„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Metų sunkvežimis 2021: „Iveco S-Way“ žada mesti iššūkį transporto pasaulyje įprastiems dyzeliams

Sunkiasvorių automobilių pasaulis visai neseniai buvo kone 100 proc. dyzelinis ir niekam nekilo klausimo, kodėl. Tiesiog būtent dyzelinas leido sunkvežimių vairuotojams disponuoti tokia galia, maksimaliu sukimo momentu ir taip pigiai gabento krovinius, kad kitos degalų rūšys buvo tiesiog pasiųstos į nokautą. Tačiau dabar kai kas pasikeitė.
„Iveco S-Way“
„Iveco S-Way“ / Gamintojo nuotr.

Praėjusiais metai „Iveco“ arsenale atsiradęs „S-Way“ žada mesti iššūkį klasikiniam dyzeliams: pasiūlyti analogiškos galios jėgos agregatus, kurių didžiausias skirtumas nuo įprastų motorų yra maždaug 90-95 proc. mažesnės kietųjų dalelių, anglies dvideginio ir azoto oksidų emisijos. „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ konkurso vertinimo komisija turės progą išbandyti galingiausią „dujavalgį“ sunkvežimį, koks tik šiuo metu siūlomas rinkoje.

„Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovo Ernesto Jakubonio teigimu, aplinkai draugiškas motoras gali būti montuojamas į visus „Iveco“ modelius, skirtus misijoms tarptautiniuose pervežimuose, darbams bekelėje, statybose, prekių distribucijoje, komunaliniame ūkyje ir t.t.

„Jau dabar vertinant vadinamąją bendrosios nuosavybės kainą (TCO- Total Cost of Ownership), arba naudojimo kainą, metano dujas naudojantis sunkvežimis yra maždaug 9 proc. pigesnis. Vien degalų sąnaudos yra nuo 5 iki 15 proc. mažesnės.

Turint galvoje dyzeliams taikomus įvairius apribojimus ir su tarša susijusius mokesčius, įvairių būsenų (suslėgtas ar suskystintas) gamtines dujas naudojantys varikliai yra ne tik lygiaverčiai konkurentai, bet turi akivaizdžių pranašumų. Vienintelis dalykas, kur dyzeliai kol kas pirmauja – didžiausias atstumas, įveikiamas be degalų bakų papildymo. Dujiniai vilkikai su kroviniu gali įveikti 1600 km, o dyzeliniai iki dviejų kartų didesnį atstumą.

Tačiau kalbant apie dinamiškumą ar galią, jau dabar jokių esminių skirtumų nėra. „Iveco S-Way“ komplektacijoje siūlomų dyzelinių variklių pajėgumas nuo 330 iki 570 AG, o naudojančių metaną nuo 340 iki 460 AG. Į „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ konkursą deleguojame vilkiką, turintį galingiausią – 460 AG – gamtinių dujų jėgainę“, – dėsto E.Jakubonis.

Sukaupė daugiausiai patirties

Beje, konstrukciniu požiūriu dujinis variklis labai artimas įprastiems benzininiams motorams, o su dujofikuotais lengvaisiais automobiliais savo aplinkoje yra susidūrę praktiškai visi. Tačiau technikos mėgėjų debatuose apie dujas dažnai painiojamas vienas svarbus aspektas – naftos ir gamtinių dujų savybės, lemiančios tokių mašinų eksploatavimo saugumą.

Butanas yra sunkesnis už orą, todėl įvykus dujų nuotėkiui, jos kaupiasi ir kelia realią sprogimo grėsmę. Metanas yra lengvesnis orą, todėl analogiško gedimo atveju dujos tiesiog išgaruotų. Svarbu ir tai, kad šiuos alternatyvius degalus rimtai žiūri didžiosios Europos valstybės prie svarbiausių transporto koridorių sąlyginai sparčiai plėtojančios gamtinių dujų degalinių tinklą. Vien Vokietijoje per pirmąjį šių metų pusmetį bus atidarytos 68 tokie degalinės.

„Iveco“ bene anksčiausiai pradėjo analizuoti alternatyvių degalų panaudojimo galimybes, todėl natūralu, kad šiandien turi sukaupusi daugiausia patirties vystydama metano projektus. Drįstu teigti, kad italų inžinieriai geriausiai išnaudojo esamą vilkiko konstrukciją, efektyviausiai sudėliojo gamtinių dujų rezervuarus ir visus papildomus komponentus.

Svarbu, kad jie sugebėjo išvengti bet kokių kompromisų, susijusių su saugumu ir komfortu. Naujojo „S-Way“ kabinos lubų aukštis siekia 2150 mm., daiktadėžių tūris buvo išplėstas, integruotas didelis šaldytuvas-šaldiklis, įrengtos papildomos lentynos viršuje. Didesnės erdvės pojūtį ir komfortą kuria atnaujintos vairuotojo ir keleivio sėdynės, sumontuotos žemiau nei įprastai, daugiafunkcinis naujos formos vairas palieka erdvės keliams ir leidžia patogiai valdyti daugelį mašinos parametrų“, – vardija „Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas.

Kabinoje – unikalus sprendimas

Į vieną komponentą integruota kabinos šildymo/kondicionavimo/vėsinimo sistema tapo efektyvesnė: po automobilio priekiniu antvožu integruota kabinos vėsinimo sistema tuo pačiu metu leidžia turėti ir stoglangį, nedarant įtakos aerodinaminėms savybėms.

Pastarąsias konstruktoriams pavyko taip patobulinti, kad ir taip puikus automobilio degalų naudojimo efektyvumas pagerėjo iki 4 proc. Vienas unikaliausių sprendimų rūpinantis vairuotojų darbo ir poilsio sąlygomis – numatyta galimybė pritaikyti kabiną sportui: joje galima integruoti mini sporto salę bei pasirinkti taip vadinamą „Fit cab“ komplektaciją.

Neįnoringas dizainas ir paprasti sprendimai slepia žymius patobulinimus. Buferyje integruoti nauji daugiafunkciniai „Full LED“ žibintai gerina matomumą ir saugumą. Patobulinti veidrodėliai ir naujo dizaino durys užtikrina gerą matomumą, gerina kabinos aerodinamines savybes. Pailgintos durys dengia du viršutinius įlipimo laiptelius, o durų šoniniame lange nebeliko stiklo perskyrimo.

Turi interneto ryšį

Viena svarbesnių inovacijų – „S-Way“ modelyje įdiegtas interneto ryšys palaiko kontaktą su „Įveco“ valdymo centru ir realiu laiku perduoda surinktus bei apdorotus vilkiko eksploatavimo duomenis.

Juos išanalizavę „Iveco“ centro profesionalai gali suteikti konsultacijas dėl vilkiko valdymo, operatyviai reaguoti į automobilio sutrikimus, esant būtinybei nuotoliniu būdu atliks diagnostiką ar perprogramavimą, pasiūlyti artimiausio serviso paslaugas, padėti parengti remonto planą bei užsakyti detales. Visa tai leidžia maksimaliai sumažinti nenumatytų prastovų laiką.

Mobiliajame telefone ar kitame išmaniajame įrenginyje prisijungę prie automobilio ar programėlės „MyIveco“, transporto priemonės savininkai gali patys stebėti automobilio parametrus.

Metų sunkvežimio rinkimų dalyvis

Naujasis „Iveco S-way“ yra vienas iš pirmą kartą Lietuvoje organizuojamų „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ rinkimų dalyvių. Visų dalyvių pristatymas vyks balandžio 28 d., parodų centre „Litexpo“, gegužės 7-8 dienomis vyks bandymų stovykla Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, o finalas bei nugalėtojų apdovanojimas – gegužės 15 d.

Rinkimuose bus vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

● „Ford F-Max“
● „Iveco S-way“
● MAN TGX
● „Mercedes-Benz Actros“
● „Scania R“
● „Scania S“
● „Volvo FH“.

Visi kandidatai bus vertinami tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai.

Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“