Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Linas Ramoška: 2015-ieji – viešųjų ryšių metai automobilių sporte?

Panašu, kad tai suveikė. Po turbūt kone penkmečio pavydžių žvilgsnių ir komentarų internete Lietuvos automobilių sportas pagaliau suprato, jog jis eina teisinga linkme.
Linas Ramoška
Linas Ramoška / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Be abejo, kalbu apie Benediktą Vanagą ir tuo visiškai neišsiskiriu iš likusio šių metų konteksto – šis žmogus vienvaldžiai dominuoja viešojoje erdvėje ir būtent tai, o ne daugkartinio Lietuvos čempiono titulai ar panašūs rakandai ant sienų yra įdomu publikai ir tuo pačiu rėmėjams.

Tad, paslapčiomis apsižvalgę tarp tokių pat nesusipratusių draugų, Lietuvos autosporto veidai puolė į viešąją erdvę. „Facebook“ atleto profiliai pasipylė kaip iš gausybės rago, „Instagram“ tiesiog švyti nuo bolidų ar tiesiog kasdienės veiklos nuotraukų, o bet koks pasivažinėjimas kartodrome virsta didžiausiu pranešimu spaudai apie sugeneruotą naudą visuomenei. Bent jau kol kas Benediktas gali būti ramus – kol autosporto pasaulis supras, kas yra „turinys“ ir kaip jį pateikti, jis vis dar vienvaldžiai kontroliuos savo dydžiu jau gerokai jį ribojančią rinką.

Kampanijų, susijusių su sportininkais, šiemet matome daug. Vienos iš jų sėkmingesnės, kitos ne tiek – geras pavyzdys yra Dariaus Janušo pasivažinėjimas Lietuvos greitkeliais. Žvelgiant į šio į sportą grįžtančio žmogaus pastangas būti matomam, galima suprasti, jog jis jaučia to poreikį ir tam yra pasiryžęs skirti daug jėgų, tačiau faktai kalba už save – reikia ne tik daryti, bet ir mokėti daryti. Dariaus bandymas išslydo iš jo rankų ir tai jam kainavo 1000 eurų. 

Paklauskite savo tėvo ar kaimyno, ar yra girdėjęs šią pavardę ir jis garantuotai atsakys taip, tačiau sunkiai prisimins, kokiame kontekste

Iš kitos pusės – pasiūlykite man būdą per tris savaites padiktuoti savo vardą į visų, bent kiek besidominčių automobiliais žmonių lūpas už tūkstantį eurų. Vieną tūkstantį eurų? Paklauskite savo tėvo ar kaimyno, ar yra girdėjęs šią pavardę ir jis garantuotai atsakys taip, tačiau sunkiai prisimins, kokiame kontekste. Ši kompanija savotiškai yra sėkminga, tik nuo šios minutės nebegali sau leisti klysti.

Kiek labiau mano dėmesį atkreipė visų, bandančių spėti „padirbti su savo PER“ šuolis į šią temą. Tobulų sprendimų kalvė, tik ir garsėjanti savo viešaisiais ryšiais ir nekvescionuojamais sprendimais, nubaudžia nenaudėlį lenktyninką už sporto menkinimą. 

Juokiasi puodas, kad katilas juodas? Panašu, kad taip. Komentarai, jog jį nubaudė autosporto bendruomenės atstovai, yra tokie pat realistiški, kaip ir mitai apie šios organizacijos valdymo skaidrumą. Tuo šios temos eskalavimas nesibaigia – visi nori tarti žodį ir pasakyt „vai vai vai, kaip blogai“, nes juk tada ir apie juos parašys ir jie bus matomi. Kaip Vanagas. 

Žingsnis tai galbūt ir tinkamas, tik gana trumparegiškas, nes pradėjus kritikuoti kitus, reiktų netingėti savojo daržo išsikuopti, o kadangi vienaip ar kitaip lenktynininkai yra paprasti žmonės, klaidas jie taip pat daro ir kartais - dideles.

Ką tuo metu veikia Darius Janušas? Toliau sau suka ratus aplink Lietuvą savo BMW. Jei teisingai supratau, to reikalauja jo darbas, tad, kaip sako mano mama – „būkim biedni, bet teisingi“, – vairavimo profesionalas parodė, jog kažkur, kažkokiomis sąlygomis savo apynauju automobiliu „paspaudė“? Tragedijų tragedija tiesiog, kur mano nosinaitės?

Automobilių sporto pasaulis turi savo žaizdų ir rimtų problemų, tad laikas sukti žvilgsnius būtent ten, jei norime, jog po kovo 28-osios kažkas mūsų pasaulyje pasikeistų.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais