Dominuoja benzininiai automobiliai
Bene didžiausias šių metų pokytis, lyginant su ankstesniaisiais – degalų tipas. Šiuose rinkimuose daugiausia yra benzinu varomų automobilių – bent 23 (dar ne visų dalyvių techniniai duomenys yra žinomi). Hibridinių automobilių bus apie 7 ir jau žinoma, kad pirmą kartą rinkimų istorijoje jų bus daugiau nei dyzelinių – pastarųjų sumažėjo nuo maždaug pusės (pastaruosius keliolika metų) iki vos 5. Dar pernai dyzelinių modelių buvo 16.
Dominuojanti pavarų dėžė – automatinė, vos 2 modeliai sukomplektuoti su mechanine transmisija. Tai – sportiški „Ford Focus ST“ bei „Hyundai i30 Fastback N“. Vienas modelis, „Ford Ranger Raptor“, turi net 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę.
Praėję „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai buvo pirmieji, kuriuose didesnio pravažumo automobilių dalyvavo daugiau nei visų kitų – hečbekų, sedanų, kupė ir t. t. Šiemet ši persvara dar išaugo – net 22 rinkimų dalyviai iš 37 priskiriami krosoveriams, visureigiams arba pikapams. Įdomu, kad rinkimams pristatytas vos vienas universalas ir net 4 kupė modeliai.
Jau žinoma ir tai, kad „Lietuvos metų automobilio 2020“ dalyvių kainų suma bus didžiausia per visą rinkimų istoriją – ji sieks apie 1,8 mln. Eur. Pats brangiausias rinkimams pristatomas modelis yra „Mercedes-Benz GLS 400d 4MATIC“ – jau bazinio modelio kaina yra didesnė nei 92 tūkst. Eur, o pristatomo rinkimams – 128 tūkst.
Daugiausia – 4 modeliai
Daugiausia modelių pristato „Mercedes-Benz“ bei „Toyota“ gamintojai – po 4, „Audi“, "Renault" bei „Lexus“ – po 3.
„Toyota“ išsiskiria tuo, jog visi jos pristatomi automobiliai yra hibridiniai (išskyrus „Supra“, kuri neturi hibridinės modifikacijos). „Mercedes-Benz“ yra prabangos lyderis – vidutiniškai šio gamintojo pristatomas automobilis kainuoja 88 tūkst. Eur.
Rinkimams labai retai pristatomi bazinę įrangą turintys automobiliai – paprastai jų komplektacija būna viena aukščiausių. Šiame segmente tarp visų dalyvių išsiskiria „Ford Ranger Raptor“ ir „Toyota Corolla“ – abiejų rinkimams pristatytų automobilių kaina, lyginant su bazine, padidėjo daugiau nei du kartus. Mažiausias pokytis fiksuojamas sportiškuose modeliuose – rinkimams pristatomi „Renault Megane RS Trophy“ ir „Toyota Supra“ yra vos 5 proc. brangesni už bazinius.
Gausus pasirinkimas entuziastams
„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaus ir išskirtiniams vairavimo entuziastams sukurti automobiliai – jie jokioje šalyje netaps geriausiai perkamais, tačiau turi daugybę šansų tapti labiausiai geidžiamais.
Šiemet Lietuvoje debiutavo gausus būrys sportinių automobilių: tai „Ford Focus ST“, „Hyundai i30 Fastback N“, „Renault Megane RS Trophy“, „Toyota Supra“. Techniniais duomenimis ir galimybėmis lenktynių trasoje šiems modeliams nenusileidžia BMW 330i bei „Porsche Cayenne Coupe“.
„Toyota Supra“ vardas grįžo po keliolikos metų pertraukos ir tą daro su 6 cilindrų eilėje varikliu, kuris pasiekia 340 AG bei 500 Nm. Galiniais ratais varomas kupė 100 km/val. greitį pasiekia greičiau nei bet kuris kitas rinkimų dalyvis – vos per 4,3 sek.
Tačiau nei vienas iš šių modelių nėra galingiausias rinkimuose – tokį titulą pelnytai užsitarnauja 408 AG bei 664 Nm pasiekiančią elektrinių variklių sistemą turintis „Audi e-Tron".
Entuziastai perka ne tik greitus, bet ir didelius, pravažumu pasižyminčius automobilius – tikrus visureigius. Ir čia pasirinkimas taip pat yra: „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler Sahara“. Abu – rėminės konstrukcijos keturiais ratais varomi modeliai, su kuriais nesibaiminant galima lįsti į giliausią bekelę.
„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimai prasidės spalio 28 d., 11 val. Vilniuje, Nepriklausomybės aikštėje priešais nacionalinę M. Mažvydo biblioteką. Rinkimų metu vyks daugybė bandymų – greitėjimo, stabdymo, visureigių pravažumo, padangų sukibimo, valdymo savybių. Juos atliks rugsėjo mėnesį išrinkta dešimties įvairias šalies žiniasklaidos priemones atstovaujančių žurnalistų komisija bei įvairių sričių konsultantai.
Geriausieji įvairiose kategorijose paaiškės finalinio vakaro metu lapkričio 29 d.