„Lietuvos komercinio automobilio 2022“ rinkimuose garbę susišlavė elektromobiliai

Tradiciniuose „Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimuose, organizuojamuose kas dvejus metus nuo pat 2014-ųjų, šiemet – tikra staigmena. Sparti komercinio transporto parko elektrifikacija čia paliko pėdsaką ir geriausiųjų titulus sėkmingai iškovojo gausybė elektromobilių, rašoma pranešime.
„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų finalas 2022 m.
„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų finalas 2022 m. / V.Pilkausko nuotr.

„Mūsų rinkimuose atsispindi akivaizdžios tendencijos: visas komercinis transportas krypsta tvaraus judėjimo link“, – kalbėjo Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio rinkimus, prezidentas Valdas Valiukevičius.

Šiemet į rinkimus buvo deleguotas rekordinis skaičius automobilių – net 12. Trečdalį viso komercinio transporto parko sudarė elektra varomi modeliai. Po kruopščių bandymų Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) Sektorinio praktinio mokymo centro autodrome greta Vilniaus, išbandymų kelyje, darbų drauge su socialinės iniciatyvos „Maisto bankas“ savanoriais, 11 komisijos narių balsuodami išrinko geriausius šalies komercinius automobilius.

„Balsavimas buvo įdomus, mat kiek komisijos narių, tiek ir nuomonių, patirčių. Laimei, apsispręsti padeda ir skaičiai, rodantys, kiek kainuoja nuvažiuotas kilometras konkrečiu modeliu“, – pabrėžė V. Valiukevičius.

Komerciniai automobiliai vis arčiau lengvųjų

Valdas Stanislovaitis, „SIXT Lietuva“ pardavimų vadovas, teigė, kad rinkimų dalyvius vertino pagal kelis kriterijus, o vienas jų taip pat buvo vieno nuvažiuoto kilometro kaina. Dar vienas iš kriterijų, į kuriuos šis komisijos narys atkreipė daugiau dėmesio – komfortas ir vairuotojo darbo vietos ergonomija, kuri jį taip pat sužavėjo.

Nors kiti komisijos nariai teigė, kad komerciniam automobiliui grožis nėra svarbus, Antanas Šimelis, UAB „Ad Rem Transport“ direktorius, teigė, kad į tai taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kaip ir į faktą, kad šie automobiliai kiekvienais metais tampa vis saugesni, o technologiškai mažai skiriasi nuo lengvųjų automobilių.

„Galiu pritarti, kad kai kurie automobiliai man pasirodė labai artimi lengviesiems automobiliams, kuriais važinėjame kasdien. Kai kurie gamintojai tuo ir stebina, kaip jie efektyvina savo verslus bei tuos pačius mazgus išnaudoja ir lengvajam transportui, ir lengvajam komerciniam transportui. Šie automobiliai tikrai smagūs ir vairuoti, ir keliauti bei puikiai atlieka savo funkciją“, – komentavo A. Šimelis.

Ilgametis Lietuvos žurnalistų autoklubo ir rinkimų komisijos narys Valdas Juozas Vilūnas taip pat pabrėžė, kad jam didžiausią įspūdį paliko gamintojai, kurie vis daugiau galvoja apie vairuotojo darbo vietą.

„Šie automobiliai yra puikiai pritaikyti darbui bei yra ypač patogūs vairuoti. Negana to, vairuotojo darbą gerokai palengvina technologijos, prie kurių jauni vairuotojai jau priprato, o vyresnieji, tikiu, greitai taip pat pripras“, – sakė V. J. Vilūnas.

Vienoje kategorijoje – net keli laimėtojai

Susumavus komisijos balsus, nemenka konkurso staigmena tapo ir tai, kad net pora nominacijų teko ne vienam, o trims, tą pačią platformą naudojantiems, modeliams.

Tad „Metų mažasis transporteris 2022“ titulai teko net trims elektra varomiems modeliams: „Citroën ë-Jumpy“, „Peugeot e-Expert“ ir „Toyota Proace Electric“.

„Metų transporteris 2022“ tapo elektros energiją naudojantis „Fiat E-Ducato“.

„Metų komercinis vienatūris 2022“ paskelbtas „Volkswagen Caddy“.

Titulu „Metų elektrinis komercinis automobilis 2022“ galės didžiuotis trijų modelių pardavėjai: pergalę išplėšė „Citroën ë-Jumpy“, „Peugeot e-Expert“ ir „Toyota Proace Electric“.

Portalo 15min skaitytojai balsuodami už geriausią komercinį modelį nusprendė, kad juo vertas būti „Volkswagen Multivan“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis