Per du dešimtmečius išgryninta rinkimų koncepcija vilioja automobilių gamintojų atstovus: vieni siekia laimėti, kiti neslepia, kad jiems pakanka pasirodyti.
Keturi automobiliai podiumui užimti
Kiekvienų metų pabaigoje į dešimties autoritetingų žurnalistų komisijos rankas patenka beveik keturios dešimtys pačių naujausių automobilių. Iš jų tik vienas tampa „Lietuvos metų automobiliu“. Nepaisant to, automobilių atstovai konkursui pateikia kone visas savo naujienas. Visų jų šiais metais – net 34.
Šių metų rekordininkai – „Kia Auto“, automobiliniam teismui pateikę net keturis įvairaus dydžio modelius: nediduką „Picanto“, miesto automobilį „Rio“, krosoverį „Stonic“ ir galingą vidutinės klasės sedaną galiniais varančiaisiais ratais „Stinger GT“.
„Mes tikimės nugalėti, – tvirtai ir drūtai atsakė „Kia Auto“ pardavimų vadovas Darius Graževičius ir juokdamasis patikslino: – Su keturiais automobiliais didesnė tikimybė užimti pirmas tris vietas.“
„Kia“ atstovai konkursui pateikė visus naujus modelius, kurie šiemet pasirodė „Kia“ gamoje. Anot D.Graževičiaus, pavyzdžiui, „Rio“ yra rimtas pretendentas į pagrindinį konkurso titulą, didelis dėmesys prognozuojamas miesto visureigiui „Stonic“, o „Stinger“ galėtų pretenduoti į sportiškiausio automobilio apdovanojimą.
„Mūsų pareiga yra pateikti automobilius, o komisijos – juos įvertinti. Žurnalistai turi savo nuomonę ir dažnai įžvelgia tai, ko net mes patys nepastebime“, – kalbėjo „Kia Auto“ pardavimų vadovas.
Vienus įvertinti, kitus – parodyti
Nuo korėjiečių nedaug atsilieka ir japonai. „Nissan“ šiemet Lietuvos rinkai pristatė tris naujus modelius: miesto mažylį „Micra“, miesto krosoverių pradininką „Qashqai“ ir vidutinį SUV „X-Trail“. Tiesa, pastarieji du modeliai nėra visiškai nauji, jie tik atnaujinti.
„Mūsų didžiosios viltys dedamos į „Nissan Micra“. Tai visiškai naujas modelis, B segmente pristatantis saugumo technologijas, kurios atėjo iš didesnių ir brangesnių automobilių. Ir tos technologijos skirtos ne tik pamaigyti ar pasirodyti prieš kitus, jos užtikrina papildomą saugumą jų vairuotojams. „X-Trail“ ir „Qashqai“ mes norime pademonstruoti pirkėjams. Jie kelia kartelę krosoverių segmente“, – sako „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.
Padeda skleisti žinią
Nors laimėti „Lietuvos metų automobilio“ pagrindinį titulą šansų nėra daug, gamintojų atstovai džiaugiasi konkurso komunikacija, kuri padeda potencialius automobilių pirkėjus supažindinti su naujausiais produktais.
„Mums konkursas svarbus tuo, kad jis matomas, pirkėjai domisi autoritetingų žmonių pasakojimais apie naujus automobilių modelius. Mes vieni iš savo salono visko visuomenei nupasakoti negalime“, – privalumus pardavėjams vardijo D.Graževičius.
„Metų automobilis – vienas iš geriausių renginių tarp automobilių žurnalistų. Mums tai yra pagalba parduodant automobilius, įvertinimas, sklaida. Svarbu, kad žmonės tokiu būdu yra supažindinami su automobiliais“, – kolegai pritarė „Modus Group“ marketingo vadovė Augustė Miliūtė-Zinkevičienė.
Jos atstovaujama prabangių automobilių markė BMW taip pat tarp lyderių, į konkursą užregistravo net 3 modelius: BMW 5, BMW 6 GT ir BMW X3.
Augustė neišskiria bavarų: atstovaudama „Modus Group“, ji prižiūri ir „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Jeep“ bei „Mini“ markes, su kurių modeliais sieks pakliūti į visas įmanomas aukščiausias pozicijas tiek kalbant apie „Lietuvos metų automobilio 2018“ titulą, tiek apie atskiras nominacijas, kurių šiemet bus 11.
Konkurso svarbą pabrėžia ir ilgamečiai jo partneriai. Padangų gamintojo „Continental“ eksporto pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims ir Ukrainai Arūnas Kiaušas teigia, kad „Lietuvos metų automobilio“ konkursas prisideda ne tik prie automobilių, bet ir saugaus eismo vertybių populiarinimo.
„Būdami tarptautine kompanija galime efektyviau propaguoti saugaus eismo vertybes ir naujausių technologijų svarbą, tad mes ypatingai vertiname gilias tradicijas turinčius renginius“, – pabrėžia A.Kiaušas.