Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Mini Countryman“: gerasis milžinas tarp WRC nykštukų

2010-ųjų spalį Paryžiaus automobilių parodoje pirmą kartą pamačiau „Mini Countryman John Cooper Works WRC“ ir neįsivaizdavau, kaip tokių gabaritų ir aukščio automobilis dalyvaus pasaulio ralio čempionate. Praėjus vos pusmečiui jau pats rankose laikau „Countryman“ vairą. Ir ne bet kur – žurnalistų ralio trasose.
Žurnalistų ralio „Lietuva 2011“ akimirka
Žurnalistų ralio „Lietuva 2011“ akimirka / Ogranizatorių nuotr.

Išsirikiavus prie Šiaulių arenos ir laukiant ralio starto greta kitų įprastų automobilių „Countryman“  akivaizdžiai išsiskiria savo „ūgiu“ – už naująjį „Ford Focus“ jis aukštesnis 8, už „Honda CR-Z“ – net 16 centimetrų.

O juk su šiais automobiliais teks varžytis slalomo ir kitose rungtyse. Iš tiesų, „Mini Countryman“ savo proporcijomis kažkiek primena burbulą ant ratų: yra gana trumpas (4,09 metro), gana platus (1,79 metro)  ir aukštas (1,56 metro). Pagal dydį jam artimiausias yra „Nissan Juke“: jis tik 4 centimetrais ilgesnis ir 3 centimetrais siauresnis.

„Kovinio burbulo“ krikštas

Jaučiu, kaip varžovai su lengva ironija žvelgia į mano „kovinį burbulą“ – ar gali sprindžiu už kitus aukštesnis automobilis rimtai konkuruoti? Tuo tarpu mūsų ekipažas, dieną prieš varžybas išmėginęs „Countryman“ slalomo aikštelėje, visiškai ramus.

Ogranizatorių nuotr./Žurnalistų ralio „Lietuva 2011“ akimirka
Ogranizatorių nuotr./Žurnalistų ralio „Lietuva 2011“ akimirka

Įsitikinome, kad jis yra stabilus – posūkiuose mažai krypuoja, o pavarų perdavimų skaičius tiesiog puikiai tinkamas tiek greitam, tiek lėtam slalomui.

Be to, pajutome, kad „Continental PremiumContact2 SSR“ padangos, kurios važinėjant gatvėmis erzina pernelyg dideliu kietumu, stebėtinai gerai tinka lenktynėse. Tokios padangos su labai stipriais šoniniais kordais aštriuose posūkiuose „nelūžta“ kaip įprastos, bet stabiliai liečiasi kelio visu protektoriaus plotu.

SSR trumpiniu žymimos „Continental“ padangos, galinčios važiuoti pradurtos, be oro. „Self Supporting Runflat“ (SSR) padangų šonai yra specialiai sustiprinti taip, kad jie išlaiko automobilio svorį net padangai netekus oro: padanga rieda laikoma tik šoninių karkasų ir nesusidėvi nuo trinties tarp ratlankio ir asfalto. Tokia nuleista padanga galima važiuoti iki 80 km/val. greičiu maždaug 200 kilometrų iki artimiausio serviso.

Tinkamai parinktos pavaros

Pirmi trys greičio ruožai – slalomas, važiavimas stadione ir oro uoste – džiugina mus ir liūdina konkurentus.  Mūsų „kovinio burbulo“ rezultatai nusileidžia tik akivaizdžiai galingesniems ir greitesniems automobiliams, pavyzdžiui „Ford Focus“ su 1,6 litro turbininiais „EcoBoost“ varikliais, pasiekiančiais 150 AG gailią.

Kaip paaiškėjo pasibaigus raliui, tinkamai parinktas pavarų perdavimų skaičius buvo tikras eliksyras BMW specialiai „Mini“ sukurtam 1,6 litro, 112 AG pajėgumo dyzeliniam „Countryman“ varikliui.

 

Sėdint prie vairo atrodo, kad realiai „Countryman“ yra greitesnis nei nurodo techniniai duomenys

 

Sėdint prie vairo atrodo, kad realiai „Countryman“ yra greitesnis nei nurodo techniniai duomenys. Pirmos trys pavaros gerai „veža“ nuo pat žemų variklio sūkių ir „ištempia“ iki tokios ribos, kur konkurentai jau turi jungti aukštesnę. Likusios trys pavaros – ramesniam ir taupesniam važiavimui.

 

Iš pirmo žvilgsnio, kasdieniam važinėjimui toks pavarų tinkamumas sportui nėra labai svarbus dalykas – kai kurie „Mini“ vairuotojai to net nepastebės arba neįvertins. Tačiau jaus, kad automobilis važiuoja smagiai. Ir kad labai dažnai perjunginėjant pavarų svirtį nereikia nuolat mašinos raginti judėti į priekį, tarsi bizūnu – kumelės.

Tiesa, pačiam pavarų dėžės mechanizmui stinga tikslumo. Beje, tai nėra tik šio modelio bėda: nesvarbu, kuo bevažiuotum – „Cooper S“, „Clubman“ ar „Countryman“ – pavarų svirties eigos tikrai nepavadinsi sportiškai tikslia. Ypač tai akivaizdžiai juntama perjungiant pavaras iš aukštesnės į žemesnę.

Išlaiko „Mini“ dvasią

Tiesa, tai įspūdžiai apie vidutinio galingumo „Mini Countryman“. Mat šis modelis gali būti siūlomas su silpnesniu 90 AG varikliu. Ateityje į „Countryman SD“ bus pradėti montuoti gerokai stipresnis 144 AG dyzelinis variklis. Be to, dar galimos ir benzininės šio modelio versijos, kurių pajėgumas skiriasi dvigubai: nuo 98 iki 184 AG („Countryman S“).

Ogranizatorių nuotr./Žurnalistų ralio „Lietuva 2011“ akimirka
Ogranizatorių nuotr./Žurnalistų ralio „Lietuva 2011“ akimirka

„Mini Countryman“ –  bene geriausias „crossover“ tipo automobilis azartiško vairavimo būdo gerbėjams. Ir jis išlaiko visus „Mini“ sportiškumo genus.

Ne veltui būtent šis modelis iš visos „Mini“ šeimynos buvo parinktas debiutui tiek Dakaro dykumų maratone, tiek WRC čempionate.

Tiesa, renkantis konkretų modelį labai svarbu pasverti, ko tikimasi iš mašinos. Mat bet kuris žingsnis galingiausio modelio link kaip mat kilstėli ir kainų kartelę. Žurnalistų ralio trasas išmėginęs „Mini Countryman“ su papildoma įranga kainuoja 104 tūkstančius litų. Ir tai – modelis tik priekiniais ratais. Tikrai nepigu. Už tokią kainą galima rasti įdomių alternatyvų.

Tačiau didelė „Countryman“ kaina visiškai nebaido šios markės gerbėjų – būtent šis modelis Lietuvoje yra geriausiai perkamas iš visų „Mini“. Kol kas mūsų šalyje parduota keliolika „Countryman“, iki metų galo jų mūsų gatvėse padaugės dar maždaug trimis dešimtimis. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos