Pirmasis raktinis žodis – MBUX. Tai – išmani „Mercedes-Benz“ multimedijos sistema. Naujausia jos versija buvo pristatyta 2018 metais, tačiau vėliau buvo po truputį tobulinama. „Mercedes-Benz“ į šią sistemą investuoja didelius pinigus ir dabar daugelis automobilių žurnalistų sutinka, kad joks kitas automobilių gamintojas neturi ko nors, kas prilygtų MBUX.
Viena iš pažangiausių MBUX detalių – balso atpažinimo sistema. Tokias turi ir kiti gamintojai, tačiau „Mercedes-Benz“ teigia, kad MBUX atpažįsta didžiausią skirtingų balsų ir akcentų įvairovę. Be to, MBUX yra nuolat atnaujinama be poreikio lankytis aptarnavimo centruose. Štai Kinijoje „Mercedes-Benz“ vairuotojai jau gali važiuodami užsisakyti maisto.
Tačiau kaip „Mercedes-Benz“ gali uždirbti pinigų iš MBUX? Antrasis raktinis žodis – dirbtinis intelektas (DI).
Šiandien automobilinių DI sistemų rinkos vertė siekia apie 1,8 milijardus eurų. Tačiau per penkerius metus ji turėtų išaugti iki 23 milijardų. Štai dėl ko „Mercedes-Benz“ investuoja į savo DI technologijas, o ne renkasi partnerius, kaip daro kiti automobilių gamintojai.
MBUX naudotojo prieigos vadovas Nilsas Schanzas žurnalui autocar.co.uk atskleidė, jog „Mercedes-Benz“ mato MBUX kaip didžiulį potencialą turinčią verslo platformą. Nors Schanzas, žinoma, nekuria verslo planų, jis teigia, kad „Mercedes-Benz“ stengsis iš MBUX ir DI uždirbti tiek pat kiek iš automobilių pardavimų.
„Mercedes-Benz“ planuoja pardavinėti MBUX techninę įrangą kitiems gamintojams. Kuo plačiau bus naudojama ši platforma, tuo geriau, nes tuomet „Mercedes-Benz“ galės pardavinėti prieigą prie jos įvairių paslaugų tiekėjams.
Norite, kad „Mercedes-Benz“ vairuotojai galėtų užsisakyti naudotis jūsų paslaugomis per savo multimedijos sistemą? Turite susimokėti. Nors paslaugų prieinamumas skirtingose šalyse yra skirtingas, MBUX jau leidžia užsisakyti maisto, vartyti „Tripadvisor“, klausytis muzikos ar žiūrėti filmus tiesiai iš interneto.
„Mercedes-Benz“ netaps tik technologijų tiekėjų. Kompanija ruošiasi gaminti visą eilę skirtingų elektromobilių modelių. Tačiau DI technologijų tiekimas per ateinančius penkerius metus tikrai taps ženkliu pajamų šaltiniu. DI vartotojams pateiks geriausių paslaugų pasiūlymus pagal jų įpročius. Bus analizuojami vairuotojų įpročiai ir vėliau jie bus naudojami tyrimams bei marketingui.
Tikriausiai jau kilo klausimų dėl saugumo. „Mercedes-Benz“ teigia, kad sistema yra visiškai saugi. Važiuojant neveikia kai kurios MBUX funkcijos. Pavyzdžiui, negalima žiūrėti vaizdo įrašų. Tos funkcijos, kurios veikia, yra kruopščiai išbandomos.