„Mercedes-Benz G63 AMG“: rojus salone, pragaras – po variklio gaubtu

Automobilių pramonėje yra tokių modelių, kurie gaminami jau ilgai, tačiau jų kėbulo formos praktiškai nekinta – kaip jūros vandens glūdinamas stiklas tik po truputį apvalėja. Tokie automobiliai vadinami ikonomis.
„Mercedes-Benz G63 AMG“
„Mercedes-Benz G63 AMG“ / Mato Buzelio nuotr.

Keli pavyzdžiai – „Porsche 911“, „Land Rover Defender“ bei G klasės „Mercedes-Benz“. Pastarasis automobilis nuo debiuto masinėje gamyboje 1979 metais iki pat 2018-ųjų pasikeitė tik simboliškai.

Istorija paprasta. Iki pat 1990-ųjų šis kampuotas, lyg kirviu iš metalo luito nutašytas visureigis buvo vadinamas „G-Wagen“ vardu. Prieš 28 metus, 1990-aisiais jam suteikta G klasės pavardė. Ir tada prasidėjo, atrodo, nesibaigiantys atnaujinimai.

Mato Buzelio nuotr./„Mercedes-Benz G63 AMG“
Mato Buzelio nuotr./„Mercedes-Benz G63 AMG“

G klasę „Mercedes-Benz“ tobulino nesustodami. Modelio atnaujinimai buvo pristatyti 1997, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2012 metais ir tik po 7 feisliftų, 2018-aisiais vokiečiai pristatė antros kartos visureigį.

Tikriems G klasės fanams tai didelė naujiena – ne tik dėl naujo G63 AMG modelio variklio, bet ir dėl gerokai apvalesnio priekio, visiškai naujo salono, inovatyvesnių technologinių bei inžinierių sprendimų. Pirmą kartą šių kampuotų visureigių istorijoje priekyje panaudota nepriklausoma važiuoklė. Tai prilygsta tam momentui, kai „Porsche“ pagaliau perėjo prie skysčiu aušinamų variklių.

Antrosios kartos „Mercedes-Benz“ G klasės salonas vairuotoją bei keleivius pasitinka su stačiu laipteliu, kuriam tikrai reikės žengti didelį žingsnį. Vidutinio ūgio žmogui nebus taip paprasta įsėsti, o ką jau kalbėti apie išlipimą – tai dar sudėtingesnis procesas. Senyvo amžiaus keleiviams reikėtų pristumti specialias kopėčias, kad šie išsiropštų iš aukšto, net 25 cm prošvaisą turinčio automobilio krėslų.

VIDEO: „Mercedes-Benz G63 AMG“ debiutas Lietuvoje

Kampuoto visureigio salonas pasikeitė gerokai labiau nei automobilio eksterjeras. Gale sėdintiems keleiviams suprojektuota daugiau vietos, patogumų, o prieš vairuotoją atsiveria du platūs ekranai su šviežutėle MB UX pramogine sistema. Ekranai ryškūs, valdomi ne tik patogiai suprojektuotais mygtukais po dešine vairuotojo ranka, bet ir ant vairo esančiais jautriais sensoriniais jutikliais.

Spustelėjus variklio užvedimo mygtuką greitai sužadinama 4,0 litrų V8 „Biturbo“ benzininė jėgainė. Ausų būgnelius suvirpina lyg iš pragaro tiesioginiu reisu atsiųsta kompozicija. Dešinės vairuotojo kojos nurodymų laukia 585 AG ir 850 Nm ir vos prilietus akceleratoriaus pedalą G63 AMG tachometro rodyklė šoka viršun, sujudindama net visą kėbulą.

Automobilio išbandymui turėjome vos pora valandų ir per tą laiką buvo sunku suspėti išnagrinėti visas naujoves. Pavyzdžiui „Burmester“ garso aparatūrą visai pamiršome – nuspaudus mygtuką, kuris dar labiau atlaisvina išmetimo sistemą nė minties apie muziką paprasčiausiai neliko. 4,0 litrų motoras, sudarius jam apkrovą, primena tą antrojo pasaulinio karo laikų garsą, kada Karališkosios oro pajėgos užvesdavo „Spitfire“ naikintuvus. Ta iš šoninių duslintuvų transliuojama melodija – savotiška automobilių pramonės bohemijos rapsodija.

„Mercedes-Benz G63 AMG“ sveria dvi su puse tonos. Tokią masę efektyviai padeda išjudinti ne tik solidūs 4,0 litrų V8 „Biturbo“ motoro parametrai, bet ir efektyvi 9 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Iš G klasės transmisijos vokiečiai neišėmė trijų mechaniškai blokuojamų diferencialų – priekinio, centrinio ir galinio, todėl net ir sunkioje bekelėje „G-wagen‘as“ turėtų ropštis be didelių pastangų.

Iki 100 km/val., anot gamintojo, G63 AMG pagreitėja per 4,5 sekundės. Žvėriška dinamika tiesiog stebina: pasiekus 100 km/val. greitį sunku patikėti, kad šis visureigis sveria pustrečios tonos. Tiesa, automobilio aerodinaminės savybės riboja jo galimybes greitkelyje – maksimalus šio modelio greitis siekia 220 km/val., o užsisakius papildomą kelių tūkstančių eurų vertės paketą spidometro rodyklė suksis iki pat 240 km/val. padalos. Visai neblogai, kaip automobiliui, kurio oro aptakumas panašus į didelio prekybos centro aerodinamines savybes.

Mato Buzelio nuotr./„Mercedes-Benz G63 AMG“
Mato Buzelio nuotr./„Mercedes-Benz G63 AMG“

Antrosios kartos G klasėje pirmą kartą panaudota nepriklausoma priekinė pakaba – ji išties gerai susitvarko su kelio nelygumais, o automobilio valdymą paverčia kiek sportiškesniu. Į posūkius didelė inercija neria su didesniu entuziazmu nei bet kada anksčiau.

Tačiau gale „Mercedes-Benz“ paliko vientisą ašį, kuri kiek grubiau reaguoja į greičio kalnelius ar kelio duobes. Visgi, jos privalumai atsiskleidžia bekelėje – kaip ir visų tokio tipo automobilių su rėmine konstrukcija.

„Mercedes-Benz G63 AMG“ yra konkurentų neturintis automobilis. Tai – brangi stiliaus detalė arba garsiai staugiantis aksesuaras, dėl savo neįtikėtinos dinamikos bei gebėjimo teikti malonumą galintis nustebinti pasiturinčius prabangos mėgėjus.

G klasė viską daro savaip – tai superautomobilio dinamika, tikro visureigio pravažumas ir akį traukianti neapdorota išvaizda, leidžianti išsiskirti tarp bet kokio tipo transporto priemonių.

Bazinė G63 AMG kaina siekia apie 154 tūkst. eurų o užsisakius papildomų žaislų, tokių, kaip anglies pluošto vidaus apdaila ar patogių bei įvairiausiomis kryptimis valdomų sėdynių paketas, jo vertė gali padidėti dramatiškai.

„Mercedes-Benz G63 AMG“ siūlo ne tik vienetinę išvaizdą, bet ir unikalų vairavimo potyrį. Tai automobilis, kurio paskirtį rasti nelengva. Tik bandomasis važiavimas atskleidžia, kodėl G klasė yra bene didžiausią EGO turintis automobilis – žodžiais to perteikti beveik neįmanoma.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų