Šiemetiniame „Metų automobilio“ konkurse visureigių yra kaip reta daug: čia netrūksta itin prabangių egzempliorių kaip „Maserati Levante“ ar „Lexus RX450h“, sportiškų „Jaguar F-Pace“ ar „Mercedes-Benz GLC Coupe“, praktiškųjų „Volkswagen Tiguan“ ar „Peugeot 3008“ ir netgi pikapo – „Toyota Hilux“.
„Peak Point“ užduotyse visureigiai bandomi įvairiose rungtyse, kuriose įvertinama visų juose naudojamų technologijų specifika: visų diferencialų darbo efektyvumas, įkalnės ir nuokalnės įveikimo galimybės, šoninio posvyrio galimybės, kėbulo bei rėmo standumas.
Visus visureigius vairavo bekelės varžybų specialistas ir vienas „Peak Point“ autorių Audrius Sutkus.
Kas geriausiai pasirodė visureigių galimybių teste, atspėti nebuvo sunku dar prieš bandymus. Vienas tokių – rėminės konstrukcijos „Toyota Hilux“ pikapas, turintis didžiausią prošvaisą (atstumą nuo žemės iki žemiausios kėbulo dalies) ir įvairias bekelės sistemas. Įkalnės teste jam kiek trukdė gale primontuotas tempimo kablys, o diferencialų teste „Hilux“ taip pat nusileido keliems konkurentams – priekinio diferencialo blokavimas šiame modelyje veikia ne idealiai.
„Metų automobilio“ rinkimų komisiją nustebino „Jaguar F-Pace“ bei „Maserati Levante“ visureigiai. Visų išgirti dėl sportiškų valdymo savybių, jie puikiai pasirodė daugelyje testų, išskyrus įkalnės įveikimą: jų prošvaisa kopimui į kalną pernelyg maža. Šią rungtį įveikti sugebėjo vienintelis „Toyota Hilux“.
Prasčiau sekėsi „Opel Mokka X“ bei „Lexus RX450h“: šių prošvaisa per žema, kad jie įveiktų kai kurias kliūtis ir jie kur kas geriau jaučiasi automagistralėse nei prastos būklės keliuose. Kita vertus, abu modeliai buvo puikiai įvertinti už kėbulo standumą – buvo bandoma, kaip atsidaro automobilių durys bei bagažinė šiems pasvirus. „Lexus“, „Opel“, „Toyota“ ir dar keli modeliai pasirodė idealiai, o standus kėbulas – vienas pagrindinių saugumą įrodančių savybių.
Stabdant nuokalnėje žibėjo „Maserati“ bei „Mercedes-Benz“ visureigiai: jiems A.Sutkus jokių priekaištų neturėjo.
Visų automobilių pasirodymas konkrečiose rungtyse buvo vertinamas balais, kurie konkurso komisijai padės išrinkti „Metų visureigį“. Tiesa, rezultatai šiuos bandymuose galutinio rezultato dar nelemia: šiuolaikinio visureigio samprata yra pakitusi ir vien didelio pravažumo jam neužtenka.