Visuomenei ir savivaldos atstovams rekonstrukcijos planą pristatęs Marius Skuodis tikisi, kad kelio rekonstrukcija bus užbaigta iki 2026 metų, tačiau pripažįsta, jog tam kyla iššūkių.
„Deja, esantys terminai pozityviai daug ko nenuteiks, bet čia yra optimistinis variantas. Bandysime padaryti viską. Žemės paėmimas ir kelio projektavimas yra maždaug iki 2023-2024 metų sandūros. 2024 metais tikrai galime startuoti su ranga“, – Prienuose ketvirtadienį sakė M. Skuodis.
Pasak jo, nuo ketvirtadienio iš esmės pradedama dirbti su žemės paėmimo procedūromis – ministras paskelbė pasirašęs įgaliojimą Lietuvos automobilių kelių direkcijai pradėti viešųjų pirkimų procedūras dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams. Pirkimas vėliausiai turi būti paskelbtas iki rugsėjo pabaigos.
„Galima sakyti, nuo šiandien pradedame teisiškai dirbti su žemės paėmimo procedūromis. Tikriausiai bus sudėtinga, nes reikia paimti tikrai didelę teritoriją, yra apie 300 savininkų. Gali įvykti visko“, – teigė jis.
Ministras teigia, kad siekiant pagreitinti įgyvendinimo terminus, paraleliai pradedama rengti priešprojektinius pasiūlymus. Suprojektuotą kelią siekiama turėti pabaigus žemės paėmimo procedūras, jog iškart po to būtų galima skelbti rangos darbų pirkimą.
Kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius patikslino, kad į rekonstruojamos kelio juostos ribas patenka 274 sklypai, iš kurių 121 yra Kauno rajone, 153 – Prienų rajone.
„Būtina išpirkti nemažai žemės, tai yra maždaug 42 hektarai“, – pabrėžė R. Lipkevičius.
Pasak jo, preliminari ruožo rekonstrukcijos kaina siekia iki 90 mln. eurų.
„Galutinė kaina paaiškės, kuomet bus parengtas techninis projektas. Jau finalinė kaina yra tada, kai atliekami visi viešieji pirkimai“, – sakė Kelių direkcijos vadovas.
M. Skuodis pastebėjo, kad kelio Kaunas-Prienai ruožas nuo Garliavos pasižymi dideliu intensyvumu – per parą juo pravažiuoja apie 11,5 tūkst. transporto priemonių, o per pastaruosius metus eismo intensyvumas išaugo 40 proc.
Savo ruožtu R. Lipkevičius tvirtino, jog ruože prognozuojamas tolesnis eismo intensyvumo didėjimas – manoma, kad iki 2040 metų intensyvumas padidės iki 15 tūkst. automobilių per parą, iš kurių apie 1 tūkst. sudarytų sunkiasvorės transporto priemonės.
Rekonstruoti vieną avaringiausių šalies kelių ruožų planuojama kone daugiau nei du dešimtmečius, tačiau viltis jį pagaliau sutvarkyti atsirado šį pavasarį, rekonstrukciją įtraukus į Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių planą.
Susisiekimo ministerija pažymi, kad ruožo rekonstrukcija planuojama atsižvelgiant į itin sudėtingas vietovės sąlygas – prie kelio yra daug gyvenviečių, pavienių sodybų, vandens telkinių, žuvininkystės tvenkinių, vandenviečių.
Planuojama, kad įgyvendinus rekonstrukciją 19,5 kilometrų ilgio ruože leistinas greitis bus padidintas nuo 70 iki 90 kilometrų per valandą.