietuvą pasieks iki 2020 metų.
Šį kartą 54 ką tik atvykę galiūnai buvo išbandyti Gaižiūnų poligono trasoje. 15min/Gazas žurnalistas taip pat įveikė bekelės trasą: ir savomis kojomis, ir padidinto pravažumo sunkvežimiu „Unimog“. Apie „Unimog“ pasakojo „Silberauto“ sunkvežimių techninis konsultantas Saulius Vaicekauskas, Kauno padalinio vadovas Tomas Stasytis ir Vytautas Bajorūnas, „Unimog“ pardavimų vadovas.
Kas yra „Unimog“
Jau pats pavadinmas sako, kad tai – labai universalus sunkvežimis. Jis tinka ir kroviniui vežti ir žmonėms gabenti. Jį galima paversti ir karo lauko ligonine, ir raketų „Stinger“ paleidimo aikštele. Be to, jis turi savą hidraulinę gervę, kurios vietoje galima pritvirtinti bet ką – kad ir sniego valytuvą.
Vytautas Bajorūnas, „Unimog“ pardavimo vadovas, sako, kad ši transporto priemonė, priklausomai nuo komplektacijos, gali atlikti 100 skirtingų operacijų.
Todėl universalūs galiūnai „Unimog“ itin paklausūs kariuomenėje, ugniagesių ūkyje, statybose. Ar pamenate, kaip Kuršių nerijoje sudegė ugniagesių automobilis, taip ir nesugebėjęs išvažiuoti iš kemsynės? „Unimog“ toks likimas negalėtų ištikti. Jei neišbristų užblokavęs abiejų tiltų ir tarpašinio diferencialo, pats save išsitrauktų, panaudojęs gerve.
TAIP PAT SKAITYKITE: Miškininkai apsiginklavo pravažumu garsėjančiu „Unimog“
Didžiausios pagarbos „Unimog“ nusipelnė dėl savo patikimumo, neįtikėtino pravažumo ir puikaus techninio aptarnavimo. Iš lūpų į lūpas sklando istorija apie žmones, iš Lietuvos kariuomenės nusipirkusius jau nurašytą kelių dešimčių metų senumo „Unimog“ (maždaug už 3500 Eur) ir už 1500 Eur atgaivinusius automobilį taip, kad galėtų juo drąsiai keliauti.
„Daimler AG“ koncernas sunkvežimius „Unimog“ gamina nuo 1950 m., per tą laiką pagaminta apie 350 000 vnt., kurie buvo parduoti į daugiau nei 150 šalių.
„Unimog“ techniniai duomenys
Lietuvos kariuomenės įsigyta versija U5000 (5 t keliamoji galia, bendra masė 13 t). 4 cilindrų dyzelinis 130 kW variklis atitinka Euro 3 standartą. O kodėl ne Euro 6?
Taip yra dėl kelių priežasčių. Euro 6 standartas kariuomenei nėra būtinas dėl lankstumo aptarnaujant techniką. Juk tuo pačiu sunkvežimiu gali važiuoti ir Lietuvos, ir Vokietijos, ir bet kurios kitos NATO šalies kariai, todėl toks „Unimog“ turi būti kuo paprastesnis ir nelepus dyzelino kokybei.
TAIP PAT SKAITYKITE: Nuo ko prasidėjo istorinių „Unimog“ istorija
Turbūt suprantama, kad karinių veiksmų metu gali tekti važiuoti ir dyzelinu be multifunkcinių priedų, o apie „Adblue“ pylimą nebus kada galvoti. Be to, tokį sunkvežimį su paprastesniu (bet ne prastesniu) varikliu kainuoja pigiau išlaikyti. Esant reikalui, į šio automobilio baką aerodrome galima pilti ir aviacinį kurą.
Pasižiūrėkite, kaip žurnalistui kiek anksčiau sekėsi vairuoti „Unimog“ Kazlų Rūdos kariniame poligone:
Mechaninė pavarų dėžė su „palengvinimu“
Šiame „Unimog“ sumontuota mechaninė pavarų dėžė su automatizuoto perjungimo sistema. Iš viso 8 pavaros į priekį ir 6 atgal. Iki ketvirtos pavaros imtinai bėgiai yra palėtinti.
Sunkvežimis turi automatinę padangų slėgio keitimo sistemą, portalinius tiltus, gali įveikti 1,2 m (standartinė versija – 0,8 m) gylio vandens kliūtį.
Įdomūs skaičiai
Tokio „Unimog“ kaina prasideda nuo 150 000 Eur. Kaip geras „Porsche“. Arba du galingi aukštos klasės traktoriai. Ar vertas jis tokių pinigų?
Paskaičiuokime. Į „Unimog“ tiltus pilama apie 18 l tepalo. Traktoriuje – apie 30 l. Traktorius važiuoja vidutiniškai 40 km/val., o šis multifunkcinis sunkvežimis – 90-110 km/val.
„Unimog“ suvartoja 23-27 l dyzelino. Standartinis bakas 145 l, tačiau Lietuvos kariuomenei skirtuose sumontuoti 200 l bakai.