Tai pirmasis koncerno modelis, įkūnijantis tolesnę „kodo“ dizaino kalbos evoliuciją. Išgrynintame, subtiliame kėbule svarbi ne tik linijų harmonija – šviesotamsos ir atspindžių žaidimas yra toks pat reikšmingas bendram įspūdžiui, kaip ir nauji žibintų blokai, sudėtingos formos priekinės radiatoriaus grotelės ar šoninių langų linija. Be to, gerokai skirsis modifikacijos su hečbeko ir sedano tipo kėbulu. Pirmajame dominuoja dinamika, antrajame – elegancija.
„Mazda3“ bus gaminama naudojant naują „SKYACTIVE-Vehicle Architecture“ platformą, kurią kuriant atsižvelgta į svarbiausią SKYACTIVE filosofijos principą – automobilis turi būti patogus, tarsi vairuotojo kūno tęsinys. Kompaktiškame kūne bus diegiami visi trys SKYACTIVE šeimos varikliai – 1,5 bei 2 litro darbinio tūrio benzininis G, 1,8 litro darbinio tūrio dyzelinis D ir pirmą kartą serijiniame automobilyje diegiamas naujasis benzininis X, kurio degimo kameroje degusis mišinys užsiliepsnoja nuo slėgio.
Pastarasis variklis yra „Mazda“ atsakymas tiems, kurie prognozuoja greitą vidaus degimo jėgainių mirtį. Variklio degimo kameroje benzino ir oro mišinys suspaudžiamas tiek, kad užsiliepsnoja savaime, tarsi dyzeliniame variklyje, tačiau degimo efektyvumą reguliuoja ir uždegimo žvakė, tarsi įprastame benzininiame variklyje. Tokiu būdu variklis veikia efektyviau ir generuoja daugiau galios, tačiau sunaudoja mažiau degalų.
Kaip teigė kūrėjai, „Mazda3“ išsiskirs vairavimo kokybe, balansu ir saugumo bei natūralumo pojūčiu. Visa tai bus juntama tiek pagreitėjant, tiek stabdant, tiek posūkiuose.
„Mazda“ į pasaulį nuo 2003 metų išleido jau tris „Mazda3“ kartas, o bendras parduotų šio modelio automobilių skaičius siekia 6 milijonus vienetų. Tai koncernui yra vienas kertinių modelių, todėl nenuostabu, kad naujos kartos „Mazda3“ gavo tiek daug naujovių.
Lietuvą naujoji „Mazda3“ turėtų pasiekti 2019 metų balandį. Versija su SKYACTIV-X varikliu – birželį.