Vilniečiai įpratę važinėti senais autobusais ir dar senesniais troleibusais. Todėl naujas, o dar ir važiuojantis be garso autobusas sukėlė ne vieno praeivio susidomėjimą.
Ir išties – elektrinis autobusas važiuoja itin tyliai, kaip tai įprasta elektrinėms transporto priemonėms. Lenkijos įmonėje „Solaris“ pagamintas autobusas 100 proc. varomas elektra.
Bando elektrinius autobusus
Panašių autobusų Vilniaus gatvėse galima bus pamatyti artimiausius metus nuolat. Vilniaus savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) pradėjo skirtingų gamintojų elektrinių autobusų testavimo ciklą. Bandomuosiuose važiavimuose specialistai ketina vertinti autobusų galimybes: kokį atstumą jie gali nuvažiuoti kalvotomis sostinės gatvėmis su visiškai įkrauta baterija, kokią įtaką jam gali turėti lietuviškos oro sąlygos ar pilnas salonas keleivių.
Pirmasis elektrinis autobusas neatsitiktinai atkeliavo iš Lenkijos įmonės – Vilniuje jau seniai važinėja ir troleibusai „Solaris“.
„Turime patirties su jų troleibusais, bet dabar galvojame, kad reikia žiūrėti, kaip vystosi elektrinės technologijos, kad būtume „ant bangos“, kad išsiaiškintume sąnaudas, kaip veikia mechanizmai, kaip galima aptarnauti ta transporto priemone Vilniaus keleivius. Norime surinkti statistiką, pagal kurią vėliau darysime sprendimus“, – sakė VVT generalinis direktorius Gintaras Maželis.
Pirmasis bandomasis elektrinis autobusas važinės po sostinę mėnesį, jį ketinama paleisti 10 maršrutu. Pasak direktoriaus, šis maršrutas yra 24 km ilgio, tad per dieną autobusas pravažiuos apie 120 km. „Pagal apkrovimą, keleivių kiekį šis maršrutas labai tinka išbandyti Vilniaus reljefą – autobusas važiuos nuo Pašilaičių „Mandarino“ iki Markučių, tad bus ir kalvotų vietovių, turėsime išbandyti autobuso manevringumą“, – kalbėjo įmonės vadovas.
Kaina – 420 tūkst. eurų
Privalumų elektrinis autobusas turi: jis važiuoja tyliai, jame jaučiama minimali vibracija, kadangi variklis nevibruoja – tai elektrinė jėgainė. Energijos sąnaudas dar ketinama lyginti su dyzelinių ar dujinių autobusų sąnaudomis. Krauti autobuso baterijas galima autobusų parke Verkių gatvėje.
„Autobusas dirbs su pertrauka: nuo 6 val. iki 11 val., tada grįš į parką, krausis 2,5–3 valandas ir 15 val. vėl išvažiuos į maršrutą iki 19.30 val. Apskaičiuota, kad normaliu režimu jis gali važiuoti 150 km su įkrauta baterija, tai mes galvojame, kad to užteks“, – apie būsimąjį grafiką pasakojo G.Maželis.
Toks autobusas kainuoja apie 420 tūkst. eurų. Kaip sako G.Maželis, panašiai kaip troleibusas, tik elektriniams autobusams nereikia infrastruktūros – tinklo.
Kokie bus sprendimai išbandžius bent kelis skirtingų bendrovių elektrinius autobusus, direktorius teigė negalįs net spėlioti.
Važinėja seni autobusai
Šiuo metu Vilniaus miesto keleivius aptarnauja 391 autobusas ir 252 troleibusai. VVT duomenimis, 326 autobusai (84 proc.) ir 250 troleibusų (99 proc.) yra senesni nei dešimties metų.
Prieš kelias savaites Vilniaus miesto taryba po ilgų diskusijų pritarė sprendimui, pagal kurį VVT įsigis 150 naujų autobusų. Tai bus daroma išperkamosios nuomos būdu ir per 8 metus už juos ketinama sumokėti ne daugiau nei 40,5 mln. eurų.