Alytiškių ir miesto svečių tokia galimybė laukia jau lapkričio 19 d., 17 val., kai konkurso dalyviai bus išrikiuoti savivaldybės aikštėje.
Tokios pažintys iš tiesų malonios visiems, nors kiek besidomintiems technika ir jos pažanga. Metų automobilio konkursai tam bene geriausia proga, nes kiekvienais metais rinkimuose dalyvauja kelios dešimtys naujausių automobilių, nešykštinčių malonių staigmenų.
Tai patvirtina ir šiemetinis konkursas bei jame besivaržantys net 38 pretendentai, tarp kurių, kaip pastebi vertinimo komisijos narys, laidos „Motorai“ vedėjas Jurgis Paplaitis, nestinga tikrai įdomių miesto ir šeimos automobilių.
„Kalbant apie mažuosius automobilius, bene labiausiai laukta naujiena – naujasis „Fiat 500“. Automobilį pelnytai galima vadinti kultiniu, o dabar jis gali pasigirti kokybiškesne apdaila, subtilesnėmis dizaino detalėmis ir šiuolaikiška multimedijos įranga“, - akcentuoja vienas iš dešimties komisijos narių.
Dar vienas Jurgio šių metų atradimas – didysis „Fiat 500X“, ne tik dailiai atrodantis, bet ir praktiškas, išsiskiriantis itin kokybišku ir su dėmesiu kiekvienai detalei kruopščiai pagamintu salonu. O kas miesto automobilyje ieško griežtesnių formų, gali rinktis jo bendraplatformį „Jeep Renegade“ – ne tik originaliai atrodantį, bet ir pasižymintį puikiomis savybėmis bekelėje. Pasak J. Paplaičio, tai tikrai praktiška mašina, kam nereikia didelio automobilio.
Tęsdamas kalbą apie originalesnius konkurso automobilius, pašnekovas išskiria ir „Kia Soul EV“ – pernai pristatyto antros kartos „Soul“ modelio versiją su elektros varikliu. Nors 30 000 eurų - nemaža kaina už kompaktinį krosoverį, bet už tiek gali įsigyti ne tik itin originaliai atrodantį automobilį, bet ir galimybę vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 200 km.
Konkurso pradžiai skirtoje spaudos konferencijoje ne vienas jos dalyvis džiaugėsi Lietuvos rinkoje atsiradusiu dar vienu nauju, o tiksliau – sugrįžusiu žaidėju iš Korėjos. Konkurse atstovaujama ir „SsangYong“ markė, kuri pirkėjų simpatijas bandys užkariauti stilingu „Tivoli“ modeliu. Tai ne prastas bandymas įtikti jaunesniam (amžiumi arba širdimi) pirkėjui.
„Iš tradicinių mažų miesto automobilių neprašaus pasirinkę ir atnaujintą „Peugeot 208“, – prognozuoja J. Paplaitis.
Kartu su kolega jis tokiu automobiliu, kuriame buvo sumontuotas 1.6 l 100 AG turbodyzelinis variklis, neseniai laimėjo ekonomiško važiavimo varžybas, o vidutinės degalų sąnaudos siekė vos 3 litrus 100 km.
Ieškantiems vienu dydžiu didesnio automobilio Lietuvos žurnalistų autoklubo jau devynioliktą kartą pamečiui surengtame konkurse irgi yra į ką paganyti akis. Tai pagrindinis „Peugeot 308“, „Ford Focus“ ir „Volkswagen Golf“ konkurentas – naujos kartos „Opel Astra“.
Nors išoriškai automobilis nuo bene dailiausio savo segmente pirmtako skiriasi ne taip ir daug, tačiau jis numetė nemažai svorio (priklausomai nuo komplektacijos nuo 120 iki net 200 kg,) ir džiugina itin aukšto lygio salono apdaila bei pačiomis naujausiomis technologijomis. Tokiomis, kaip „OnStar“, kurios pagalba daug automobilio informacijos galima valdyti tiesiog mobiliu telefonu, naudotis išplėstomis navigacijos galimybėmis ar tiesiog susisiekti su pagalvos centru. O LED matricos žibintus, kurių šviesos pluoštas prisitaiko prie kitų automobilių, tenka sutikti tik gerokai prabangesniuose automobiliuose.
J. Paplaitis atkreipia dėmesį, jog įpusėjęs konkursas išryškino dar vieną tendenciją - korėjiečių markės septynmyliais žingsniais vejasi Europos gamintojus. Bene ryškiausias to įrodymas – naujasis „Hyundai i20“, nors ir nebrangus (nuo 11 890 eurų), bet džiuginantis tiek neblankia išvaizda, tiek ir jau bazinėje komplektacijoje siūlomu kontrastinių spalvų salonu, kokybiškomis medžiagomis ir kruopščiu surinkimu.
Todėl netenka stebėtis, jog vokiškojo „Auto Bild“ žurnalo skaitytojai šiemet jį išrinko geriausiu mažu automobiliu.
O kam pirmenybę bus linkę atiduoti lietuviai?