Jau 2019 metais į gatves išriedės automobiliai su „SkyActiv-X“ varikliais, kuriems visai nereikės uždegimo žvakių.
Jei nesidomite mechanika ir automobilių technologijomis, trumpai paminėsime, kad dyzeliniams varikliams nereikia uždegimo žvakių. Jie degalų ir oro mišinį uždega jį tiesiog suslėgdami, jokia žiežirba tam nėra reikalinga. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl dyzeliniai automobiliai naudoja mažiau degalų. Bet ar įmanoma šią savybę perduoti benzininiams automobiliams?
Teoriškai taip ir ne vienas gamintojas su tuo eksperimentavo. Problema tame, kad benzino ir oro mišinys nėra toks stabilus kaip dyzelino ir oro. Taigi, jis gali užsiliepsnoti ne tuo metu, kai reikia, o tai visiškai išbalansuoja variklio darbą, galima pamiršti visas pastangas sumažinti degalų sąnaudas. Daugelis gamintojų šią technologiją tiesiog nurašė – pasiekti patikimą, subalansuotą degimo laiką yra per sunku, o perspektyvoje visi vidaus degimo varikliai vis tiek bus uždrausti.
Tai kodėl „Mazda“ šios idėjos nepaleido? Tai – gamintojas, kuris mėgsta irtis prieš srovę. Kai visi juda link mažo darbinio tūrio variklių su turbokompresoriais, „Mazda“ toliau stengiasi išgauti daugiau galios iš įprasto atmosferinio variklio. Negalima pamiršti ir legendinių eksperimentų su rotoriniais varikliais. Taigi, „Mazda“ dėjo dideles pastangas, kad benzininis oro ir benzino mišinį slėgiu uždegantis variklis veiktų tinkamai, ir panašu, kad kompanija pasiekė savo.
Jau 2019 metais į gatves išriedės „Mazda“ automobiliai su „SkyActiv-X“ varikliais. Pasak japonų automobilių gamintojo, ši technologija suderina benzininių ir dyzelinių automobilių privalumus, garantuodama mažas emisijas, aukštą sukimo momentą ir mažas degalų sąnaudas.
Skaičiuojama, kad „SkyActiv-X“ variklis bus 20-30 proc. efektyvesnis už dabar naudojamus agregatus. „Mazda“ mano, kad „SkyActiv-X“ varikliai degalų sąnaudomis aplenks dabartinius „SkyActiv-D“ dyzelinius variklius. Galiausiai, toks variklis turėtų labiau patikti ir vairavimo entuziastams, nes turės didesnį sukimo momentą ir užtikrins geresnes dinamines automobilio savybes.
Kol kas nėra skelbiama, kaip „Mazda“ pavyko išspręsti problemas, susijusias su šios rūšies varikliais. Didžiausias iššūkis – darbinės temperatūros palaikymas. Toks variklis neveiks tinkamai, jei degimo kameroje temperatūra bus per aukšta ar per žema. Tačiau „Mazda“, matyt, jau turi sprendimą, jei technologiją žada pritaikyti taip anksti.
Įdomu ir tai, kad šios naujienos pasirodė tokiu metu. Prieš kelias dienas „Mazda“ paskelbė apie partnerystę su „Toyota“ elektromobilių gamybos srityje. Tai į kurią pusę suka ši kompanija? Kiyoshi Fujiwara, Tyrimų ir vystymo skyriaus vadovas, teigė: „Elektrifikacija yra būtina, bet pirmenybė teikiama vidaus degimo varikliui“.