Renginys prasidėjo „Metų vairas 2012“ nominacija. Žurnalistų autoklubas šių metų geriausiu lenktynininku išrinko Simą Juodviršį – 19-os metų kartingo meistrą. Savo kategorijoje jis tapo Europos čempionu. Ant tokio aukšto laiptelio nėra stovėjęs nė vienas lietuvis.
Žurnalo „Laima“ redaktorė Gitana Bukauskienė pristatė pirmąją automobilinę nominaciją. 2012-ųjų metų „Moters aistros objektu“ tapo „Range Rover Evoque“. Šį sprendimą priėmė žurnalo „Laima“ skaitytojai (gal reikėtų sakyti skaitytojos).
Žurnalo „Autosportas“ redaktorius Arūnas Pakėnas pristatė „Metų sportiškiausio automobilio“ nominaciją. Šiais metais čia didelės konkurencijos nebuvo. Nugalėtojas – „Hyundai Genesis Coupe“. Mūsų įspūdžius po pasivažinėjimo šiuo galu varomu ir galingu automobiliu galite perskaityti čia.
Kaip ir buvo galima tikėtis, už gražiausią dizainą apdovanotas pačios Victorios Beckham sukurtas „Range Rover Evoque“. Na, gerai, Victoria prisidėjo tik prie smulkmenėlių interjere. Tai – „Metų dizainas“ nominacijos nugalėtojas.
Stasys Brundza saugiausiu išrinko didžiausią pažangą padariusį „Chevrolet Aveo“.
Verslininkams šiame renginyje atstovavo Saulius Tiškevičius, „Lietuvos ryto“ pardavimų skyriaus vadovas. Jam teko garbė pristatyti „Verslo klasės automobilio“ nominacijos nugalėtoją. Juo tapo visureigis „Mercedes-Benz ML“. Spėjame, kad didžiausias konkurentas jam buvo naujasis „Audi A6“. Tačiau komisijai visureigis verslininkams pasirodė tinkamesnis nei „premium“ segmento sedanas.
Stasys Brundza ant scenos lipo įteikti apdovanojimo „Saugiausiam automobiliui“. Stasys prasitarė, kad jis pats „turėjo“ net keturiolika avarijų, taigi tapo ekspertu. Iš 32 bandymams pateiktų automobilių, 30 turi penkias „EuroNCAP“ žvaigždutes. Bet nuo 2006 metų padaręs didžiausią pažangą „Saugiausio automobilio“ prizą gavo „Chevrolet Aveo“. Netikėtas sprendimas!
„Metų variklis“ – „Mercedes-Benz ML“. Tiksliau, jame sumontuotas trijų litrų turbodyzelinis variklis. Nominaciją tiesioginio eterio metu pristačiusį DNB banko viceprezidentą Šarūną Nedzinską, turbūt, sužavėjo šio variklio galios ir ekonomiškumo santykis.
„Lietuvos ryto“ žurnalistas Mindaugas Grinius pristatė naują rinkimų nominaciją – „Metų miesto visureigis“ (krosoveris, kitaip tariant). Tai visureigiai, kurių stichija – ne purvo vonios bekelėje. Tai – miesto ritmui sukurtos mašinos. Šios nominacijos nugalėtojas – „Audi Q3“. Prizą Mindaugas įteikė „Audi Baltic“ marketingo vadovei Andai Budlevskai.
Juozas Mažeikis, „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ narys ir „Visus Bonus“ viešųjų ryšių agentūros vadovas, pristatė nuobodžiausią nominaciją – „Metu visureigis“. Nuobodžiausia, nes jos nugalėtojas „Volkswagen Amarok“ neturėjo nė vieno konkurento. Kaip sakė Juozas, Dakaro ralyje išbandytas automobilis prizą gauna ir Lietuvoje.
Istorinis įvykis! „Tautos automobilis“ – „Volvo S60“. Švediškas sedanas finišo tiesiojoje aplenkė vokiškai kokybei atstovaujantį „Audi A6“. Petras Ignotas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas, prizą įteikė „Volvo“ automobilius į Lietuvą importuojančios bendrovės „Sostena“ pardavimų vadovui Algirdui Binkevičiui.
