Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Liuksemburge „Goodyear“ pristatė atšiauriausiomis sąlygomis išbandytas padangas „Ultra Grip 9“

1000 žmonių komanda, sudaryta iš mokslininkų, inžinierių ir kitų specialistų, iki molekulių išanalizuota sniego struktūra, didžiulė gamykla ir dar didesnis bandymų poligonas. Tai „Goodyear“ padangų gamykla Liuksemburge, kurioje buvo pristatytas naujasis „Goodyear“ kūrinys – žieminės padangos „Ultra Grip 9“.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Padanga „Ultra Grip“ turi gilias tradicijas, kurios prasidėjo dar 1971-aisiais, kai buvo pagaminta pirmosios kartos „Ultra Grip“ padanga. Vėliau dienos šviesą išvydo dar 8 padangų kartos.

Naujausias „Goodyear“ kūrinys „Ultra Grip 9“ nuo idėjos iki padangos virto per dvejus metus. Šią naujieną Liuksemburge išbandyti ir įvertinti galėjo 103 apie automobilius rašantys žurnalistai iš įvairių pasaulio šalių.

Kūrėme idėjas, gaminome, išbandėme septyniose bandymų sesijose visame pasaulyje ir dabar džiaugiamės galėdami pristatyti tobuliausią mūsų padangą.

„Žinote, kodėl jus čia pakvietėme? Tai tokia pati šventė, kaip kūdikio gimimas, kuomet aplanko draugai ir susipažįsta su nauju šeimos nariu. Čia lygiai taip pat. „Ultra Grip 9“ – mūsų kūdikis, kurį jums norime išdidžiai pristatyti ir papasakoti apie šios padangos privalumus. Mes dirbome dvejus metus. Kūrėme idėjas, gaminome, išbandėme septyniose bandymų sesijose visame pasaulyje ir dabar džiaugiamės galėdami jums pristatyti tobuliausią mūsų padangą“, – sakė Jeanas Pierre'as Jeusete'as, inovacijų centro Liuksemburge generalinis direktorius.

Pirmiausia žurnalistai buvo pakviesti į bandymų poligoną, kur galėjo susipažinti su padangų bandymo ypatumais. Čia matuojamas padangos pasipriešinimas riedėjimui, jos stabdymo savybės ant šlapios ir sausos dangos, skleidžiamas garsas, sukibimas važiuojant įprastu ir sportišku režimu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Jeanas Pierre'as Jeusete'as

Vėliau „Goodyear“ specialistai papasakojo, kad padangų bandymas vyksta ištisus metus, žieminėms padangoms reikalingos oro sąlygos atrandamos tokiose vietose kaip Alpių keliai, Kinija, Kanada, Skandinavijos šalys ar Naujoji Zelandija.

Specialistai, paklausti, kodėl neužtenka bandymų vien tik Skandinavijos šalyse, atsakė, kad visose šalyse sniegas ir sąlygos yra skirtingos, o kuriant padangą siekiama, kad ji atitiktų pirkėjo lūkesčius bet kurioje pasaulio šalyje.

VIDEO: „Goodyear Ultra Grip 9“ pristatymas Liuksemburge

Taigi, padangos net ir atokiausiuose žemės kampeliuose bandomos maksimaliai profesionaliai. „Goodyear“ į bandymų vietą gabenasi ne tik automobilius ir padangas, bet ir visą įrangą, skirtą padangoms montuoti ir balansuoti.

Šis aptarnaujančio personalo servisas patalpintas į vieną didelį vilkiką. Taip pat kartu gabenamas ir „Unimog“ automobilis, kuris skirtas paruošti bandymų vietas. Padangos bandomos fiksuojant net 70 kriterijų parametrus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Žurnalistams teko išvysti ir padangų saugyklą, į kurią kasdien atgabenama ir po bandymų sandėliuojama tūkstančiai įvairiausių išmatavimų padangų. Šiuos sandėlius perėjo ir „UltraGrip 9“ padanga, kuri pasižymi 4 proc. trumpesniu stabdymo keliu ant sniego dangos ir mažesne akvaplanavimo tikimybe nei praėjusios kartos padanga.

Specialų padangos nusidėvėjimo indikatorių „Goodyear“ pakeitė stilinga snaige, kuri dingsta, kai protektoriaus gylis pasiekia 4 mm ribą. Šiuo metu „Goodyear“ gamina „Ultra Grip 9“ padangas, kurių išmatavimai siekia 14,15 ir 16 colių.

60 milijonų įvairių padangų pasaulyje per metus pagaminantys „Goodyear“ atstovai tvirtina, kad „Ultra Grip 9“ potencialūs pirkėjai – mažų ir vidutinio dydžio automobilių vairuotojai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Iš visos Europos susirinkusiems žurnalistams teko ir patiems išbandyti žieminių „Ultra Grip 9“ padangų privalumus. Bandymai vyko poligone, aikštelėse, padengtose slidžia danga. Čia buvo demonstruojama, kaip ant slidaus paviršiaus dirba vasarinė ir žieminė guma.

Laiko suprasti, kad žieminė padanga yra nepamainomas dalykas ant slidžios dangos, daug nereikėjo. Automobiliai, apauti vasarinėmis padangomis, neprilygo „Ultra Grip 9“ kūriniui nei stabdymo, nei greitėjimo kylant į kalną, nei manevravimo rungtyse.

Antrąją „Meet the Ultra Grip makers“ renginio dieną žurnalistai buvo pakviesti ten, kur patekti retai kam pavyksta. Pirmiausia buvo galima išvysti medžiagas, iš kurių gaminamas gumos mišinys.

Padangų „kepykla“ visai panaši į virtuvę. Padangos „kepimas“ prasideda nuo recepto ir 17 ingredientų. Į specialią maišyklę privaloma dėti būtent tiek gramų medžiagų, kiek reikalauja receptūra. Tiesa, padangų sudėties nebuvo galima fiksuoti nei kameromis, nei fotoaparatais, nei telefonais.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Vėliau žurnalistai buvo įleisti į prototipinių padangų gamybos kompleksą. Čia bet koks vaizdo fiksavimas taip pat buvo griežtai draudžiamas. Žurnalistai galėjo stebėti padangos gimimą nuo pat jos karkaso paruošimo iki dar šilto ir garuojančio kūrinio. Visas procesas – automatizuotas, tad darbuotojai čia dažniausiai tik spaudo mygtukus ir programuoja darbui mašinas.

Galiausiai žiniasklaidos atstovams buvo papasakota, kaip padangų gamybai ruošiasi ne inžinieriai, bet mokslininkai. Konferencijų salėje netgi vyko sniego mūšis. Buvo aiškinama, kaip sniego molekulių savybės keičiasi kylant ar krentant temperatūrai.

„Ultra Grip 9“ padangos privalumai puikiai parodo tai, koks svarbus žiemą yra geras sukibimas. „Goodyear“ pasiekė savo tikslą – sukūrė padangą, kuri nepriekaištingai dirba tiek ant šlapio asfalto, tiek ant puraus ar suplūkto sniego, ledo, plikledžio.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Apie šios padangos kainą kol kas nutylima, bet vienas iš „Goodyear“ specialistų gazas.lt prasitarė, kad šios naujienos kaina bus panaši kaip ir kitų gamintojų aukščiausios klasės žieminių padangų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos