2014 metų „Mazda 6“ automobilio gedimai prasidėjo dar prieš metus, 2017 m. vasarą, kai pirmą kartą automobilio skydelyje pasirodė „Smart City Brake Support“ (SCBS) klaida, automobilis prarado trauką ir persijungė į avarinį režimą. Vyras pasakojo, kad iki to laiko „Mazda“ buvo prižiūrima „Inchcape Motors“ įmonėje, tad net nesvarstydamas kreipėsi į Kaune esantį bendrovės servisą.
Nuvykus į servisą darbuotojai paaiškino, kad gamintojas išleido programinės įrangos atnaujinimą, todėl jį įrašius klaida dings. Kaip tarė, taip ir padarė – klaida dingo. Visgi – neilgam. Nuvažiavus porą šimtų kilometrų klaida vėl pasirodė automobilio prietaisų skydelyje. Istorija pasikartojo – vyras grįžo į „Inchcape Motors“ servisą, buvo įrašytas programinės įrangos atnaujinimas, klaida dingo.
Situacija pasikartojo keturis kartus. Galiausiai 15min skaitytojas atsisakė apmokėti paskutinę sąskaitą už programinės įrangos atnaujinimą, mat buvo įsitikinęs, kad problema – ne ten.
Pašnekovas pasakojo, kad vieno programinės įrangos atnaujinimo kaina – 90 eurų, tad bendra darbų kaina jau siekė 360 eurų, o klaida vis pasikartodavo.
Ėmė aiškintis pats
Tikėdamasis išsiaiškinti klaidos priežastį, vyras šio modelio gedimais pradėjo domėtis internete. Pavyko išsiaiškinti, kad dažna šių modelių „liga“ – užsikimšęs išmetamųjų dujų kietųjų dalelių (DPF) filtras. Dėl automobilio patikrinimo Vilius kreipėsi į „Vimota Chip Tuning“ įmonę, kurioje paaiškėjo, kad ne tik visiškai užsikimšęs DPF filtras, bet nustatytas ir slėgio nuotėkis turbinos sistemoje.
Norint pagerinti automobilio trauką, buvo pašalintas DPF filtras ir programiškai padidinta automobilio galia. Tačiau slėgio nuotėkis liko, tad „Vimota Chip Tuning“ serviso darbuotojai pasiūlė taisyti turbiną.
Automobilis dar kartą buvo patikrintas ir „Inchcape Motors“ servise, kurio mechanikai nustatė tą pačią problemą. Remonto dirbtuvių darbuotojai įtarė, kad šis gedimas atsirado dėl turbinos slėgio valdymo bloko. Pastarąjį nuspręsta keisti.
Vieno programinės įrangos atnaujinimo kaina – 90 eurų, tad bendra darbų kaina jau siekė 360 eurų, o klaida vis pasikartodavo.
Visgi po remonto slėgio nuotėkis niekur nedingo. Tuomet buvo patikrinta turbina. Serviso darbuotojai pranešė, kad ji taip pat sugedusi ir ją reikia keisti. 15min skaitytojas pasakojo, kad bendra detalės ir darbų kaina – 3500 Eur.
Klaida nedingo
Po turbinos taisymo darbų „Mazda“ atstovybės serviso darbuotojai įtarė, kad klaida nedingo ne dėl techninių gedimų. Jų nuomone, reikėjo atstatyti programinę įrangą.
15min pašnekovui teko sugrįžti į „Vimota Chip Tuning“, kuriame buvo bandoma perprogramuoti automobilio kompiuterį, tačiau SCBS klaidos pranešimas iš prietaisų skydelio niekur nedingo.
Atrado gamintojo broką
Pasikartojantys automobilio remonto darbai truko iki pat vėlyvos žiemos, kai 15min skaitytojas nusprendė užsukti į Klaipėdą. Čia, pasakojo jis, iki tol garaže laikytą automobilį teko nakčiai palikti lauke. Po naktį spustelėjusio šaltuko užvedus automobilio variklį pavyko nuvažiuoti vos penkiolika metrų ir automobilis liko be gyvybės ženklų. Teko kviesti techninę pagalbą, kuri vyro automobilį nuvežė į „Inchcape Motors“ Klaipėdos filialą.
Būtent čia pradėjo aiškėti tikrosios nuolatos prietaisų skydelyje pasirodančio gedimo priežastys.
Klaipėdiečiai paaiškino, kad, vos tik atsiradus klaidai, reikėjo apžiūrėti velenėlį, mat šios kartos „Mazda 6“ dyzeliniuose varikliuose gamintojas padarė klaidą ir įdėjo brokuotus velenėlius, kurie laikui bėgant sugadina turbiną. Dar kartą patikrinus automobilį, spėjimas pasitvirtino – kaltas velenėlis. Automobilio savininkas pasakojo, kad tuomet šoką sukėlė detalės ir keitimo darbų kaina – 3800 eurų.
Prieš tai 3500 eurų bereikalingam remontui išleidęs vyras šį kartą nusprendė susisiekti su įmonės vadovais. Papasakojus situaciją pavyko sulaukti atsiprašymo ir supratimo – vadovas pažadėjo kreiptis į gamintoją dėl „Geros valios garantijos“. Mat nors turbina buvo įdėta nauja, gedimo priežastis pašalinta nebuvo, tad brokuotas velenėlis ir toliau „valgė“ turbiną.
Praėjus porai savaičių buvo gautas atsakymas iš gamintojo, kad brokuotas velenėlis bus pakeistas nemokamai. Atlikus keitimo darbus, automobilio savininkas išvažiavo atgal į Vilnių. Kelionės metu vyras pastebėjo, kad važiuojant 90 km/val. greičiu, automobilis pradeda keistai drebėti. Tiek važiuojant lėčiau, tiek greičiau – viskas gerai.
Galiausiai beveik pasiekus Vilnių paaiškėjo, kad problema niekur nedingo – automobilis vėl persijungė į avarinį režimą, o prietaisų skydelyje iššoko SCBS klaida.
Vėl nauja programinė įranga
Tą kartą automobilis „Inchcape Motors“ servise nebuvo taisomas, nes jo mechanikai nustatė, kad automobilyje pakeista programinė įranga ir padidinta automobilio galia. Paaiškėjo, kad prieš tai programuojant automobilį jo parametrai buvo nustatyti pagal blogai veikiantį velenėlį, tad jį pakeitus nauju, vėl atsirado neatitikimas ir klaida.
Įgaliotos įmonės darbuotojai buvo pasipiktinę, kad apie tokius pakeitimus automobilio savininkas nepranešė, mat norint tai išsiaiškinti, reikėjo iš naujo pamatuoti automobilio galią.
Pasipiktino ir 15min pašnekovas, kuris teigė, kad visi atlikti darbai ir pakeitimai buvo nurodyti automobilio priežiūros istorijoje ir serviso darbuotojams tereikėjo ją paskaityti.
Už galios matavimą vyrui buvo išrašyta 100 eurų sąskaita, tačiau vyras ją apmokėti atsisakė.
Galiausiai automobilį teko dar kartą nuvaryti į „Vimota Chip Tuning“ dirbtuves, kuriose buvo iš naujo įrašyta programinė įranga. To pakako, jog klaida dingtų ir automobilis toliau važiuotų be trikdžių.
Pasakodamas šią istoriją, 15min skaitytojas teigė, kad nori pasidalinti savo patirtimi su kitais šio modelio savininkais, kad ir jie kreiptųsi į įgaliotą atstovą, o brokuotos dalys būtų pakeistos naujomis.
Trūko komunikacijos
„Inchcape Motors“ atstovybė teigia šia situacija taip pat nusivylusi.
Atstovai pasakoja, kad variklio charakteristikų modifikavimas ne visuomet atsispindi atliekant automobilio diagnostiką įprastame servise. Todėl tikėtina, kad, automobilio savininkui pranešus apie darytus pakeitimus, būtų buvę galima išvengti nesusipratimo. Tačiau atstovybė pripažįsta, kad komunikacijos trūko ir įmonės viduje. „Inchcape Motors“ neslepia, kad trūko ir profesionalumo, todėl šią istoriją priima kaip pamoką ateičiai.
Paprastai tariant, automobilio variklis veikė su gamykliniu nesuderinamu režimu ir tai tapo pagrindine, virtinės vieno su kitu susijusių gedimų, priežastimi.
Atstovybės rinkodaros vadovė Justė Šataitė, komentuodama šią situaciją paaiškino, kad oficialų patvirtinimą, jog šios „Mazda“ variklis buvo modifikuotas, „Inchcape Motors“ atstovybė gavo tik šių metų balandžio 4 dieną, kai į pagalbą pasitelkė subrangovus turinčius specialią įrangą.
„Paaiškėjo, kad „Mazda“ variklio valdymo sistema buvo modifikuota, smarkiai padidinta galia, užblokuotas EGR vožtuvas, kuris reguliuoja automobilio išmetamų dujų antrinės cirkuliacijos sistemą. Paprastai tariant, automobilio variklis veikė su gamykliniu nesuderinamu režimu ir tai tapo pagrindine, virtinės vieno su kitu susijusių gedimų, priežastimi. Maža to, tokio lygio intervencija į elektroninę variklio valdymo sistemą paprastai reiškia, kad automobilis nebeatitinka valstybinės techninės apžiūros (VTA) reikalavimų ir jo eksploatavimas nėra galimas“, – komentavo J.Šataitė.
Atstovybė įspėjo, kad automobilis sukurtas veikti tam tikromis sąlygomis, todėl drastiškas vieno iš parametrų keitimas dažnai paskatina gedimus. Kad tokios istorijos nepasikartotų, darbuotojai tikisi, kad visi vairuotojai, prieš patikėdami automobilį meistrams, apie atliktas modifikacijas praneš techninio centro darbuotojams.