Didelė sunkvežimio keliamoji galia ir tuo pat metupalyginus kuklios degalų sąnaudos tapo kertiniais akmenimis renkantis Švedijos gamintojo techniką – ji leis įmonei mažinti anglies dvideginio emisiją ir didinti kasybos darbų saugumą bei našumą.
„Tai buvo techniškai sudėtingas projektas. Šis FMX jau darbuojasi karjere: vairuotojai nuo pat pirmos akimirkos įvertino vairavimo ir kabinos komfortą“, – sako Marius Lukošius, „Volvo Trucks Lietuva“ pardavimo vadovas.
Pritaikytas sudėtingiausioms sąlygoms
„Klovainių skalda“ – viena iš „Milsa“ grupės įmonių, turinčių ilgametę smulkinto granito ir dolomito gamybos patirtį. 1969 metais įkurta bendrovė šiandien per parą gali pagaminti daugiau nei 30 tūkst. tonų dolomito skaldos.
„FMX leis perpus nurėžti degalų sąnaudas gabenant beveik tokį patį svorį, palyginti su mūsų technikos parke dabar esančiais savivarčiais“, – pažymi AB „Klovainių skalda“ gamybos direktorius Gediminas Mozūras.
Įmonės kasybos technikos parką papildęs naujosios kartos 8x6 konfigūracijos FMX savivartis yra tvirčiausias „Volvo Trucks“ sunkvežimis, galintis važiuoti beveik bet kokiu reljefu, todėl jis kuo puikiausiai tinka dirbti pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis.
Priekinė varančioji ašis su automatine traukos kontrolės sistema bei iki 30 cm siekianti prošvaisa užtikrina didelį jo pravažumą ir pritaikomumą statybų ar kalnakasybos sektoriams.
Dėl didelės prošvaisos bei 12,8 litro darbinio tūrio „Euro 6“ standartą atitinkančio variklio, išvystančio 540 AG galią ir 2 600 Nm sukimo momentą, jis labai gerai tinka smulkintam dolomitui ir granitui gabenti. 20 t apkrovos priekinės ašys, 38 t svorį atlaikanti galinių ašių grupė bei automatiškai įsijungianti priekinė varančioji ašis šiuo savivarčiu leidžia gabenti iki 36 t skaldos.
Sumažina nuovargį
Dėl tris lėtesnės eigos pavaras turinčios pavarų dėžės „I-Shift“ savivartis gali važiuoti ypač mažu greičiu. O reguliuojamo palenkimo kampo vairaratis savivarčio operatoriui leidžia pasirinkti patogiausią vairavimo padėtį ir sumažina nuovargį.
Specialios funkcijos padeda vairuotojui jaustis patogiai net ir nepalankiausiose situacijose. Pavyzdžiui, pajudėjimo iš vietos įkalnėje pagalbinė funkcija gali išlaikyti sunkvežimį stovintį, kol sukuriamas pakankamas sukimo momentas. Prireikus geresnio sukibimo su kelio danga, pakanka pasukti valdiklį konsolėje, kad būtų aktyvuotos tarpratinio arba tarpašinio diferencialo blokavimo funkcijos.
Savivarčio, kuris bus naudojamas uždarame karjere, antstatą pagamino ir sumontavo bendrovė „KH Kipper“. Grandine valdoma galinė siena, 12 mm plieninis dugnas, kabiną ir hidraulinį cilindrą visiškai dengiantis stogas, už abiejų galinių ašių esantys akmenų peiliai užtikrina krovos darbų saugumą ir patogumą.