Visų pirma, prezidentui A.Lukašenkai buvo parodytas ne elektromobilis, o tik jo prototipas.
Antra, tai dvivietis kabrioletas, kurį kol kas galima tik įsivaizduoti, nes demonstruojama tik važiuoklė, o ne automobilis. Tad nei apie kainą, nei apie dizainą kol kas kalbėti sunku. Tačiau niekas nenustebtų, jei paaiškėtų, kad šiame automobilyje bus naudojami Kinijoje sukurti mazgai (Baltarusijoje surenkami kiniški „Geely“).
Baltarusijos ekonomistas Jaroslavas Romančiukas nevynioja žodžių į vatą: „Skubiai sujungtų atsarginių detalių krūvą prezidentas vadina Tesla konkurentu? Juk jau ir kiniški elektromobiliai gali nuvažiuoti iki 600 km, tai apie kokį technologijos stebuklą kalbame?“.
Jį labiausiai nustebino kūrėjų žodžiai, kad „apie bateriją bus galvojama po automobilio bandymų“. Tai reiškia, kad kol kas automobilis surinktas tiesiog iš atsitiktinių užsienietiškų detalių, kad prezidentui būtų ką parodyti.
Trečias niuansas – automobilio kūrėjai teigia, kad automobilis galės pasiekti 170 kilometrų per valandą greitį ir viena įkrova nuvažiuoti 270 kilometrų. Turint omeny automobilio dydį, šie skaičiai juokingi. Nes penkiavietis „Tesla Model 3“ gali nuvažiuoti dvigubai didesnį atstumą, o pati pigiausia versija – daugiau nei 350 km.
O jei lygintume su senos kartos „Tesla Roadster“ (nes automobilis dvivietis), tai „Tesla“ gali įsibėgėti iki 201,1 km/val. ir gali viena įkrova nuvažiuoti iki 400 km. Kaina – apie 110 tūkst. dolerių. E.Muskas jau kalba apie naują „Roadster“, kuris įveiks 620 mylių (990 km)...
Tai kas čia kam konkurentas? Ir apie kokius pardavimus užsienio rinkose kalba A.Lukašenka?
Primename, elektromobilių virusu Baltarusijos prezidentas užsikrėtė įsigijęs „Tesla Model S P100D“. Tiesa, A.Lukašenka iš pradžių teigė, kad tai – Elono Musko dovana. Bet vėliau „Tesla“ šią informaciją paneigė, o A.Lukašenka 2017–2018 m. atidavė elektromobilį savo mokslininkams kaip tyrimų pavyzdį. Ir davė skubų nurodymą Mokslų akademijai sukurti baltarusišką elektromobilį.
Ši istorija labai primena Rusijos prezidento V.Putino įgeidį važinėti ne vokišku, o rusišku limuzinu. Taip gimė daugybės lėšų pareikalavęs „Aurus“, kurio variklį padėjo sukurti „Porsche Engineering“.