Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„DKV Live Metų sunkvežimio“ konkursas: organizatoriai papasakojo, kas svarbiausia dalyvaujantiems

Saugumas, patogumas ir eksploatacijos kaštai – trys dalykai, svarbiausi įmonėms, kurios duoną pelno veždamos krovinius. Ir, pasak „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ konkurso organizatorių, kriterijai, kaip pasirenkama, kokį transportą įsigyti, yra tie patys, visiškai nesvarbu, ar perkamas vienas automobilis, ar tūkstantis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
MAN sunkvežimis
MAN sunkvežimis / Gamintojo nuotr.

Pirmą kartą Lietuvoje rengiamų „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų projekto vadovas Gintautas Šutavičius pasakoja, kad gvildenant svarbiausius aspektus, pagal kuriuos pasirenkama, kokį sunkvežimį pirkti, kokio – ne, buvo išgryninti svarbiausi dalykai, aktualūs kiekvienam, perkančiam transportą.

„Pirmiausia vairuotojas, kuriam svarbus automobilio techninis stovis ir patogumas. Tuomet – pėstieji bei kiti eismo dalyviai, kuriems aktualu, kad tas sunkvežimis būtų kaip įmanoma saugesnis. Galiausiai, svarbios išlaidos, tenkančios įmonėms, perkančioms tuos vilkikus“, – vardino G.Šutavičius.

Akcentas – saugumas

Būtent šie veiksniai lėmė, kokie bandymai laukia „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ dalyvių. Daugybė dėmesio skirta sunkvežimių saugumui. Pavyzdžiui, gegužės 7-8 d. Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome bus patikrinta, kaip naujausios sunkvežimiuose esančios saugumo sistemos reaguoja tada, kai priešais automobilį atsiduria kliūtis, o vairuotojas į tai sureaguoja pavėluotai.

Laukia ir testas, kaip moderniomis saugumo sistemomis apginkluoti sunkvežimiai reaguos į netikėtai į kelią išbėgusį pėsčiąjį. Itin aktualus bus patikrinti ir tai, ar akląsias sunkvežimio zonas stebinčios sistemos perspėja, kai pasukti norima per anksti, mat šalia – kliūtis.

G.Šutavičius pabrėžia, kad tai – ne vieninteliai saugumo testai. Laukia patikra, kaip veikia sunkvežimio elektroninio stabilumo sistemos, taip pat – kaip veikia apsaugos, neleidžiančios vilkikui „sužirkliuoti“, kaip veikia važiavimo eismo juostoje pagalbos sistemos ir pan.

Atkreipė dėmesį į išlaikymo kaštus

Tai, kiek įmonei, turinčiai visą kažkurio gamintojo vilkikų parką, kainuos tokio transporto išlaikymas – taip pat ne paskutinėje vietoje.

Vitoldas Milius, „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurso komisijos narys, pasakojo, kad gali būti, jog sunkvežimis išties puikus, patogus, yra dailaus dizaino ir kupinas moderniausių sistemų, tačiau jam sunku rasti atsarginių dalių, trūksta remontui bei priežiūrai skirtų vietų, o tai tokio transporto naudojimą pabrangina.

„Gali būti gražiausias sunkvežimis, bet jeigu įmonei jo turėti neapsimokės, niekas jo pirkti nenorės“, – akcentavo komisijos narys.

Tad vienas esminių Metų sunkvežimio rinkimų dalyvių vertinimo kriterijų – priežiūros kaštai 600 tūkst. kilometrų. Šiuos privalo pateikti kiekvieno konkurse dalyvaujančio sunkvežimių gamintojo atstovai. Tačiau šis rodiklis – ne viskas. Komisija įvertins ir sunkvežimiuose įdiegtas inovacijas, ir degalų sąnaudas.

Nepamiršti ir vairuotojai

Jokia paslaptis, kad modernus transportas – tik vienas iš sėkmingai veikiančių logistikos įmonių atributų. Dar itin svarbu, kad įmonėje dirbantys vairuotojai, sėdę prie naujausių sunkvežimių vairo, turėtų komfortiškas ir ergonomiškas darbo vietas.

Komisijos nariai patikrinti rengiasi viską. Pavyzdžiui, ar lengva užlipti į sunkvežimio kabiną ir ar patogu tą daryti, ar patogi vairuotojo sėdynė ir ar sudėtinga valdyti sunkvežimio multimedijos įrangą bei borto kompiuterio sistemą. Taip pat bus išbandyta, ar visi mygtukai ant vairo lengvai suprantami ir nėra pertekliniai.

Kadangi vairuotojams sunkvežimio kabina yra ne tik darbo, bet ir poilsio vieta, bus patikrintos ir miegamosios vietos, jų erdvė, dydis, taip pat ir čiužinio kokybė. Dėmesys kreipiamas ir į sunkvežimio kabinos garso izoliaciją bei daugelį kitų aspektų, ypač aktualių tolimųjų reisų vairuotojams.

Rengiamas pirmą kartą

Konkursas „DKV LIVE Metų sunkvežimis 2021“ Lietuvoje organizuojamas pirmą kartą. Visų dalyvių pristatymas vyks balandžio 28 d., parodų centre „Litexpo“, gegužės 7-8 dienomis vyks bandymai Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, o finalas bei nugalėtojų apdovanojimas – gegužės 15 d.

Rinkimuose bus vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

  • „Ford F-Max“
  • „Iveco S-way“
  • MAN TGX
  • „Mercedes-Benz Actros“
  • „Scania R“
  • „Scania S“
  • „Volvo FH“

Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?