Jei elektromobiliai miestų gatvėse jau nebeturėtų stebinti, didžiuliai elektriniai sunkvežimiai – kol kas didelė naujiena. Į šią nišą pretenduoja visi didieji gamintojai – kuria ir mažesniems atstumams, ir tolimiems reisams skirtus elektrinius sunkvežimius.
Problema - įkrovimo infrastruktūra
Pasak „Scania Lietuva“ prekybos direktoriaus Ramūno Saveikio, logistikos įmonių susidomėjimas elektriniais sunkvežimiais didžiulis, gamintojai taip pat jau turi ką pasiūlyti. Kol kas didžiausia problema – įkrovimo stotelių infrastruktūra.
Tačiau grįžkime prie elektrinio „Scania 25P“. Pasak R.Saveikio, elektriniai sunkvežimiai kompanijai svarbūs siekiant mažinti CO2 emisijas. Ir jau 2030 m. bent pusė parduodamų „Scania“ vilkikų bus elektriniai.
R.Saveikiui pritaria UAB „IKI Lietuva“ logistikos vadovas Egidijus Midveris. Jo teigimu, tik laiko klausimas, kada elektriniai sunkvežimiai taps pagrindine transporto priemone, gabenančia maisto produktus mieste. O gyventojams jie turėtų patikti dėl to, kad važiuoja labai tyliai. Taigi, ankstų rytą pristatydami į parduotuves maisto prekes, neprižadins.
Įmonės „Baltic Logistic Solutions“ vairuotojai, išbandę elektrinį sunkvežimį, stebėjosi tyla:
„Keista. Jokio garso. Nesigirdi, nei variklio garso, nei šaldytuvo. Tik vėjas šnara, ir nieko daugiau negirdi“.
Scania 25P
- Susisiekimui ir prekių gabenimui mieste skirtas elektrinis sunkvežimis. Kaina – apie 400 000 Eur.
- Baterija – 250 kWh, nuvažiuojamas atstumas – vidutiniškai 215-250 km (nenaudojant giluminio šaldymo įrangos).
- Žurnalistas Vitoldas Milius eksperimento metu tokiu sunkvežimiu nuvažiavo 322,4 km.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Metų sunkvežimio“ konkurse – eksperimentas: kiek elektrinis sunkiasvoris gali nuriedėti viena įkrova?