Metų automobilio rinkimai: ką turi turėti verslo klasės modelis?

Kaip jūs įsivaizduojate verslo klasės automobilį? Daugelis pagalvos apie didelį „premium“ segmento sedaną. Būtinai juodos spalvos. Tačiau mados rinkoje keičiasi. Pasaulį užkariauja didesnio pravažumo (SUV) modeliai – tai rodo ir rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2019“ statistika, mat daugiau nei pusė iš visų 33 pretendentų į geriausiojo titulą – SUV klasės atstovai, rašoma pranešime. Ar jie užkariaus ir verslo klasę?
„BMW X5“
„BMW X5“ / Vytauto Pilkausko nuotr.

Skirtas vadovams

Visų pirma, reikėtų apibrėžti pačią verslo klasę. Juk vienas verslininkas gali važinėti ir su mažu miesto automobiliu, o kitas būti vežiojamas ant galinės „Rolls-Royce“ sėdynės. Vis tik iš Lietuvos žurnalistų autoklubo narių sudaryta komisija išaiškino, kad šios nominacijos automobilis yra transporto priemonė verslui ir nebūtinai patiktų to verslo savininkui.

„Automobilius verslui perka įmonės ne po vieną ir jais dažniausiai važinėja aukščiausio lygio vadovai. Pagaminti gerą verslo klasės automobilį nėra lengva, nes jis turi atitikti daug sunkiai suderinamų kriterijų: tai turi būti reprezentatyvus automobilis, jis turi turėti daug modernių technologijų, gerai važiuoti, patogiai įveikti ilgus nuotolius ir tuo pačiu jis turi vilioti racionalia kainodara“, – aiškino „Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narys Linas Butkus.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Audi A6“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Audi A6“

„Verslo klasės automobilio 2019“ nominaciją teikiantys portalo 15min verslo rubrikos žurnalistai į pirmąjį bandymų sąrašą atrinko 7 automobilius: „Audi A6“, „Audi A7“, „Audi Q8“, BMW X5, „Mercedes-Benz C-Class“, „Peugeot 508“ ir „Volkswagen Touareg“.

„Galime drąsiai teigti, kad verslininkas neprašautų įsigijęs bet kurį šių automobilių, tačiau keli labai nustebino“, – sakė portalo žurnalistė Jurgita Lapienytė.

Trejetuke daugiausia visureigių

Vertintojus nustebino „Volkswagen Touareg“, kuris savo kaina, prasidedančia nuo 60 tūkst. Eur, jau „lipa“ į premium klasę, tačiau važiavimo savybėmis visa tai pateisina. Savo važiavimo kokybe, dinamika ir prabanga itin nustebino BMW X5. Vienintelis kriterijus, galintis atgrasyti nuo šio automobilio – jo kaina. Ši prasideda nuo 99 tūkst. eurų, o bandytas modelis kainavo visus 130 tūkst. eurų.

Vis tik ar gali dideli, brangūs ir prabangūs SUV klasės automobiliai nuo verslo klasės rinkos pjedestalo nustumti klasikinius sedanus?

„Manau, kad tokius automobilius kaip BMW X5 galėtų vairuoti patys įmonės vadovai. Tuo tarpu transporto priemonių parkus pildančios įmonės skrupulingai skaičiuoja pinigus, tad didelės, prašmatnios SUV klasės mašinos joms bus kaip papildomos, vertės nesukuriančios išlaidos“, – aiškino vienas vertintojų, žurnalistas Žilvinas Pekarskas.

Po komisijos narių bandymų pretendentų į verslo klasės automobilį sąrašas susiaurėjo iki trijų – „Audi A6“, BMW X5 bei „Volkswagen Touareg“. Ekspertus stebina rinkos ir pačių automobilių kokybiniai pokyčiai, tad jie, atrinkę geriausiųjų trejetuką, turi dar vieną didžiulę dilemą: ar didelis prašmatnus SUV gali būti geresnis pasirinkimas verslui už klasikinį sedaną?

Ar visureigiai nukonkuruos sedaną? Atsakymas į šį klausimą bus žinomas lapkričio 29 d. vakarą, kuomet paaiškės „Verslo klasės automobilis 2019“ bei kitų rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2019“ nominacijų laimėtojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų