„Toyota Supra“, „Nissan 300ZX“ bei „Skyline GT-R“, „Honda NSX“, „Mazda RX-7“ – tai japonų atsakas vikriausiems to meto modeliams. Ir nors tekančios saulės šalies automobilio kompanijos dėl reikalavimų negalėjo gaminti galingesnių nei 280 AG variklių, jie sukūrė seriją nuostabių motorų, kurių potencialą vairuotojai išnaudojo ir panaudoję begalę modifikacijų.
Visgi, vienas įspūdingiausių to meto japoniškų automobilių buvo „Mitsubishi 3000GT“. Keletas tokių modelių dabar parduodama portale Autoplius.lt, o nemaža šių automobilių dalis į šalį atkeliavo arba atkeliauja iš JAV – didžiausios sportiškų kupė rinkos. Jų kainos Lietuvoje dabar svyruoja maždaug nuo 2000 iki 6000 eurų. Žinoma, pigiausi – baziniai modeliai su priekiniais varančiais ratais ir silpnesniais varikliais.
Laikais, kai skaitmeniniai spidometrai buvo savotiška retenybė, montuojama tik į išskirtiniausius automobilius, „3000GT“ debiutavo su visa puokšte pažangių naujovių. Nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara, visų vairuojamų ratų sistema, aktyvūs amortizatoriai, aktyvi aerodinamika, kintamas išmetimo sistemos garsas – kai kurios iš šių technologijų masiškai prigijo tik po kelių dešimtmečių.
Galingiausi „3000GT VR-4“ buvo aprūpinti 3,0 litrų V6 „twin-turbo“ varikliais. Tačiau „Mitsubishi“ parinko sąlyginai mažus turbokompresorius ir tai automobiliui suteikė lengvai išnaudojamą galią žemų-vidutinių sūkių diapazone.
Maksimalų 407 Nm sukimo momentą V6 variklis išvystydavo esat vos 2500 aps./min., o 100 km/h pasiekdavo per kiek daugiau nei 5 sekundes. Ir nors tiesioje kelio atkarpoje „3000GT“ buvo labai greitas automobilis, visgi dėl pernelyg didelės masės bei neidealaus svorio pasiskirstymo šis atletiškas kupė nusileido daugumai savo varžovų iš Japonijos. Visų vairuojamų ratų sistema buvo sukalibruota ne taip gerai, kaip tai padarė „Nissan“.
Prieš beveik 30 metų debiutavęs automobilis turėjo dvi padėtis pakeisti galinčias kėbulo detales – priekinį oro skirstytuvą, kuris išlįsdavo iš po buferio įsibėgėjus iki 80 km/h bei galinį spoilerį, kurio atakos kampas pakisdavo 15 laipsnių. Dėl tokių modernių subtilybių „Mitsubishi“ tikrai galėjo būti vadinami technologijų pionieriais.
Visgi, negailestingas laikas prarijo šio automobilio sėkmę. Rinkoje atsirado daugybė greitesnių ir vikresnių automobilių, o sunkiems GT klasės kupė liko vis mažiau vietos. „3000GT“ turėjo tris plastines operacijas, tačiau iš esmės automobilis keitėsi minimaliai – pasikeitę žibintai bei oro paėmimo angos buvo nepakankami argumentai racionalumo trokštantiems pirkėjams.
Grįžtant į 2019 metų pabaiga, galima tik akcentuoti, kad kaina yra didžiausia naudoto „Mitsubishi 3000GT“ stiprybė. Analogiškų gamybos metų „NSX“, „Skyline GT-R“, „Supra“ ar „RX-7“ yra gerokai brangesni modeliai. Tačiau kaip ir pastarieji, šis siūlo nusikelti į praeitį ir susipažinti, kaip atrodė Japonijos automobilių gamintojų aukso eros laikai.