„Audi R8“, „Alpine A110“, „McLaren“, „Maserati“, „Ferrari“, „Mercedes-Benz AMG GT“, „Lamborghini“ – ar žinote, ką bendro turi visi šie vardai? Jais žymimi mechaninių transmisijų neturintys nauji automobiliai.
Kai kurie sprendimai stebina labiau nei kiti – kodėl lengvumą akcentuojantis A110 neturi mechaninės transmisijos? Tačiau „Porsche 911“ į šią gretą nestatysime.
Kai 2018-ųjų pabaigoje buvo parodytas naujas „Porsche 911“, gamintojas iš karto pasakė, kad ateityje pasirodys ir versija su mechanine pavarų dėže ir trimis pedalais. Tačiau kažkodėl ne visi ryžosi tuo patikėti. Taip, 911 yra skirtas vairavimo entuziastams, tačiau mechanines transmisijas renkasi vis mažiau žmonių.
Nepadeda ir tai, kad bandymuose dviejų sankabų transmisijos pasirodo nepalyginamai geriau. Tačiau „Porsche“ nemelavo – „911 Carrera S“ ir „911 Carrera 4S“ kupė ir kabrioletai bus siūlomi su septynių laipsnių mechaninėmis transmisijomis.
911 su mechanine transmisija pirmiausia pasirodys JAV rinkoje. Čia, kur daugelis automobilių naudoja automatines pavarų dėžes, „Porsche“ sulaukė labai daug klausimų apie tai, kada bus galima įsigyti „Carrera S“ bei „Carrera 4S“ modelius su sena gera trijų pedalų ir pavarų perjungimo svirties kombinacija. Atsakymas jau paruoštas – kitų metų pradžioje.
Mechaninė transmisija, aišku, šiek tiek sulėtins šiuos sportinius automobilius, bet labai nežymiai – šios mašinos iki 100 km/val. vis tiek įsibėgės per maždaug 4 sekundes. Tik šįkart tai daug labiau priklausys nuo vairuotojo įgūdžių.
„Porsche“ kol kas neatskleidžia, kada mechaninė transmisija pasirodys pigesnėje standartinėje „Carrera“ versijoje. Tačiau brangesniuose „Carrera S“ ir „Carrera 4S“ modeliuose šis pasirinkimas papildomai nekainuos.
Kartu su mechanine transmisija šie automobiliai gaus ir riboto praslydimo diferencialą, kuris bus montuojamas vietoje elektroninio, kurį naudoja PDK versijos. Įdomu tai, kad 911 su mechanine pavarų dėže svers tik 9 kg mažiau nei automatinės transmisijos versija.
Aišku, pagrindinis klausimas yra „Kas tuos automobilius pirks?“ Na, ne vienas vairavimo entuziastas, kuriam trasų įveikimo laikai nėra svarbūs, mėgsta vairuoti visomis keturiomis galūnėmis. Kai prieš posūkį tenka staigiai stabdyti ir derinant apsukas žaisti visais trimis pedalais ir pavarų perjungimo svirtimi, pasijauti tarsi tikras asas. Ypač jei be pavaros be klaidų sukrenta 4-3-2, o automobilis nepajunta nei menkiausio trūktelėjimo. Ta pėdos pirštų ir kulno kombinacija pasiduoda ne iš karto, tam reikia įgūdžių, todėl tai teikia didelį malonumą.
Tačiau negalima pabėgti nuo tiesos – naujas 911 su mechanine pavarų dėže geriau išlaikys savo vertę, nes bus retesnis.