Papildomas finansavimas savivaldybėms buvo suplanuotas įvertinus, kurios savivaldybės per gana trumpą laikotarpį – iki 2023 m. yra pasirengusios įgyvendinti ekologiškų transporto priemonių įsigijimo projektus ir atitinka projektų finansavimo sąlygas, t. y. viešojo transporto vežėjus yra atrinkusios konkurso būdu. Kai kurios savivaldybės, Centrinės projektų valdymo agentūros vertinimu, neatitiko nustatytų reikalavimų, kitos jau anksčiau buvo atsisakiusios įgyvendinti viešojo transporto atnaujinimo projektus.
„Numatomos papildomos lėšos savivaldybių ekologiškam viešajam transportui – tai dar vienas žingsnis, įgyvendinant ES žaliąjį kursą ir kuriant darnaus judumo principais pagrįstą Lietuvos susisiekimo sistemą. Šiam tikslui planuojame panaudoti tiek ES fondų, tiek Europos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano investicijas“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Planuojama, kad Druskininkų ir Tauragės rajono savivaldybėms bus skirta po 750 tūkst. eurų, Klaipėdos miesto savivaldybei – 3,5 mln. eurų. Šios lėšos savivaldybėms bus paskirtos, kai jos parengs ir su ES investicijų administravimo sistemoje dalyvaujančiomis atsakingomis institucijomis suderins reikiamus dokumentus. Numatoma suma minėtoms savivaldybėms paskirstyta atsižvelgiant į anksčiau joms skirtas investicijas ir įvertinus esamus savivaldybių poreikius.
Druskininkai ir Tauragė planuoja įsigyti po 2–3 elektrinius autobusus, Klaipėda – 6 elektrinius autobusus. Konkretūs transporto priemonių skaičiai paaiškės savivaldybėms atlikus viešuosius pirkimus.
Iki šiol 2014–2020 m. finansiniu laikotarpiu penkių didžiųjų Lietuvos miestų viešojo transporto parkams atnaujinti iš viso skirta 39,4 mln. eurų ES sanglaudos fondo investicijų. Jas panaudojant Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje iš viso įsigytos 132 ekologiškos transporto priemonės – autobusai ir troleibusai. Šalies rajonų savivaldybėms iki šiol skirta 9 mln. eurų ES fondų investicijų, už kurias numatoma įsigyti 31 transporto priemonę – elektra arba suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus.
Siekiant, kad šalyje važinėtų kuo daugiau netaršių autobusų, dar iki 2026 m. iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF) lėšų planuojama skirti 69 mln. eurų netaršiems autobusams įsigyti ir 6 mln. eurų jų įkrovimo infrastruktūrai. Skaičiuojama, kad taip Lietuvos autobusų parką papildytų 230 naujų elektra varomų autobusų. Ši finansinė paskata bus suteikta nedidelėms savivaldybėms, kurios neturi parengusios ir įgyvendinusios darnaus judumo planų.
Didelėms savivaldybėms, turinčioms patvirtintus ES fondų finansuotus darnaus judumo mieste planus ir siekiančioms atnaujinti savo autobusų parkus, ketinama skirti apie 160 mln. eurų 2021–2027 m. laikotarpio ES fondų investicijų. Numatoma, kad tai leis šioms savivaldybėms įsigyti apie 630 netaršių viešojo transporto priemonių.