Mintis apie saugesnius savavaldžius automobilius tampa abejotina: „Tesla“ vėl sukėlė avariją

Mintis, kad savavaldžiai automobiliai bus saugesni nei įprasti, gali būti vertinama skeptiškai. Ypač po paskutinės „Teslos“, važiavusios su įjungtu „AutoPilot“ režimu, avarijos Kalifornijoje, JAV.
„Teslos“ automobilio avarija Kalifornijoje, JAV
„Teslos“ automobilio avarija Kalifornijoje, JAV / „Scanpix“/AP nuotr.

„Tesla“ automobilis su įjungtu pusiau autonominiu važiavimo režimu „AutoPilot“ įsirėžė į greta gatvės Laguna Biče, Kalifornijoje, paliktą tuščią policijos automobilį. Elektromobilio vairuotojas, kaip skelbia „Associated Press“, buvo nestipriai sužalotas.

Kaip skelbia policijos pareigūnai, policijos pareigūnų automobilis visiškai sudaužytas. Tai ne pirmas atvejis, kai „Tesla“ patenka į avariją Laguna Biče. Pernai toje pačioje gatvėje elektromobilis įsirėžė į nedidelį sunkvežimį, skelbia „livescience.com“.

„Scanpix“/AP nuotr./„Teslos“ avarija JAV
„Scanpix“/AP nuotr./„Teslos“ avarija JAV

Žiniasklaida, rašanti apie šį eismo įvykį, primena ir dar vieną, nutikusį gegužės pradžioje, kai „Tesla“ su įjungtu „AutoPilot“ režimu įsirėžė į vilkiką Jutoje, JAV. Vairuotoja, sėdėjusi elektromobilyje, prisipažino, kad prieš pat įvykstant avarijai žiūrėjo į telefoną. Taip pat primenama mirtina „Model X“ avarija, kai elektromobilis rėžėsi į kelio atitvarus. Galiausiai kalbama ir apie pirmąją oficialią „Teslos“ su įjungtu „AutoPilot“ režimu avariją 2016-aisiais, kai automobilis įsirėžė į vilkiko priekabą. Šios avarijos metu vairuotojas žuvo.

„Tesla“ vairuotojus perspėja, kad netgi įsijungę autopilotą šie privalo likti budrūs ir pasirengę perimti automobilio valdymą bet kuriuo metu. Drauge automobilių gamintojas perspėja vairuotojus, kad „AutoPilot“ režimas skirtas naudoti tik greitkeliuose, su „skiriamąja juosta ir aiškiu eismo juostų žymėjimu“.

Klysta ne tik „Tesla“

Galiausiai, ne vien „Teslos“ pusiau autonominė vairavimo sistema kelia rūpesčių. Šių metų kovą „Uber“ savavaldis automobilis pražudė pėsčiąją Arizonoje, netikėtai išėjusią į gatvę.

TAIP PAT SKAITYKITE: Paviešino vaizdo įrašą iš „Uber“ savavaldžio avarijos: pėsčioji be atšvaitų, operatorius – akis nusukęs nuo kelio

Sprendžiant iš preliminarių Nacionalinės eismo saugumo tarybos duomenų, „Uber“ sistema į gatvę išėjusią moterį pastebėjo likus 6 sekundėms iki avarijos. Iš pradžių ji buvo atpažinta kaip nežinomas objektas, tada – kaip automobilis, o galiausiai – kaip dviratis (moteris vedėsi dviratį per gatvę).

Likus 1,3 sek. iki smūgio, autonominio vairavimo sistema atpažino, kad reikia avarinio stabdymo, jog būtų išvengta smūgio. Visgi „Uber“ sistema buvo suderinta taip, kad tokie avariniai stabdymai būtų draudžiami – tokius manevrus patikėta perimti ir atlikti vairuotojui, tačiau perspėjimo, skirto prie vairo sėdėjusiam žmogui, nebuvo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis