Jei priklausote tai kategorijai žmonių kurie „gyvena automobilyje“, savo sveikatai turėtumėte skirti daugiau dėmesio. Profesionalūs vairuotojai priklauso šiai padidintos rizikos kategorijai. Pasak medikų, jei žmogus prie vairo per dieną praleidžia bent keturias valandas, jis jau rizikuoja turėti problemų su stuburu net šešis kartus dažniau, nei bet kuris tik pėstute žygiuojantis individas. Tai gali patvirtinti dažnas tarptautinių maršrutų vairuotojas, rašo trucker.lt.
Neretai nugaros maudimas net „pereina“ į dešinę koją, ji būna vos ne kaip nutirpusi.
„Aš tolimų reisų vairuotoju dirbu jau 15 metų. Šiaip esu sveikas vyras, didesnėmis sveikatos problemomis nesiskundžiau ilgai. Tačiau dabar, panašu, mano kūnas jau jaučia vairuotojo krėsle praleistus metus. Dabar aš vairuoju tikrai labai patogų ir puikios komplektacijos „DAF“ vilkiką – jo krėslas yra tikrai geresnis nei geriausi svetainių foteliai, yra čia ir masažo funkcija, net ventiliacija ir šildymas yra. Tačiau dabar vis dažniau mane kamuoja nugaros skausmai. Neretai nugaros maudimas net „pereina“ į dešinę koją, ji būna vos ne kaip nutirpusi. Todėl panašu, kad jau teks kreiptis į medikus,“ – pasakojo krovinius į Skandinaviją vežiojantis vairuotojas Vidas Putrimas.
„Stuburas, o ypač jo dalis ties pusiauju – silpniausia visų vairuotojų vieta. Netaisyklinga vairuotojo poza prie vairo net gana jauniems žmonėms didina stuburo diskų pažeidimo tikimybę. Pirmas ženklas, kai jau derėtų susirūpinti, yra nugaros skausmai. Jei dar yra osteochondrozės užuomazgos, arba, paprasčiau ir suprantamai sakant, druskų sankaupų, tai nugaros skausmo tikimybė išauga net kelis kartus. Skausmas gali būti ir maudžiantis, ir aštrus. Be viso to stuburo problemos gali būti juntamos ir kojose – dažnai būna, kad jaučiamas kojos skausmas ar kažkas panašaus į tirpimą“ – teigia gydytoja Aušra Merkienė.
Jei dar yra osteochondrozės užuomazgos, arba, paprasčiau ir suprantamai sakant, druskų sankaupų, tai nugaros skausmo tikimybė išauga net kelis kartus.
Pasak medikės, tokiais atvejais reikia nedelsti ir apsilankyti pas neurologus. Paprastai stuburo pažeidimų laipsnis nustatomas tik atlikus stuburo tomografiją, o tuomet jau ieškoma būdų, kaip žmogų gydyti. Beje, specialistai vairuotojams pataria prisiminti ir nesudėtingus mankštos pratimus. Jie naudingi ne tik tada, kai nugarą pradeda mausti, bet ir profilaktiškai.
Sudėkite rankas ant sprando tarsi rąžydamiesi, ištieskite nugarą, pasukite galvą.
„Net sėdėdami savo darbo vietoje galite padaryti keletą paprastų pratimų. Pvz., sudėkite rankas ant sprando tarsi rąžydamiesi, ištieskite nugarą, pasukite galvą. Vėliau sudėkite rankas tarp šlaunų ir kilstelėję nugarą pečius pajudinkite į priekį ir atgal. Jei jūsų automobilio krėslas yra su porankiais, galite įsiremti į juos rankomis ir šiek tiek pasikelti nuo sėdynės. Be to, stenkitės sėdėti prie vairo taisyklingai. Jokiu būdu nepalinkite į priekį,“ – aiškino Aušra Merkienė.
Pasak medikų, puikiai galima išnaudoti net ir trumpus sustojimus.Trumpas pasivaikščiojimas ir lengva mankšta ne tik atgaivina kūną, bet ir vairavimo išvargintas smegenis. O jei vairuotojas jau turi problemų su stuburu, sustojus būtų labai gerai trumpai pakyboti rankomis laikantis už skersinio.