Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Logistikos įmonės išbandė elektrinį miesto sunkvežimį „Scania 25P“: kokie įspūdžiai?

„Hegelmann transporte“, „IKI Lietuva“, „Baltic Logistic Solutions“, „Eugesta“ – tai įmonės, kurios visą mėnesį Lietuvoje bandė naują elektrinį sunkvežimį „Scania 25P“, skirtą miestuose išvežioti prekes. Beje, Estijoje tokį sunkvežimį jau įsigijo gėrimų gamintojas A. Le Coq.
Egidijus Midveris, IKI logistikos vadovas ir elektrinis „Scania“ sunkvežimis
Egidijus Midveris, IKI logistikos vadovas ir elektrinis „Scania“ sunkvežimis / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Jei elektromobiliai miestų gatvėse jau nebeturėtų stebinti, didžiuliai elektriniai sunkvežimiai – kol kas didelė naujiena. Į šią nišą pretenduoja visi didieji gamintojai – kuria ir mažesniems atstumams, ir tolimiems reisams skirtus elektrinius sunkvežimius.

Problema - įkrovimo infrastruktūra

Pasak „Scania Lietuva“ prekybos direktoriaus Ramūno Saveikio, logistikos įmonių susidomėjimas elektriniais sunkvežimiais didžiulis, gamintojai taip pat jau turi ką pasiūlyti. Kol kas didžiausia problema – įkrovimo stotelių infrastruktūra.

Tačiau grįžkime prie elektrinio „Scania 25P“. Pasak R.Saveikio, elektriniai sunkvežimiai kompanijai svarbūs siekiant mažinti CO2 emisijas. Ir jau 2030 m. bent pusė parduodamų „Scania“ vilkikų bus elektriniai.

VIDEO: R.Saveikis: kuo ypatingi elektriniai sunkvežimiai ir kiek kilometrų nuvažiuoja viena įkrova

R.Saveikiui pritaria UAB „IKI Lietuva“ logistikos vadovas Egidijus Midveris. Jo teigimu, tik laiko klausimas, kada elektriniai sunkvežimiai taps pagrindine transporto priemone, gabenančia maisto produktus mieste. O gyventojams jie turėtų patikti dėl to, kad važiuoja labai tyliai. Taigi, ankstų rytą pristatydami į parduotuves maisto prekes, neprižadins.

VIDEO: Egidijus Midveris: kaip apskaičiuoti, kada atsiperka elektrinis sunkvežimis

Įmonės „Baltic Logistic Solutions“ vairuotojai, išbandę elektrinį sunkvežimį, stebėjosi tyla:

„Keista. Jokio garso. Nesigirdi, nei variklio garso, nei šaldytuvo. Tik vėjas šnara, ir nieko daugiau negirdi“.

VIDEO: Įmonės BLS vairuotojai išbandė elektrinį miesto sunkvežimį „Scania 25P“

Scania 25P

  • Susisiekimui ir prekių gabenimui mieste skirtas elektrinis sunkvežimis. Kaina – apie 400 000 Eur.
  • Baterija – 250 kWh, nuvažiuojamas atstumas – vidutiniškai 215-250 km (nenaudojant giluminio šaldymo įrangos).
  • Žurnalistas Vitoldas Milius eksperimento metu tokiu sunkvežimiu nuvažiavo 322,4 km.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Metų sunkvežimio“ konkurse – eksperimentas: kiek elektrinis sunkiasvoris gali nuriedėti viena įkrova?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai