„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Mėlynuoju velniu“ praminta „Corvette ZR-1“: superautomobilių žudikė

2004 metų vasarą iš „General Motors“ gamyklų išriedėjo naujas sportiškas „Chevrolet“ markės flagmanas – stilingasis 6 kartos „Corvette“. Daugelį metų markės vardą garsinęs bene sėkmingiausias amerikietiškas sportinis GT automobilis „Corvette“ fanų lūkesčius pateisino su kaupu.
„Mėlynuoju velniu“ praminta „Corvette ZR-1“
„Mėlynuoju velniu“ praminta „Corvette ZR-1“ / Autoplius.lt nuotr.

„Chevrolet Corvette“ istorija gali šiek tiek priminti „Porsche 911“ modelių evoliuciją. Nuo ketvirtosios kartos kiekvienas naujas „Corvette“ keitėsi tiek pat, kiek tekančios upės vaga. Tiek C5, tiek C6 modeliai išlaikė pirmtakų proporcijas: smailą nosį, ilgą variklio gaubtą bei kultinius 4 galinius apvalius žibintus.

Apvalėjant automobilio kampams kiekvieną kartą buvo pastebima vis daugiau modernių detalių. Galų gale gamoje nebeliko vietos pasenusiam 4 laipsnių „automatui“. Tiesa, dėl griežtų saugumo standartų „Corvette“ pirkėjai buvo priversti atsisveikinti su atverčiamais priekiniais žibintais – juos gamintojas pakeitė stacionariais.

Vos pradėjus šio sportiško kupė bei kabrioleto gamybą „Corvette“ entuziastus domino gamintojo planai: kokie bus galingiausi gamos modeliai? Ar sugrįš paskutinį kartą C4 kartos modeliuose matyta „ZR-1“ etiketė? O gal galingiausieji „Covette“ ir vėl dėvės „Z06“ ženklelius?

Tačiau amerikiečiai nusprendė praplėsti gamą ir gamino abi versijas – tiek „Z06“, tiek „ZR1“. „Z06“ gavo 7,0 litrų V8 variklį, tačiau „General Motors“ valdybos nariams naujoji „Corvette“ su 512 AG neatrodė, kaip automobilis, galintis konkuruoti prieš visą pasaulį. Arba, prieš itališkus bei vokiškus to meto šedevrus. Todėl GM dirbtuvėse buvo startavo projektas, kodiniu pavadinimu „mėlynasis velnias“.

Apie „mėlynąjį velnią“ buvo žinoma nedaug. Pasklido gandai, kad tai bus pati galingiausia šio modelio versija su 600-700 arklių banda po ilgu variklio gaubtu. Buvo žinoma, kad galinius „Corvette“ ratus suks galingas V8 motoras su mechaninio kompresoriaus pagalba.

Po maždaug 3 metų nuo C6 kartos modelio debiuto bei kalno spekuliacijų internete pasklido pirmosios nutekintos prototipo nuotraukos. Vienos bendrovės darbuotojas nufotografavo mažai pridengtą „Corvette ZR1“, kai šis buvo gabenamas į Vokietiją. Manoma, jog būtent ten buvo tveriamas „mėlynojo velnio“ charakteris – keliuose su neribojamu maksimaliu greičiu bei Niurburgringo trasoje.

2007 metų gruodį „General Motors“ oficialiai prakalbo apie naująjį „Chevrolet Corvtte ZR1“. Nenuostabu, kad tai buvo mėlynas automobilis su platesnėmis arkomis bei polikarbonato stiklo langeliu variklio gaubto centre, per kurį matėsi tarpinis oro aušintuvas. Pastarasis komponentas buvo atsakingas už mechaninio kompresoriaus pumpuojamo oro atvėsinimą.

Aplink automobilį buvo daugybė mėlynos spalvos akcentų. Anglies – keramikos stabdžių diskus buvo pasiruošusios suspausti galingos mėlynos stabdžių apakabos, o ne tik kėbulą, bet ir slenksčius, sėdynės puošė „ZR1“ emblemos su ryškiu mėlynu vienetu.

Iš kitų „Corvette“ versijų „ZR1“ išsiskyrė ne tik vizualiais, bet ir nematomais techniniais pakeitimais. Gamintojas parinko tvirtesnius pusašius bei didesnio skersmens kardaninį veleną. Ir nors šie modeliai nebuvo lengviausi gamoje, anglies pluošto detalių panaudojimas leido sutaupyti ne vieną dešimtį kilogramų.

Galinius „Corvette“ ratus suko 6,2 litro V8, kuris dėl priverstinio oro pripūtimo išvystė nekuklią 647 AG ir net 819 Nm galią. Sukibimu amerikiečiai įpareigojo rūpintis plačias 335/25 R20 galines padangas, o iki 100 km/val. „mėlynasis velnias“ pagreitėdavo per 3,4 sekundės. „Corvette ZR1“ yra vienas iš nedaugelio automobilių, kurių priekiniai ratai yra mažesnio skersmens už galinius (priekyje 19 colių, gale – 20).

Vienas toks modelis parduodamas lankomiausioje transporto prekybos platformoje Autoplius.lt. Itin reto automobilio pasiūlymą galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

„Chevrolet Corvette ZR1“ pagrįstai gali būti vadinama superautomobilių žudike, nes šio modelio makismalus greitis siekė net 330 km/val., o 300 km/val. padalą spidometro rodyklė kirsdavo greičiau nei per pusę minutės.

Greičio rodmenų skalės maksimali padala siekė net 220 mylių arba 370 kilometrų per valandą.

Tiesa, greičio rodmenų skalės maksimali padala siekė net 220 mylių arba 370 kilometrų per valandą.

Įdomu tai, kad itin didelė variklio galia ir tolygi sukimo momento kr

eivė leido amerikiečiams pasirinkti itin ilgą pirmąją pavarą. Norint šiuo modeliu pasiekti 100 km/val. greitį užteks tik pajudėti iš vietos – pirma pavara „ZR1“ gali išvystyti didesnį nei 100 km/val. greitį – labai retas automobilis galėtų pasigirti tokia neįprasta savybe.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs