„Mazda MX-30“ yra įdomus elektromobilis. Tai – krosoveris, bet jis neturi įprastų galinių durelių ar erdvaus salono. Tai – XXI amžiaus elektromobilis, bet 35,5 kWh baterijos pakaks tik 210 km (WLTP). Tai – gražių formų automobilis, bet 105 kW galia neatrodo įspūdingai.
Ir dėl to MX-30 nėra graibstomas. Štai Kvebekas ir Britų Kolumbija yra didelės elektromobilių rinkos, bet šiems regionams „Mazda“ skyrė tik 700 MX-30 visiems kitiems metams. Europoje MX-30 irgi nesutiksite kiekvienoje įkrovimo stotelėje. Ir „Mazda“, atrodo, puikiai supranta, kad skarabėjus ne aukso grynuolį ridena į jūsų garažą.
Markas Peymanas, „Mazda“ elektrifikacijos vadovas Kanadoje, taip pakomentavo MX-30: „Mes žengiame į rinką su automobiliu, kuris turi mažesnę bateriją, mažesnį poveikį aplinkai ir tenkina 80 proc. vairuotojų poreikius“.
Ir tai tiesa – daugelis žmonių 210 km per dieną nenuvažiuoja. Tiesą sakant, absoliuti dauguma žmonių vienos kelionės metu tiek kilometrų prasuka tik gal kartą per porą mėnesių. M.Peymanas patvirtino tai, ką „Mazda“ kartojo anksčiau – MX-30 yra geras antras automobilis. Ilgoms kelionėms reikia ko nors kito.
Lėti pardavimai rodo, kad vairuotojai taip nemano. Daug kitų elektromobilių siūlo daugiau. Tegul su savo rankiniu laikrodžiu jūs ir nepradėsite nardyti, bet norite žinoti, kad jis atlaikys lietų. Tegul su elektromobiliu į labai tolimas keliones ir nevyksite, bet būtų geriau, jei pasikeitus situacijai ir poreikiams nereikėtų ieškoti kito transporto. Galbūt kitais metais pasirodysianti MX-30 versija su papildomu benzininiu generatoriumi paskatins modelio pardavimus.