Ateityje automobilių gamintojai nebegalės gaminti ir pardavinėti automobilių su vidaus degimo varikliais. Salonuose surasime tik elektrines transporto priemones. Bet ta ateitis neateis taip greitai. Taip, elektromobilių sukuriama vis daugiau ir jie tampa vis įperkamesni, bet didelė dalis automobilių ir toliau važinėja kaip kurą naudodami naftos produktus.
Jei būtų sukurtas pakankamai pigus sintetinis kuras, šie automobiliai taip pat būtų švaresni. Sintetinis benzinas gali būti gaminamas naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius ir biomasę. Tai reiškia, kad tokius degalus naudojantys automobiliai būtų CO2-neutralūs – į aplinką jie išskirtų tik tą CO2, kurį anksčiau jau buvo sugėrę augalai, iš kurių pagaminti tų automobilių degalai.
Žinoma, sintetiniai degalai neišspręstų visų mūsų problemų. Pavyzdžiui, jei nesumažintų vietinės taršos, triukšmo, o ir patys varikliai ir toliau švaistytų energiją šilumai. Elektromobiliai yra ateitis, tačiau jei galvojame apie ekologiją, negalime planuoti išmesti visų automobilių su vidaus degimo varikliais. Štai todėl ne vienas automobilių gamintojas investuoja į sintetinio benzino kūrimą. Tiksliau, siekiama ištobulinti technologiją taip, kad jis būtų pakankamai pigus ir saugus naudoti įprastuose vidaus degimo varikliuose.
Markusas Schäferis, „Mercedes-Benz“ Tyrimų ir vystymo skyriaus vadovas, žurnalui autocar.co.uk atskleidė, kad garsusis vokiečių automobilių gamintojas į sintetinius degalus nesižvalgo.
„Mes priėmėme aiškų sprendimą – eisime tik elektriniu keliu. Kai kursime naujas platformas, pirmiausia galvosime apie elektrines transporto priemones. Turime stebėti įstatymus ir reikalavimus, pirkėjų elgesį, tačiau tai bus mūsų pagrindinis kelias“, - teigė M.Schäferis.
Tiesą sakant, M.Schäferis net nemano, kad sintetiniai degalai yra gera mintis. Jo teigimu, energiją galima panaudoti kur kas efektyviau – ja įkrauti elektromobilių baterijas. Elektros energijos naudojimas sintetiniams degalams gaminti iš tikrųjų nėra efektyvus procesas.
Elektros energija neefektyvaus proceso metu konvertuojama į benziną, kurio pusė (iš tikrųjų, dar daugiau) vėliau variklyje pavirs iššvaistoma šiluma. Jei ta pati energija būtų naudojama elektromobiliams įkrauti, jie nuvažiuotų nepalyginamai toliau, nei tą sintetinį benziną naudojantys senamadiški automobiliai su vidaus degimo varikliais.
M.Schäferio nuomone, sintetiniai degalai pirmiausia turėtų dominti aviacijos pramonę, o tik gerokai vėliau antžemines transporto priemones. Kita vertus, „Mercedes-Benz“ tiesiog taupo. Jei kitų kompanijų investicijos sukurs gerus, įperkamus sintetinius degalus, juos, žinoma, degins ir „Mercedes-Benz“ automobiliai.
Reikalas tame, kad automobilių keitimas nėra švarus procesas. Jūs tikriausiai jau turite automobilį. Jei norėtumėte jį pakeisti švaresniu elektromobiliu, jūsų dabartinis automobilis turėtų būti perdirbtas, jums turėtų būti pagamintas elektromobilis. Daugeliu atvejų pats ekologiškiausias automobilis yra tas, kurį jūs jau vairuojate, jei tik ketinate jį naudoti ilgą laiką.
Benzininiai ir, tikriausiai, dyzeliniai automobiliai iš kelių niekur nedings dar kelis dešimtmečius, tai kodėl nepavertus jų šiek tiek švaresniais pasitelkus sintetinius degalus? Tai atrodo kaip logiškas žingsnis. Juk net tada, kai kasdieniški benzininiai ir dyzeliniai automobiliai išnyks, niekas į metalo laužą neveš egzotiškų superautomobilių ar istorinių transporto priemonių.
„Mazda“ ketina gaminti sintetinius degalus pasitelkus mikrodumblius, kurie, beje, sugeria didelę mūsų išskiriamo CO2 dalį. Tuo tarpu „Audi“ dar 2018 metais ėmė bandyti savo sintetinį benziną ir dyzeliną. „Mercedes-Benz“ pasiteisinimas, jog visas dėmesys yra skiriamas elektromobiliams, irgi nėra visai logiškas. Nes „Volkswagen“ taip pat investuoja į elektromobilius, tačiau tiria ir sintetinių degalų galimybes.