Parduodamo automobilio duomenys:
- Kaina: 241525 Lt
- Pagaminimo data: 1990 m. liepa
- Rida: 120194 km
- Degalų tipas: benzinas
- Darbinis tūris: 2463 cm3
- Galia: 173kW (232 AG)
- Pavarų dėžė: mechaninė („dog-leg“ tipo)
- Vietų skaičius: 4
- Durys: 4
- Savininkų skaičius: nėra duomenų
- Spalva: Juodas perlamutras („Blauschwarz metallic“)
- Interjeras: Juodas odinis
- Pardavimo vieta: Vokietija, Oldenburgas
„Mercedes-Benz 190E 2.5-16 EVO II“ skelbimą galite pamatyti paspaudę čia.
Devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje Vokietijos automobilių gamintojai ėmė kurti kompaktiškus „Premium“ klasės modelius. BMW turėjo 3 seriją, o „Mercedes-Benz“ – 190E modelius. Tačiau galingi M3 konkurentams atsipūsti neleido ir vertė galvoti apie sportiškas 190E versijas.
Taip pirmiausiai gimė 190E 2.3-16 modeliai. „Cosworth“ kompanijos meistrai paėmė M102 2,3 litro variklio platformą ir specialiai šiam motorui suprojektavo 16 vožtuvų galvutę su dviem paskirstymo venėliais. Tokie 2,3 litro, 4 cilindrų atmosferiniai motorai, į galinius varančiuosius „Mercedes-Benz“ ratus per neįprastą „Dog-Leg“ pavarų dėžę (tokio tipo transmisijose pirmoji pavara yra toje vietoje, kur įprastai būna antroji) siuntė 170-185 AG.
Tačiau gamintojui to neužteko. BMW pristatė „M3 Sport Evolution“, todėl „Mercedes-Benz“ taip pat sukūrė EVO versijas – dar galingesnes ir retesnes nei šiomis dienomis retai aptinkami 190E 2.3-16 arba 2.5-16.
Tam, kad ši kompanija su naujuoju automobiliu galėtų dalyvauti Vokietijos kėbulinių automobilių žiedinių lenktynių čempionate (DTM), jie privalėjo sukurti 502 tokius serijinius automobilius. 1989-aisiais, debiuto metu Ženevos automobilių parodoje „190E 2.5-16 EVO I“ sulaukė didelio dėmesio – visiems labai patiko „Mercedes-Benz“ suprojektuota kėbulo apdaila bei patobulintos pakabos, stabdžių sistemos. Gamintojas nepamiršo prikišti nagų ir prie variklio – sumažinus stūmoklių eigą, tačiau padidinus skersmenį jiems pavyko likti prie tokio pat darbinio tūrio, tačiau galios kreivę perstumti aukštesnių sūkių diapazono pusėn.
Bazinių modelių 2,5 litro „Cosworth“ varikliai turėjo 202 AG, tačiau už papildomą kainą AMG divizija siūlė „PowerPack“ paketus, kuriuos sudarė aštresni paskirstymo velenėliai, didesnio skersmens oro paėmimo sklendė, agresyviau nustatytas degimo kampas, patobulinta kuro įpurškimo valdymo programa ir specialiai pagaminta išmetimo sistema. Kitaip sakant, varikliai su tokiu paketu įgavo papildomus 30 AG. Iki 100 km/val. šios mašinos įsibėgėdavo per 7,1 sekundės, o spidometro rodyklė sustodavo judėti ties solidžia 250 km/val. padala.
Po metų, 1990-ųjų Ženevos automobilių parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė ir „190E 2.5-16 EVO II“ versiją. Šių modelių tiražas taip pat buvo ribotas iki 502 vienetų, tačiau visi jie jau buvo užsakyti iki oficialaus pristatymo. Teigiama, kad nauji tokie automobiliai tada kainavo po 80 tūkst. JAV dolerių. Tuo metu vidutinė automobilio kaina Jungtinėse Amerikos Valstijose siekė apie 16 tūkst. JAV dolerių. Taigi, supraskite – reti „Mercedes-Benz“ buvo toli gražu ne kiekvienam.
„Evolution II“ nuo savo pirmtako išsiskyrė reguliuojamo aukščio pakaba (jį keisti buvo galima iš salono), spoileriu su reguliuojamu atakos kampu, papildomu spoileriu virš galinio lango ir unikaliais 17 colių skersmens ratlankiais.
Patys rečiausi buvo 501 ir 502 serijiniais numeriais pažymėti modeliai. Mat, visi „EVO I“ ir „EVO II“ buvo dažomi gamykline juoda spalva, tačiau du patys paskutiniai modeliai buvo padengti sidabrine spalva.
Dėl reto tiražo bei puikios savo istorijos lenktynių trasose šių automobilių kaina laikui bėgant auga. 1991-ųjų bei 1992-ųjų DTM lenktynių sezonuose čempionais tapo „Merceds-Benz 190E 2.5-16 EVO II“ pilotai. Tikėtina, kad po kelių dešimtmečių šių sedanų vertė padidės bent keletą kartų.