Marius Skuodis įsitikinęs, kad tiesinat kelius galima išbandyti ir perdirbtų padangų šlaką, o aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad jį būtų galima naudoti vietoj bitumo.
„Po kelių žiemų, jau gal net po vienos žiemos matysime, ar tai yra geras sprendimas. Jeigu geras, tai iš esmės šlako galėsime panaudoti ten, kur pigiausia, efektyviausia“, – ketvirtadienį per Vyriausybės valandą Seime teigė M.Skuodis.
Pasak jo, atliekų šlakas jau panaudotas tiesiant kelią Jurbarko rajone. Dabar bus stebima ir sprendžiama, ar ir toliau naudoti šią medžiagą.
Aplinkos ministro S.Gentvilo teigimu, kelio ruože Jurbarko rajone sunaudota 9 tūkst. tonų pelenų.
„Jau kitais metais Lietuvos kelių tiesimui galėtume panaudoti visą pelenų kiekį – 150 tūkst. tonų“, – sakė S.Gentvilas. Anot jo, tiek šlako užtektų 15 km kelio nutiesti.
Ministras M.Skuodis mano, kad reikia išbandyti ir, jeigu pasiteisins, naudoti ir padangų šlaką.
„Vėlgi reikėtų tokiu pačiu principu judėti link tam tikrų bandomųjų sprendimų ir jeigu pasiteisina, tikrai tęsti. Čia tikrai matome labai daug potencialo, ypač žinant, kiek tų padangų Lietuvoje turime“, – Seime tvirtino ministras.
S.Gentvilas pranešė, kad planuojama perdirbtų padangų atliekas maišyti vietoj bitumo.
„Tam yra padarytos VGTU studijos. Manau, kad išeisime į greitą sprendimą su Kelių direkcija ir Susisiekimo ministerija, kad būtų antrinė žaliava grąžinama ir nenaudojamas importinis bitumas“, – teigė S.Gentvilas.
Laisvės frakcijai priklausantis Kasparas Adomaitis aplinkos ministro klausė apie planus naudoti perdirbtas padangas: „Ar (Susisiekimo ir Aplinkos – BNS) ministerijos nemato galimybių bendradarbiauti ir iš pervirtų padangų panaudoti atliekas kelių tiesimui?“
Pasak jo, Lietuvoje yra didelė problema dėl naudotų padangų.
„Žinome, kad Zarasuose jau vasarą degė antras sandėlis – įmonės „Torgita“, – kalbėjo parlamentaras.