Metų sunkvežimis: naujasis „Volvo FH“ ergonomiškas ir lengvai valdomas

2020-ųjų pavasarį visas civilizuotas pasaulis turėjo švęsti dvi svarbias premjeras: dvidešimt penktojo filmo apie legendinį britų superagentą 007 debiutą didžiuosiuose ekranuose ir net keturių visiškai naujų „Volvo Trucks“ šeimos sunkvežimių gamybos pradžią. Tačiau dėl žaibiškai plisti pradėjusios COVID-19 pandemijos abu renginiai buvo nukelti, rašoma pranešime.
Metų sunkvežimis: naujasis „Volvo FH“
Metų sunkvežimis: naujasis „Volvo FH“ / Gamintojo ir organizatorių nuotr.

Kada įvyks akistata su Danieliu Craigu filme „Ne laikas mirti“ („No Time to Die“) dar ir šiandien nežinia, o štai naujos kartos „Volvo FH“ gamyba prasidėjo pirmąją 2021-ųjų kovo savaitę. Šis vilkikas – pirmą kartą Lietuvoje rengiamo „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ konkurso dalyvis.

„Koronavirusas smogė beveik visoms verslo sritims ir „Volvo Trucks“ nebuvo išimtis. Praėjusiais metais deklaruotus naujų sunkvežimių pristatymo renginių klientams ir gamybos planus teko koreguoti dėl pandemijos sutrikusio komplektuojančių detalių tiekimo, ir dėl to, kad nemaža dalis transporto kompanijų priėmė sprendimus kuriam laikui stabdyti transporto parko atnaujinimo programas. Dabar gyvenimas sugrįžta į įprastas vėžes: turime daugiau galimybių pristatyti svarbiausias naujienas, o vežėjai – išbandyti naujausią „Volvo FH“ realiomis sąlygomis“, – džiaugiasi „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus.

Orientuotas į vairuotojus

Taigi – kuo ypatingas naujos kartos „Volvo FH“? Švediškos technikos konstruktorių teigimu, bene svarbiausias dalykas yra siekis padėti vežėjams įdarbinti bei išlaikyti geriausius vairuotojus, nes būtent jie lemia kiek kuri transporto kompanija bus konkurencinga.

Ergonomiškas, gerai valdomas ir efektyviai veikiančiomis pagalbinėmis sistemomis aprūpintas sunkvežimis yra vienas pagrindinių kozirių, darbo pokalbyje su vilkikų pilotais, o transporto įmonių savininkams kaip konkurenciniai pranašumai siūlomi dar taupiau degalus naudojantys jėgos agregatai ir iki minimumo netikėtas prastovas mažinančios sunkvežimio techninės būklės nuotolinės stebėsenos technologijos.

Kartu su naujuoju FH pristatytas naujas prietaisų skydelis su skaitmeniniu didelės raiškos ekranu, kuriame vairuotojas gali pasirinkti iš keturių skirtingų rodinių, atsižvelgdamas į vairavimo situaciją ir pageidaujamą matyti informaciją.

Papildomame 9 colių ekrane galima peržiūrėti informaciją ir valdyti pramogas, naudotis navigacija ir stebėti kamerų perduodamą vaizdą. Vairuotojui šį ekraną lengva pasiekti, jis gali jį valdyti įvairiais būdais: intuityviai išdėstytais mygtukais ant vairo, balsu arba tiesiogiai jutikliniame ekrane ir ekrano valdymo skydelyje. Čia visa informacija gali būti pateikiama vairuotojo pasirinkta kalba.

Judėti kabinoje dabar yra paprasčiau dėl siauresnės, ergonomiško dizaino „I-Shift“ pavarų svirties. Norintiems dar daugiau erdvės siūlomas transmisijos valdymas prietaisų skydelyje esančiais mygtukais. Šiemet „I-Shift“ pavarų dėžė švenčia 20-ies metų jubiliejų, per tą laiką rinkoje gamintojas pardavė daugiau nei 1 milijoną šių transmisijų.

Vairuotojams, kuriems reikia didesnės akumuliatoriaus talpos, siūloma sumani keturių akumuliatorių sistema, kuri užtikrina pakankamą galios rezervą variklio užvedimui ir komfortą užtikrinančiai darbo ir poilsio įrangai.

Gausybė saugumo sistemų

Kita svarbi sritis, kurioje iš peties pasidarbavo „Volvo“ inžinieriai – elektroniniai pagalbininkai ir saugos sistemos, padedančios išvengti avarijų. Dabar vilkikas turi adaptyvius LED tolimųjų šviesų žibintus, kurių segmentai automatiškai išjungiami ir neakina kitų eismo dalyvių sunkvežimiui artėjant prie ta pačia kryptimi važiuojančių transporto priemonių ar prasilenkiant.

Vairavimą taip pat palengvina išmanioji pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC), kuri veikia tiek važiuojant minimaliu greičiu, tiek leidžiantis nuokalne. Elektronikos valdoma stabdžių sistema (EBS), įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija, elektroninė stabilumo kontrolės sistema, yra standartinė naujojo sunkvežimio įranga. „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema su važiuojamosios juostos kontrolės ir stabilumo kontrolės saugumo funkcijomis siūloma kaip papildoma įranga. Kelio ženklų atpažinimo sistema aptinka kelio ženklus, tokius kaip draudimą lenkti, kelio klasifikaciją ir greičio apribojimus, ir parodo juos prietaisų skydelyje.

Matomumą galima dar labiau pagerinti įrengus papildomą vaizdo kamera keleivio pusėje, kuri leidžia matyti akląją zoną sunkvežimio šoną papildomame ekrane.

Plati variklių gama

Naujajame „Volvo FH“ montuojami efektyvūs, „Euro 6“ standartą atitinkantys dyzeliniai varikliai. Švediškų jėgainių pažiba – D13TC 460 AG ir 500 AG varikliai su „I-Save“ technologija, kurios pagrindas yra „Turbo Compound“ junginys. Perteklinė išmetamųjų dujų energija yra panaudojama sukant papildomą turbiną išmetamųjų dujų kolektoriuje ir leidžia iki 10 proc. sumažinti degalų sąnaudas ir į aplinką išmetamo CO2 kiekį.

Siekdami skatinti perėjimą prie tvaraus transporto alternatyvų, gamintojas siūlo ir suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Volvo FH LNG“ modelius, kurie leidžia iš karto sumažinti CO2 pėdsaką 20 proc., o naudojant „bioSkGD“ tarša sumažinama 100 proc.

Elektromobilumas yra dar viena sritis, kuriai „Volvo Trucks“ skiria daug dėmesio. Naujųjų „Volvo FH“ platforma skurta taip, kad ją bus galima lengvai pritaikyti elektrosunkvežių gamybai. Vienas iš įspūdingiausių šiuo metu vykdomų pilotinių bandymų – Švedijoje testuojamas 60 t sąstatas, gabenantis krovinius tarp 150 km vienas nuo kito nutolusių logistikos centrų.

Dar viena itin svarbi naujovė, leidžianti išvengti netikėtų prastovų ir su tuo susijusių nuostolių – telematikos įdarbinimas stebint svarbiausių agregatų nusidėvėjimą ir techninę priežiūrą atlikti pagal realų poreikį. Sunkvežimis gali pats informuoti serviso centrą ir tokiu būdu padidinti transporto priemonių eksploatacinės parengties lygį bei optimizuoti vilkikų naudojimą.

Metų sunkvežimio rinkimų dalyvis

„Volvo FH“ yra vienas iš pirmą kartą šalyje rengiamų „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ rinkimų dalyvių. Visų dalyvių pristatymas vyks balandžio 28 d., parodų centre „Litexpo“, gegužės 7-8 dienomis vyks bandymų stovykla Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, o finalas bei nugalėtojų apdovanojimas – gegužės 15 d.

Rinkimuose bus vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

● „Ford F-Max“
● „Iveco Sway“
● MAN TGX
● „Mercedes-Benz Actros“
● „Scania R“
● „Scania S“
● „Volvo FH“.

Visi kandidatai bus vertinami tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai.

Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis