Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos padangų pirkėjo portretas: svarbiausia – kuo pigiau

Nors ir prailgęs žiemos sezonas iš Lietuvos beveik nejuda, anksčiau ar vėliau šalčiai pasitrauks. Jau visai netrukus automobilių padangų salonuose nusidrieks eilės, o nepriklausomi padangų montuotojai ir vėl trins delnais – pelno metas. Nuo balandžio pirmosios dienos baigiasi kelių eismo taisyklėse numatytas privalomas žieminių padangų naudojimas.
Parduodamos žieminės padangos
Padangos / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Išsirinkti padangas vasaros sezonui – ne tas pats, kas išsirinkti sau avalynę. Padangų, kaip batų, nepasimatuosi – teks pasikliauti nebent internete arba žurnaluose apie automobilius surastų bandymų rezultatais. Dažniausiai vairuotojams apsispręsti padeda padangų žinovai, pardavimo konsultantai arba tiesiog piniginės storis.

Keičiamos automobilio padangos
Keičiamos automobilio padangos

Pasirinkimas šiais laikais išties platus, todėl siekiant jį susiaurinti reikėtų atsižvelgti į prioritetus. „Goodyear Dunlop“ padangomis prekiaujančios įmonės UAB „Idea 3“ vadovas Martynas Utkinas teigia, kad Lietuvos vairuotojai dažniausiai padangas renkasi pagal kainą. „Tik po to jie rūpinasi kitomis savybėmis. Vieni ieško tylesnių, kiti – degalų sąnaudas sumažinančių, o treti – pačių kibiausių padangų. Tačiau kad ir ko jie ieškotų, svarbiausias kriterijus yra kaina“, – teigia Martynas.

Taupantys vairuotojai naudoja įvairią taktiką. Vieni atėjus pavasariui perka geras padangas, kiti, pamatę, kad iš žieminių neliko praktiškai nieko, jas bando „pribaigti“ šiltuoju metų laiku. Jie likusią pavasario dalį, visą vasarą bei du trečdalius rudens važinėja su susidėvėjusiomis žieminėmis padangomis.

Vairuotojai tiki, kad vasarą nėra jokio pavojaus važinėti su žieminėmis padangomis, tačiau šlapio asfalto danga gali būti pavojingesnė nei jiems atrodo, – pasakoja Martynas Utkinas.

Specialistas pastebi, kad didžioji dauguma Lietuvos vairuotojų šiltuoju metų laikotarpiu yra linkę naudoti prastesnės kokybės vasarines padangas. Užtenka vien pažiūrėti į Gariūnų turgų pavasarėjant, arba artinantis žiemai – prie prekiautojų, pardavinėjančių naudotas padangas sukinėjasi krūvos žmonių. Tačiau tose vietose parduodamų padangų istorija yra pernelyg neaiški, kad būtų saugu jas pirkti.

Vairuotojai neretai diskutuoja apie padangų pagaminimo metus arba protektoriaus gylį. Vieni teigia, kad geriau yra senos, bet gilesnį protektorių turinčios padangos nei naujesnės, tačiau labiau nutrintos. Iš tikrųjų, nei toks, nei toks variantas nėra priimtinas – rizikuojama abiem atvejais.

„Visų pirma, neaiškios tokių naudotų padangų laikymo sąlygos. Ir saulė, ir vanduo gali paspartinti gumos senėjimą. Pasenusi guma sutrūkinėja, praranda savo gerąsias savybes. Tuo tarpu nudilęs protektorius – taip pat svarbi priežastis pratęsti savo paieškas. Pavyzdžiui, 3 milimetrų gylio protektorius, važiuojant šlapia kelio danga, neišstums vandens, gali susidaryti akvaplaningas“, – teigia „Idea 3“ vadovas.

Padangų keitimo sezonas paliečia ir kitą, ne mažiau svarbią temą. Kai kurie vairuotojai, žiemą bei vasarą naudojantys tokio pat skersmens padangas, žieminį „apavą“ užmauna ant kitokių (dažniausiai prastesnių) ratlankių. Teoriškai jie tai daro dėl dviejų priežasčių. Pirmiausia, bijo, kad slidžiu metų laiku atsitrenkę į kokį bortą sugadins gražius ratlankius. Tačiau negana to, jie įsitikinę, kad tai sutaupys jiems ir rūpesčių, ir pinigų. Visgi, kaip praktika parodo, ne visada.

Padangos
Padangos

Du komplektus ratlankių turėti gal ir yra patogiau, tačiau padangų specialisto Martyno Utkino teigimu, ratus reikia iš naujo subalansuoti kas sezoną. „Kai kurie žmonės, atėjus padangų keitimo sezonui iš rūsio, garažo ar bet kokios kitos vietos atsineša kitus ratlankius su užmontuotomis reikiamomis padangomis. Kai kuriais atvejais, pavyzdžiui, plieninių ratų komplektą po žiemos palikus nenuplovus, dėl druskų jie gali smarkiai aprūdyti, o vietose, kur padanga liečiasi su ratlankiu gali atsirasti maži tarpeliai, leidžiantys orą“, – sako specialistas.

Taigi, jeigu naudojate du komplektus ratų (vieną – su vasarinėmis, kitą – su žieminėmis padangomis), prisiminkite, kad kas sezoną nepakenktų juos subalansuoti, o jeigu kažkuri padanga leidžia orą – reikėtų ją užmontuoti per naują, švariai nuvalius padangos susilietimo su ratlankiu vietas.

Padangos yra vienos iš svarbiausių automobilių saugumą apibrėžiančių dalių. Kur nepadės padangos, ten, reikia tikėtis, kad padės tvirta automobilio konstrukcija, saugos diržai, oro pagalvės. Saugumas – ne ta vieta, kur reikėtų taupyti – ne veltui sakoma, kad sveikatos už pinigus nenusipirksi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos