„Mercedes-Benz“ inžinieriai GLE pagrindu sukūrė sukūrė naują ESF (Experimental Safety Vehicle) prototipą, skirtą pademonstruoti ateities saugumo technologiją. Šis prototipas gali pasigirti autonominio vairavimo sistema, įdomios formos vairu ir pažangiomis elektroninėmis saugumo sistemomis. Tačiau šįkart pažvelkime į porą įdomių oro pagalvių koncepcijų.
Nauji automobiliai ir taip turi daugybę oro pagalvių – šalia pagrindinių, sumontuotų vairo centre ir priešais priekyje sėdintį keleivį, yra ir užuolaidinės, šoninės ir keliams skirtos pagalvės. Gale keleivius taip pat saugo šoninės saugos pagalvės, tačiau priešais juos sumontuoti tokį įtaisą yra gana sudėtinga. Priekinių sėdynių padėtis yra reguliuojama, jos pačios yra gana toli nuo gale sėdinčių keleivių, o įprastos oro pagalvės šios erdvės užpildyti negali. Tačiau „Mercedes-Benz“ sugalvojo, kaip šią problemą išspręsti.
Kaip ir galite nujausti, naujos kartos oro pagalvės, kurios saugos gale sėdinčius keleivius, bus montuojamos į priekinių sėdynių atlošų nugarėles. Šios oro pagalvės bus išties didelės ir tai savaime yra didelis iššūkis – kuo didesnė oro pagalvė, tuo daugiau jai reikia laiko prisipūtimui. „Mercedes“ inžinieriai sugalvojo sukurti vamzdinę oro pagalvę, kuri sudarytų savotišką karkasą. Jo tarpą užpildytų pasyvi oro pagalvė – medžiaga, kuri būtų tiesiog ištempiama tarp aktyvios oro pagalvės rėmo. Taip šis įtaisas užpildytų tą didelį tarpą tarp gale sėdinčio keleivio ir priekinės sėdynės. „Mercedes-Benz“ skaičiuoja, kad tokia oro pagalvė priekinio susidūrimo metu net 30 proc. sumažintų gale sėdinčių keleivių kaklams ir nugaroms tenkančias apkrovas.
Didelių eismo įvykių metu gale sėdinčius keleivius vietoje išlaiko saugos diržai, tačiau inercijos veikiami kūnai vis tiek greitai juda pirmyn. Taip žmonės dažnai patiria nugaros ir kaklo traumas. Jos yra itin pavojingos, ypač vaikams – jie yra gležnesni ir mažesni. Atloše sumontuota saugos oro pagalvė apsaugotų keleivių stuburus, sprandus ir, kai kuriais atvejais, veidus.
Kita įdomi idėja – priekinius keleivius apkabinančios oro pagalvės. Šoninės oro pagalvės jau seniai egzistuoja – įprastai jos montuojamos į centrinį statramstį bei virš šoninių langų. Visa tai reiškia, kad šoninių saugos pagalvių efektyvumas priklauso ir nuo sėdynės padėties. „Mercedes-Benz“ užsimojo tai pakeisti ir pristatė keleivį apkabinančias saugos pagalves. Jos išsiskleidžia abejose atlošo pusėse, iš esmės sustabdydamos pavojingą nekontroliuojamą keleivio kūno judėjimą.
Kartu šių pagalvių tūris siekia 40 litrų, jos neleidžia keleiviui trankytis į automobilio dureles, centrinę konsolę ir, žinoma, vairuotoją. Tačiau geriausia tai, kad ši oro pagalvė veikia nepriklausomai nuo keleivio sėdynės padėties. Tokia oro pagalvė būtų skirta tik priekyje sėdinčiam keleiviui – vairuotojui ji nėra būtina.
„Mercedes-Benz“ jau atlikinėja naujų oro pagalvių bandymus. Jei jų rezultatai bus teigiami, jau netolimoje ateityje šie išradimai pasieks serijinės gamybos automobilius.