Pagrindinis konkurso prizas
„Lietuvos metų automobilis 2012“ – „Hyundai i40“. Susumavus visų dešimties komisijos narių balsus, geriausiu šiais metais išrinktas Pietų Korėjoje pagamintas universalas „Hyundai i40“. Kiek jis kainuoja? Atsakymas – Autoplius.lt naujų automobilių kataloge.
„Hyundai“ pergalė šiuose rinkimuose puikiai iliustruoja kompanijos kokybinį šuolį. Juk prieš dešimtmetį niekas neįsivaizdavo, kad rinkimų finale Pietų Korėjoje pagamintas ir sunkiai ištariamu pavadinimu pakrikštytas automobilis aplenks patį „Volkswagen'ą“.
Antroje vietoje šiuose rinkimuose liko „Volkswagen Jetta“. Vokiškas kompaktiškas sedanas vos keliais balais aplenkė Skandinavijai atstovavusį „Volvo S60“. Dar dviem taškais atsiliko prancūziškas pasiūlymas – „Peugeot 508“.
Konkurso „Metų automobilis 2012“ finalas: septyni geriausieji |
Finalinis „Lietuvos metų automobilis 2012“ septynetas – „Citroen C4”, „Hyundai i40“, „KIA Rio“, „Peugeot 508“, „Toyota Yaris“, „Volkswagen Jetta“ ir „Volvo S60“. Apie kiekvieną iš eilės.
„Citroen C4“ Prancūziškas žavus miesto automobilis yra konkurentas „Golf“ segmento lyderiams. Tai – jau antros kartos C4 modelis. Nežinia, kas sužavėjo komisiją (turbūt automobilio išvaizda), tačiau mūsų bandymų metu priėjome prie tokios išvados – tai automobilis, kurio dizainas „susipykęs“ su technologijomis. |
|
||
„Hyundai i40“ „Hyundai“ su tokiu kokybiniu šuoliu gali drąsiai keliauti tiesiai į Olimpines žaidynes. Blankią „Sonata“ pakeičiantis „i40“ yra visomis prasmėmis geresnis. Tačiau ar pakankamai geras? Štai trijų GAZAS.LT žurnalistų nuomonė: |
|
||
„KIA Rio“ Dar vienas Pietų Korėjoje pagamintas automobilis, rimtas pretendentas į nugalėtojus. Kompaktiškas, ekonomiškas, nebrangus ir, pagaliau, išvaizdus. Kaip vyšnia tortą papuošia KIA septynerių metų garantija. |
|
||
„Peugeot 508“ „Peugeot“ teigia, kad šis automobilis (sedano ir universalo kėbulais) pakeičia du jų gamos modelius. Didesnis už 407, bet kiek mažesnis už 607. Kitaip tariant, „Ford Mondeo“ dydžio. Viduje gausu technologijų ir stilingų dizaino sprendimų. |
|
||
„Toyota Yaris“ Pats technologiškai inovatyviausias „Yaris“ iki šiol. Kompaktiškas dydis išliko, geros važiavimo savybės taip pat. Tačiau nuo šiol vairuotojas ir keleiviai galės džiaugtis išmania navigacine sistema ir multimedijos gabumais. |
|
||
„Volkswagen Jetta“ Europoje nepopuliarių kompaktiškų sedanų atstovas, rodos, kuo toliau į Rytus, tuo populiaresnis. Sukonstruotas ne ant „Golf“, o ant mažesnės „Polo“ platformos. Kokybiškai surinktas, o modernūs varikliai – ypač ekonomiški. |
|
||
„Volvo S60“ Švediškas konkurentas 3 serijos BMW ar „Mercedes-Benz“ C klasei. Išsiskiriantis skandinaviškas dizainas ir itin subtilus interjeras. Rinkimuose dalyvaujančio sedano brolis universalas gaminamas pavadinimu V60. |
|